Renault Voiturette (1898.): prvi automobil s kardanskim vratilom

Renault Voiturette (Type A), motorizirana kočija, dugačak 190, široka 115 i visoka 140 cm, pokretao se 1-cilindrašem De Dion Bouton, obujma 273 cm i snage 1,75 KS te postizala 32 km/h…

Louis Renault (1877. – 1944.) inovativni francuski konstruktor smatrao je kako neke od njegovih ideja uistinu mogu poboljšati novi izum, automobil, pa je prihvatio okladu da se njegov automobil s pogonskim vratilom može uspeti uz Rue Lepic na pariškom Montmartreu brže od onog pogonjenog lancem.

Prvi Renaultov automobil, poznat kao Type A i Voiturette, dobio je okladu, ali i neočekivan publicitet. Dvadeset i jednogodišnji Renault na svoje je nemalo iznenađenje zaprimio čak 13 narudžbi za automobile jednake pobjedničkom Voituretteu.

Renault Voiturette je prvi automobil s kardanskim vratilom, koje je snagu s motora i mjenjača prenosilo na diferencijal. Dotada se uglavnom koristio lanac. Zanimljivo, prvi automobil s diferencijalom napravio je godinu prije (1897.) austrijski inženjer David Shearer, ali bio je na parni pogon i koristio lančani prijenos.

Tvrtka Renault Frères osnovana je 25. veljače 1899. u Billancourtu, a uspjeh na tržištu uslijedio je brzo. Braća su bila izrazito sklona promociji kroz automobilske utrke, u kojima su Louis i Marcel Renault sami sudjelovali.

Renault Type A (Voiturette) prvi je automobil s kardanskim vratilom (dotada se snaga motora na stražnje kotače prenosila lancem), koji je uveo najuspješniju automobilsku koncepciju u povijesti: motor uzdužno sprijeda, pogon straga

Marcelova pogibija tijekom prekinute utrke Paris-Madrid bila je veliki udarac, no uspjesi na utrkama su se nastavili. Ferenc Szisz donio je Renaultu i pobjedu na prvoj ikada održanoj utrci za Veliku nagradu 1906.

Kada je i Fernand zbog bolesti morao napustiti vođenje tvrtke, Louis Renault ipak se našao na položaju šefa, kojeg je ranije izbjegavao. Na toj će poziciji postati jedan od najuspješnijih, ali i najomraženijih francuskih industrijalaca, kao i proći put od nacionalnog junaka do izdajnika (važnog suradnika Nacističkog režima tijekom II. svjetskog rata)…

Pogledajte izvornu snimku prve vožnje Renaulta Type A (Voiturette), za čijim je volanom bio Louis Renault, u društvu nepoznate dame:

Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata 

Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu

Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora

Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine

Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem

Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom

Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač 

Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice

Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora

Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen

Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom

Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima

Inovativni automobili (13): Oldsmobile Custom 8 Cruiser (1939.): prvi automobil s automatskim mjenjačem

Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama

Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!

Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!

Inovativni automobili (17): Tatra T77 (1934.), prvi serijski aerodinamični automobil

Inovativni automobili (18): Plymouth Valiant (1960.): prvi automobil s alternatorom

Inovativni automobili (19): Volvo PV544 (1959.): prvi automobil sa sigurnosnim pojasom u tri točke

Inovativni automobili (20): DKW F1 (1931.): prvi automobil s motorom ugrađenim poprečno

Inovativni automobili (21): Lancia Lambda (1922.): prvi automobil sa samonosećom karoserijom

Inovativni automobili (22): Mercedes-Benz 300 SD (1978.): prvi automobil s turbodizelskim motorom

Inovativni automobili (23): NSU Wankel Spider (1963.): prvi automobil s wankel motorom

Inovativni automobili (24): DAF 600 (1958.): prvi automobil s kontinuiranim automatskim mjenjačem – CVT

Inovativni automobili (25): Jensen FF (1966.), prvi je ugradio mehanički ABS, jedan od pionira pogona 4×4

Inovativni automobili (26): Mercedes-Benz 450 SE (1978.): prvi automobil s elektroničkim ABS sustavom

Inovativni automobili (27): Citroën Traction Avant (1934.), prvi hatchback, prvi s radijalnim gumama, jedan od prvih s prednjim pogonom…

Inovativni automobili (28): Mercedes-Benz 300 SL Coupe (1954.): prvi automobil s direktnim ubrizgavanjem benzina

Inovativni automobili (29): Spyker 60 HP (1903.): uveo mehanički pogon 4×4, 6-cilindarski motor i kočenje preko 4 kotača

Inovativni automobili (30): Mercedes 6/25/40 PS (1921.): prvi automobil s mehaničkim kompresorom

Inovativni automobili (31): Lancia Ardea (1948.): prvi automobil s 5-stupanjskim mjenjačem

Inovativni automobili (32): Lamborghini Miura (1966.): prvi suvremeni supersportski automobil

Inovativni automobili (33): Citroën DS (1955.): pionir hidropneumatskog ovjesa, jedan od najrevolucionarnijih i najljepših automobila ikada

Inovativni automobili (34): Chrysler Imperial (1951.): prvi automobil sa servouređajem upravljača

Inovativni automobili (35): Oldsmobile Toronado (1973.): prvi automobil sa serijskim zračnim jastukom

Inovativni automobili (36): Fiat Croma Turbo D i.d. (1988.): prvi automobil pokretan turbodizelskim motorom s direktnim ubrizgavanjem

Inovativni automobili (37): Alfa Romeo 156 (1997.) uveo Common rail, direktno dizelsko ubrizgavanje preko zajedničkog voda 

Inovativni automobili (38): Oldsmobile Jetfire (1962.): prvi automobil s turbopunjačem


Komentari

loading...