Sigurnosni pojas primarna je zaštita vozača i putnika u automobilu, koja usto osigurava funkcionalnost i sigurnosne značajke zračnog jastuka…
ADAC, njemački autoklub (najorganiziraniji na svijetu), pokazao je kako je, za sigurnost vozača i putnika, najvažnije ispravno sjediti i vezati sigurnosni pojas. Sve ostalo (zone za gužvanje, zaštitni kavez, zračni jastuci…) ima punu učinkovitost samo uz pravilno sjedenje, podešene naslone za glavu i ispravno vezivanje.
Riječ je o sustavu pasivne sigurnosti, koja pomaže kad se nesreća već dogodi (aktivna sigurnost – ABS, ESP, gume, svjetla, praćenje trake, autonomno kočenje… pomaže da se nesreća ne dogodi).
Vozač koji nije vezan sigurnosni pojasom, suvozač koji drži nogu na armaturi, dijete koje straga nije zavezano u propisnoj sjedalici, ili uopće nije vezano, riskiraju teške ozljede i u najsuvremenijim automobilima.
Pokazao je to crash-test proveden prema Euro-NCAP standardima u dva Volkswagen Golfa 2.0 TDI, pri brzini ud 64 km/h, uz 40-postotno preklapanje.
Takav test simulira najopasniji frontalni sudar, u kojem i strada najviše osoba u prometu. Testovi su, naravno, provedeni s testnim lutkama. U slučaju ispravnog vezivanja pokazalo se da tada ne bi došlo do ozljeda, odnosno vozač i putnici prošli bi bez ozljeda.
Osobe koje se, u istom automobilu i u istim uvjetima nisu vezale, ili su sjedili nepropisno, doživjeli su vrlo teške i po život opasne ozljede. Zbog toga je važno:
• ‘frajeri’ vole ‘prevariti’ pojas vezivanjem iza leđa. Ne radite to, vežite se pravilno!
• nevezivanje je posebno opasno za manje osobe.
• bez pojasa zračni jastuk je neučinkovit i postaje opasan.
• nevezana osoba straga opasna je za sebe i osobe sprijeda, koje može ozlijediti i usmrtiti inercijom vlastitog tijela. Vežite se!
Nils Bohlin (1920. – 2002.) izumitelj suvremenog sigurnosnog pojasa