Volkswagen Golf (1974. – 2020.), kult od prvog dana, mjerilo kvalitete do danas

Svakih 41 sekundu netko u svijetu naruči ovaj legendarni model iz Wolfsburga, kultni Volkswagen Golf, ‘kralj kompaktne klase’ …

Volkswagen Golf, vjerojatno najuspješniji europski automobil ikad u ožujku ove godine napunio je 46 godina. Volkswagenova tvornica u Wolfsburgu službeno je započela proizvodnju onoga što će postati njihov najunosniji i najpoznatiji proizvod. Tih godina, vjerujemo, nitko u Volkswagenu nije imao pojma da će uspjeh legendarne Bube završiti prodajom više od 35 milijuna primjeraka diljem svijeta, kao ni da će Golf nastaviti istim putem. Također, nitko nije mogao pretpostaviti da će Golf opstati do današnjeg dana te da će postati ‘benchmark’ i nositelj cijelog imena jedneklase – Golf klase.

Još bolje, govoreći matematičkim terminom, novi Golf je naručen svakih 41 sekundu negdje u svijetu, bez prekida, od početka proizvodnje (SOP) prije 45 godina. To znači prosječno oko 780.000 vozila godišnje, Golf modela u svim varijantama (kompakt, variant, cabrio). Čak 188.938 eura koštao je Golf V, najskuplji Golf ikad prodan. Pripadao je papi Benediktu XVI., a prodan je na aukciji. Također, zanimljivo je kako se Golf prodaje u čak 155 država u svijetu.

Naravno, ne treba zaboraviti i legendarne modele iz sarajevske tvornice TAS. Svega godinu dana nakon svjetske premijere započele su velike pripreme za uvođenje Golfa u proizvodnju u sarajevskoj tvornici TAS, što je bio zajednički projekt Unisa i Volkswagena.

Čelni ljudi TAS-a tad su željeli ugraditi što više domaćih komponenti i povećati izvoz za potrebe Volkswagena, a krajem 1976. proizveden je prvi sarajevski Golf J sa benzinskim 1.1 motorom koji je razvijao 50 KS. Na cesti, tada je koštao oko 10 tisuća maraka. U to vrijeme, životni standard bio je dobar, pa se Golf mogao zaraditi za samo godinu dana. Potonjoj tvrdnji ide u korist i činjenica kako je godišnja proizvodnja od svega 10.000 primjeraka nije bila dovoljna za tadašnje apetite tržišta.

Golf “jedinica” proizvodio se u Sarajevu dvije godine duže od njemačkog blizanca, do jeseni 1985. U Sarajevu je proizvedeno i oko 200.000 vozila pick-up modela Caddy na bazi Golfa I.


Komentari

loading...