Svaki dizelaš nezagrijan klopoće, ali ako lupa previše, nije dobro, evo i zašto

Svaki dizelski motor, zbog veće mase i višeg stupnja kompresija (dakle i viših tlakova kompresije) pojačano klopoće, posebice dok se ne zagrije…

Ali, ako je to pretjerano, nije dobro, jer često ukazuje na povećan stupanj habanja u gornjem dijelu motora, koji pri paljenju hladnog motora puno podmazivanje ostvaruje ‘sa zadrškom’ od pet, deset, ponekad i više od 20 sekundi u usporedbi s donjim dijelovima motora.

A problemi i habanje povećavaju se ako se vozi s manjkom ulja, interval izmjene ‘cijedi do kraja’. Mnogi su, nažalost, sretni, što im stari dizelaš ‘ne troši ni kap ulja’, zanemarujući da se ulje gubi (zbog propuštanja na brtvama, semerinzima) i troši (zbog habanja cilindara, karika, vodilica ventila), a istodobno zbog propuštanja brizgaljki odozgo se u karter cijedi gorivo.

Kao kad suprug vara ženu tako što iz čepa na dnu istače vino, a preko poklopca gore ulijeva vodu, razina ostaje ista, ali… Zbog toga, a i zbog mehaničko-toplinskog opterećenja, dolazi do povećanog habanja i trošenja vitalnih dijelova motora.

Skidanjem poklopca ventila može se vizualno utvrditi stupanj trošenja bregastih vratila, mjerenjem tlakova kompresije hladnog motora može se utvrditi istrošenost cilindara/karika, odnosno ventila/ležajeva ventila…

Lupanje može biti izazvano i istrošenjima, odnosno zračnostima u temeljnim i letećim ventilima, a tada je uputno razmisliti i ‘generalki’…

Takvi simptomi nisu dobri, ukazuju na istrošenje u sklopu razvodnog mehanizma, cilindara, karika, glave motora, temeljnih i letećih ležajeva….
Uzrok je često u ‘štednji’ na ulju i filtru.


Komentari

loading...