Škoda Octavia 4 vodeća u klasi aerodinamikom, evo i zašto

Škoda Octavia četvrte generacije s kojom smo se nedavno testirali pokazala je svoje vrline, a jedna od njih je svakako i zavidna aerodinamika…

Premda vam, sigurni smo, brojevi 0,24 i 0,26 vjerojatno neće mnogo značiti, oni su itekako važni. To su vrijednosti koeficijenta otpora zraka za modele Škoda Octavia i Škoda Octavia Combi. Zahvaljujući tim vrijednostima, po pitanju aerodinamike Škoda Octavia na samom je vrhu klase.

Razvoj aerodinamike novog automobila započinje studijama koje omogućuju predlaganje mjera za smanjenje otpora. To znači da se u početku najveći dio posla odvija u virtualnom okruženju simulacijskih programa koji koriste CFD ili računalnu dinamiku fluida.

Računala tako pomažu programerima simulirati ponašanje automobila u protoku zraka. – Oko 80 posto cjelokupnog posla radimo ovom metodom. Toliko je precizna da važne odluke možemo temeljiti na rezultatima simulacije, kaže Pavla Polická, voditelj Škoda tima za aerodinamiku.

Nova aerodinamička značajka, koja se u prvim simulacijama pokazala korisnom je AirCurtain. Kotači mogu lako poremetiti aerodinamiku automobila, ali AirCurtain osigurava da zrak koji struji oko branika stvara neku vrstu aerodinamičke zavjese oko kotača.

– U suradnji s dizajnerskim timom, uspjeli smo ih istovremeno učiniti aerodinamičnim i lijepim, s ponosom kaže Vojtěch Jakubec, stručnjak za vanjsku aerodinamiku.

Posljednja faza rada aerodinamičkog tima uključuje mjerenje rezultata konačnih prototipa u vjetroenergetskom tunelu radi homologacije svih inačica vozila. U tu se svrhu koriste Volkswagen i Audi aerodinamički tuneli te svemirski tunel u Stuttgartu.


Komentari

loading...