T-Roc i T-Roc Cabriolet prvi s novim motorom

Volkswagen predstavio osvježeni i još napredniji 1.5 TSI evo2

Foto: Volkswagen

Veća učinkovitost i niže emisije, Volkswagen je izbrusio najprodavaniji motor, turbobenzinski 1.5 TSI, generacijom evo2

1.5 TSI evo2 donosi smanjenje potrošnje goriva i emisije CO2. Suvremeni, kompaktni, 5-cilindraš u početku će biti dostupan s nepromijenjenom snagom od 110 kW (150  KS). Debitirat će u Volkswagen T-Roc i Volkswagen T-Roc Cabriolet, a potom će ga dobiti Golf, Passat, T-Cross Tiguan…

1.5 TSI evo2 ključni je stup ponude motora Volkswagen, jer pokreće mnoge modele diljem svijeta, u paleti od modela Volkswagen T-Cross do Volkswagen Passat Variant. Temeljito smo poboljšali naprednog 4-cilindarskog turbobenzinca. Sada nudi značajne prednosti u potrošnji goriva i vrlo dinamičan odziv, kaže Thomas Ulbrich, član Upravnog odbora marke Volkswagen, odgovoran za tehnički razvo..

Istaknute karakteristike najnovije verzije su unaprijeđeni sustav za isključivanje dva cilindra u radu malim opterećenjem naprednim sustavom Active Cylinder Technology – ACTplus te modul za kontrolu izgaranja i emisije TSI-Evo.

U posljednjoj evolucijskoj fazi 1.5 TSI, razvojni inženjeri su premjestili katalizator i GPF benzinski filtar čestica čađe u blizu motora (radi bržeg zagrijavanja čime se postiže puna učinkovitost kontrolirana modulom TSI-Evo. Time se smanjuje potreba za plemenitim, strateškim materijalima, prvenstveno paladija, u svrhu ispunjenja ekoloških standarda Euro 6d i sljedećih, Euro 7, koji se očekuju 2025.

Ključna tehnološka značajka za smanjenje potrošnje goriva kod 1,5 evo2 motora je poboljšani sustav aktivnog upravljanja cilindrima, ACTplus – zajednički razvoj tvornica u Wolfsburgu i Salzgitteru. Fokus ovog novog razvoja bio je na poboljšanju aktivacije i deaktivacije dvaju cilindara kako bi se zajamčio miran rad motora.

Proces izgaranja u radu s dva cilindra je optimiziran, čime je također omogućeno proširenje radnog raspona sustava Active Cylinder Management. Uz ACTplus, drugi i treći cilindar se ne pale kada motor radi pri niskim i srednjim opterećenjima i brzinama. Ovaj prijelaz sad je jedva primjetan. Učinkovitost je povećana u aktivnim cilindrima, dok srednji cilindri jednostavno slijede praktički bez gubitaka – ponovno se aktiviraju kada se ponovno pritisne gas.

Uz VNT turbopunjač promjenjive geometrije, 1.5 TSI ima i druge visokotehnološke komponente: visokotlačni sustav ubrizgavanja stvara tlak do 350 bara, stijenke cilindra presvučene plazmom smanjuju trenje, a klipovi s ulivenim rashladnim kanalima omogućuju optimizirati izgaranje i povećati učinkovitost.

Do sada je 1.5 TSI motor ugrađivan u široku paletu vozila iz Volkswagen Grupe. Pokazali su se iznimno efikasnima…

Motori 1.5 TSI evo2 konstruirani su za rad s gorivima koja sadrže sastojke proizvedene iz obnovljivih izvora energije – to također osigurava da su spremni ispuniti buduće zahtjeve. Osim toga, prikladni su za različite razine hibridizacije; Snaga sustava do 200 kW (272 KS) moguća je s plug-in konceptom, na primjer.

Motor nadopunjuje strategiju elektrifikacije. Volkswagen je na “Putu do nule” – sa svojom strategijom ACCELERATE, tvrtka ubrzano pokreće svoju ofenzivu elektrifikacije. Do 2030. Volkswagen sa svojim električnim modelima planira ostvariti udio u prodaji od 70 posto. Paralelno s tim, važni motori s unutarnjim izgaranjem dobivaju dodatna poboljšanja.

Postoje dva razloga za to: prvo, to će im omogućiti usklađivanje s budućim svjetskim standardima emisije kao što je Euro 7. Drugo, modeli motora s unutarnjim izgaranjem iz Volkswagena i dalje su popularni na mnogim tržištima – osobito tamo gdje se električna mobilnost tek sporo uspostavlja zbog nedostatka infrastrukture za punjenje.

 

Autor