Tatra T77, jedan je od najinovativnijih automobila u povijesti, čehoslovačko ‘aerodinamično čudo’, predstavljen 5. ožujka 1934. u Pragu. Zrakom hlađenim 3.4 V8 straga (!), snage 75 KS, razvijao 150 km/h…
Fantastičan luksuzni automobil s motorom iza osi stražnjih kotača u praksi je primjenjivao aerodinamične ideje koje je osmislio Pál Járay (1889. – 1974.). Veliki mađarski aerodinamičar u češkom je proizvođaču Tatra našao partnera za realizaciju aerodinamičkih analiza i projekata, sa senzacionalnim rezultatima.
No, pouzdani izvori tvrde da je to postignuto na testu modela u omjeru 1/5, čemu idu u prilog i realnije, dokumentirane, no i dalje vrlo impresivne vrijednosti nasljednika: koeficijent otpora zraka Cx 0,36 (T87) i 0,32 (T600). Tatra T77 je na testiranjima postigla koeficijent otpora zraka od samo 0,212!
Istraživanja s linijama karoserije koje će pružati čim manji otpor zraku možemo pratiti gotovo od samih početaka razvoja automobila, no tek sredinom 1930-ih te ideje dospijevaju i u serijsku proizvodnju. Nigdje tako radikalno kao u Češkoj, gdje Tatra T77 prije gotovo devet desetljeća nudi zaobljene oblike i vertikalnu središnju peraju iznad straga smještenog motora, što je osiguralo i za današnje pojmove senzacionalnu aerodinamiku.
Ako sami koncepti i nisu zaživjeli, neke od naprednih ideja koje je osmislio Hans Ledwinka snažno su utjecale na budući razvoj automobilske tehnike. Bila je zanimljiva po V8 motoru hlađenim zrakom i ugrađenim straga. Iz 3380 ccm ‘ispaljivao’ je 75 KS i postizao 150 km/h. Do 1938. proizvedeno je 249 primjeraka.
Njegovim je predstavljanjem otvoreno novo razdoblje automobilske povijesti i danas ga se opravdano smatra jednim od najznačajnijih automobila ikada. Nije sve bilo idealno, preteška i preslabog motora, nije u potpunosti iskoristila prednosti kapljičastog oblika – to će popraviti tek nasljednik Tatra T87.
Nakon četiri prototipa proizvedeno je samo 249 serijskih primjeraka, koji su danas iznimno rijetki, a pretpostavljena im je vrijednost oko pola milijuna eura po primjerku.
Inovativni automobili (1): Renault Fuego GTX (1982.) uveo daljinsko centralno otvaranje vrata
Inovativni automobili (2): Ford Vedette (1948.) uveo MacPhersonovu opružnu nogu
Inovativni automobili (3): Renault 4 (1961.) uveo zatvoreni, stlačeni rashladni sustav motora
Inovativni automobili (4): Nash Ambassador (1938.), prvi automobil s uređajem za hlađenje kabine
Inovativni automobili (5): Packard 180 Touring Sedan (1939.): prvi automobil s klima uređajem
Inovativni automobili (6): Mercedes-Benz 260 D (1936.): prvi serijski automobil s dizelskim motorom
Inovativni automobili (7): Porsche 356 (1952.) uveo potpuno sinkronizirani mjenjač
Inovativni automobili (8): Tucker 48 (1947.) uveo disk kočnice
Inovativni automobili (9): Peugeot 403 (1955.) uveo termostatski ventilator hladnjaka motora
Inovativni automobili (10): Plymouth Voyager (1983.): prvi obiteljski minivan – monovolumen
Inovativni automobili (11): Tracta (1928.): prvi automobil s prednjim pogonom
Inovativni automobili (12): Renault 16 (1965.): prva kombilimuzina s petorim vratima
Inovativni automobili (14): Duesenberg Model A (1921.): prvi automobil s hidrauličkim kočnicama
Inovativni automobili (15): Panhard 4 (1904.): prvi automobil s volanom!
Inovativni automobili (16): Lohner-Porsche (1900.): prvi automobil s pogonom 4×4, električnim!