SJAJAN POSAO

Škoda i Volkswagen, 30 godina ljubavi, Felicia započela, Enyaq iV nastavio tradiciju

Trideset godina dijeli model Favorit i Enyaq iV. To je ujedno i vrijeme koliko su Škoda i Volkswagen Group rame uz rame. Što se promijenilo u to vrijeme?

Vratite film trideset godina unazad i sjetite se kakav je svijet bio 1991. Pogotovo u našim krajevima.

Sjetite se dokle je svijet stigao u to vrijeme. 1991. godine Nirvana je objavila svoju himnu generacije X Smells Like Teen Spirit, a Anthony Hopkins očarao je filmski svijet u Silence of the Lambs (Kad jaganjci utihnu), zaradivši Oscara za svoj nastup. Michael Jackson objavio je album Dangerous i svijet je žalio zbog smrti Freddieja Mercuryja.

Od tada je svijet postao manji i sve više povezan. Samo nekoliko godina nakon pada komunističkog carstva, Mikhail Gorbachev odstupio je kao predsjednik Sovjetskog Saveza, koji se raspadao. Václav Havel najavio je propast Varšavskog pakta, a Helmut Kohl po treći je put postao kancelar, ali ovaj put ponovno ujedinjene Njemačke.

Trideset godina kasnije svijet je postao globalno selo. Ako previdimo današnja ograničenja pandemije Covid-19, možemo letjeti s jednog kraja planeta na drugi; tehnologija nam omogućuje da budemo u stalnom kontaktu s ostatkom svijeta; upoznajemo se putem video konferencija; gotovo točno znamo kakvo će biti vrijeme; i sa samo nekoliko klikova na zaslonu osjetljivom na dodir možemo kupiti sve što poželimo.

Jedna od najvažnijih promjena je internet i njegov potencijal za neograničenu komercijalnu upotrebu. Prije trideset godina započela je ‘www’ (World Wide Weba) era. Danas ne možemo početi zamišljati život bez interneta: to nije iznenađujuće, jer je ušao u sve aspekte našeg života. Automobili nisu iznimka. Danas su prepuni elektronike i čipova, a čak su i eSIM kartice za stalnu brzu LTE vezu sada standardni dio ponude.

Kakva su to vremena bila. Bez obzira, čovjek je uživao u ponuđenom. Dokaz je i Škoda Favorit, koja je od opcija nudila ugradnju radio kasetofona, dok Škoda Enyaq iV ima moderni infotainment sustav s najvećim zaslonom koji je trenutno ugrađen u češke modele, te mnoštvo novih funkcija s mrežnom podrškom i daljinskim pristupom putem aplikacije MyŠKODA.

Danas automobilima možemo puno toga zadati putem mobilnih aplikacija ili čak pustiti da se parkira sam. Servisni centri stupaju u kontakt kako bi nas obavijestili da se približava zakazani pregled ili da su nam kočne pločice istrošene. Nepotrebno je reći da je posljednjih trideset godina tehnološki napredak utjecao na automobilsku industriju.

I onda se pazilo na detalje. Škoda Favorit, uključujući interijer koji je bio moderan za svoje vrijeme, dizajnirao je studio Stile Bertone u talijanskom gradu Torinu, dok je Enyaq iV dostupan u deset tematskih paketa opreme i interijera.

Savez prije trideset godina koji je spasio budućnost marke
Prije trideset godina pojavio se Favorit, model koji je pomogao uvjeriti Volkswagen da postane strateški partner. Danas, tri desetljeća kasnije, Volkswagen može reći kako im je to vjerojatno najbolji “deal” u čitavoj povijesti marke, sad grupacije.

Tadašnji češki proizvođač automobila jedini spas je imao sklapanjem saveza sa stranim investitorom. Na natječaju za privatizaciju s osam ponuditelja pobijedila je Volkswagen Group koja se obvezala ulagati u češkog proizvođača automobila i razvijati ga. Vi procijenite, jesu li ispunili obećano.

Datum prekretnice bio je 16. travnja 1991. godine, kada je ugovor o privatizaciji stupio na snagu. Njemački proizvođač potrošio je 620 milijuna njemačkih maraka kako bi dobila 31% udjela. Postupno je povećavao svoj udio, da bi Nijemci postali jedini dioničari 2000. godine. Sve ostalo je povijest i definicija sjajnog partnerstva.

ŠKODA FAVORIT – 783.167 primjeraka izrađenih između 1988. i 1994.
Favorit je u stopu pratio Ladu Samaru kao drugi automobil u bivšem istočnom bloku koji je imao prednji pogon i nije bio licencirana verzija “zapadnog” automobila. Tijekom svog životnog ciklusa doživio je nekoliko modernizacija. U svojoj prvoj preobrazbi, neposredno nakon što je marku 1991. godine preuzela Volkswagen Group, logotip na hladnjaku maske premješten je u središte, a usis zraka ispod njega nestao (zrak je u motor tekao samo kroz otvore na braniku). Materijali korišteni u automobilu postupno su nadograđivani, ali cjelokupni izgled automobila ostao je nepromijenjen.

1993. rešetka hladnjaka dobila je novi otvor za usis zraka. Branici su preuređeni radi poboljšanja aerodinamike, produžen je međuosovinski razmak, a naplatci su također redizajnirani. Izvorno smeđa unutrašnjost postala je crna. Nove obloge na vratima učinile su automobil sigurnijim. Kvake na vratima i poklopac spremnika za benzin postali su zaobljeniji, a elektrika automobila poboljšana. Sljedeći aspekt liftinga bio je taj što je Škoda logotip postavljen na sredinu poklopca motora.

ŠKODA ENYAQ iV – u proizvodnji od 2020
Prvi potpuno električni SUV model marke, najveći je dosadašnji korak češkog proizvođača automobila u provedbi svoje strategije eMobility. ENYAQ iV ujedno je i prva masovno proizvedena Škoda koja se temelji na modularnoj električnoj platformi (MEB) grupe Volkswagen. Tipično za marku, automobil nudi izdašnu količinu prostora. Pogonske opcije uključuju pogon na stražnjim kotačima ili na sve kotače, četiri razine performansi i dva različita kapaciteta baterije. S dometom od preko 520 km u WLTP ciklusu, ENYAQ iV se lako može nositi sa svakodnevnim putovanjima u gradu i dugim putovanjima.

Foto: Škoda

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo