DOBRO JE ZNATI

Slabo paljenje hladnog motora ukazuje na ova tri problema

Dizelski motor, za razliku od benzinskog s elektromagnetskim paljenjem smjese (pomoću iskre na svjećici), gorivo pali kompresijskim paljenjem…

Zbog toga imaju veći stupanj kompresije te se usisani zrak, stlačivanjem u drugom taktu, zagrijava i na više od 650°C pa se gorivo nakon ubrizgavanja samo pali. Kašnjenje u paljenju ovisi o cetanskom broju goriva (veći CB, manje kašnjenje), ali ako se zrak u cilindrima dovoljno ne zagrije ili se pravodobno ne ubrizga dovoljna količina goriva, paljenja nema.

Stoga najprije treba provjeriti tlakove kompresije hladnog, odnosno nezagrijanog motora, a donja granica koja zahtjeva reparaturu motora je 27 bara. Druga je mogućnost da se zbog dotrajalog elektropokretača i akumulatora pri startanju motor na zavrti na 850/min, kad upravljačka elektronika daje impuls za otvaranje brizgaljki.

Treća je neispravnost brizgaljki (propuštanje), što je posljedica nečistoća, odnosno oštećenja na brtvećim plohana ventila, odnosno gumicama. Savjetujemo vam da počnete koristiti kvalitetan aditiv za gorivo, koji bi morao ‘reanimirati’ brizgaljke, spriječiti buduće probleme, a u težem slučaju brizgaljke će trebati servisirati.

Također, avjetujemo vam servisiranje elektropokretača i alternatora, što je, obzirom na godine i kilometre, preporučljivo napraviti i preventivno. Povećat će se učinkovitost i smanjiti otpori elektropokretača te poboljšati punjenje akumulatora. Zbog toga će elektropokretač brže zavrtjeti, a motor lakše paliti.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin