Volkswagen Golf 8 s dizelskih 150 KS na usporednom testu portala Autozeitung.de pobijedio je jednako snažni Ford Focus, u svim elementima osim dinamike vožnje…
O novo osmom modelu Volkswagen Golf postoje oprečna mišljenja, pa je zanimljivo vidjeti rezultate usporednog testa, a sučelio mu se Ford Focus četvrte generacije. Zanimljivo je pogledati usporedbu:
Oba se modela pokreću 4-cilindarskim turbodizelskim motorom sličnih karakteristika Focus (1997 ccm, 150 KS, 370 Nm), Golf (1998 ccm, 150 KS, 360 Nm), dakle, Focus ima 10 Nm veći okretni moment.
Oba imaju automatski mjenjač, a tu je najveća razlika, jer Focus ima klasični s hidrodinamičkim pretvaračem momenta i osam stupnjeva, a Focus s dvije tarne spojke i sedam stupnjeva. Focus ima i veću masu, realnih 1504 kg, u usporedbi s 1450 kg, koliko je na vagi pokazao Golf.
U performansama Golf je uvjerljivo bolji – do stotke ubrzava za 8,7 s, do 150 za 19,2 s i postiže 223 km/h. Focus: 9, s, 21,3 s, 203 km/h. Oba koče izvrsno – zaustavni put pri 100 km/h hladno/vruće kod Focusa iznosi 33,9/33,6 m, a kod Golfa 34,3/33,8 m
I najveća, vjerojatno presudna razlika.
Na testu je Golf prosječno trošio 4,8 litara na 100 km, a Focus 6,2, što je 29,2 posto više! Treba uzeti u obzir i razliku u cijeni. Za novi Volkswagen Golf 2.0 TDI treba iskeširati 32.790 eura, a za Focus 28.700 Eura.
Rezultat? Pobijedio je, uvjerljivo Golf, u kategorema Karoserija 611 prema 594, Vozni komfor 717 prema 668 i Motor/mjenjač 683 prema 618. U kategoriji Dinamika vožnje Focus je u blagoj prednosti od 701 prema 700.
Zbirna ocjena ‘vlastitih svojstava’ daje uvjerljivu prednost za Golf . 2711 prema 2581. Kad se pribroje ocjene za troškove/ekologiju, uvjerljivo jeftiniji Focus dobiva 412, a Golf 383. Konačni je zbir, dakle, Golf 3104, Focus 2993.
Evo što je zaključio Martin Urbanke, Autozeitung.de:
Vratio se. I kako! Novi Volkswagen Golf 2.0 TDI SCR DSG postao je jasni pobjednik ovog dvoboja: Uz vrhunsku udobnost u vožnji te živahnu i štedljivu vožnju, tradicionalni pobjednik vraća svoje očekivano mjesto u klasifikaciji – prvo mjesto. Već dvogodišnji Ford Focus 2.0 EcoBlue, s opcijskim 8-stupanjskim automatskim mjenjačem, neočekivano je jasno zaostao.
Ovakva konfiguracija pogona čini inače dinamičan kompakt neočekivano podređen. Budući da ima i veću težinu na prednjoj osovini, Focus ne može pokazati svoje najjače adute u rukovanju i kočenju s uobičajenom jasnoćom. Ali to ga ipak ne čini gubitnikom. Pričekajmo usporedbe s drugim motorima…
Izvor: Autozeitung.de