DOBRO JE ZNATI

Koji je prvi automobil ugradio sigurnosni pojas? Volvo PV 544 iz 1959.

Volvo PV544,  izveden iz modela PV444 iz 1944., koncipiranog tijekom II. svjetskog rata, bio je funkcionalan, razmjerno snažan i vrlo siguran

Volvo PV544, neuništivi prethodnik legendarnog Volvo Amazon, predstavljen je 25. kolovoza 1958., a u povijest će ući 13. kolovoza 1959., kad je opremljen prvim sigurnosnim pojasom u tri točke, kojeg je izumio Nils Bolhin (1929. – 2002.). Legendarnu izdržljivost potvrđuje više od tisuću koji su još u pogonu.

Karoseriji je dodano veće, konveksno vjetrobransko staklo, s većim stražnjim prozorom kako bi se poboljšala vidljivost. U unutrašnjost je dodana nova upravljačka ploča s podstavljenom gornjom polovinom kako bi se poboljšala sigurnost unutrašnjosti.

Brzinomjer je bio u obliku ‘termometra’; crvena traka je pokazivala brzinu. U usporedbi s njegovim prethodnikom modela Volvo PV444, stražnje je sjedalo ponovno projektirano kako bi se povećala razina udobnosti i kako bi se stvorio prostor za dodatnu osobu. Unaprijeđene su i tehničke značajke modela.

Za Volvo PV444 je (osim u Sjevernoj Americi) je bila dostupna jedino inačica s jednim motorom. Dolaskom PV544, dodana je i druga inačica. Po prvi put je također postao dostupan i ručni prijenos s 4 brzine.

Ispod površine, Volvo PV544 je neprestano poboljšavan. Značajna se promjena dogodila 1961. kad je slavni motor ‘B18’ ugrađen ispod poklopca motora, istovremeno kada je električni sustav dobio 12-voltnu struju. Volvo PV544 je postao jedan od najuspješnijih rally automobila krajem 1950-ih i početkom 1960-ih.

Volvo PV 544
Inačice: Special I, II i Sport (najučestaliji naziv) PV 544 A PV 544 B PV 544 C PV 544 D PV 544 E PV 544 F PV 544 G
Proizvodnja: 1958.-1965.
Količina: 243.990
Karoserija: limuzina s 2 vrata
Motor: 4-cilindarski, redni, OHV; 1583 ccm; 79,4 x 80 mm; 60 KS pri 3500/min ili 85 KS pri 4500/min. 1961: 1778 ccm, 75 KS pri 4500/min ili 90 KS pri 5000/min, kasnije povećano na 95 KS.
Prijenos: 3- ili 4-stupanjski, ručni prijenos polugom pričvršćenom za pod.
Kočnice: hidrauličke bubanj na svim kotačima.
Dimenzije: 4496 x 1580 x 1560 mm, međuosni razmak: 2652 mm

Nils Bolhin, izumitelj sigurnosnog pojasa (lijevo) i slika iz oglasa za Volvo PV544

Koji je automobil prvi ugradio daljinsko centralno? Renault Fuego iz 1982.!

Koji je prvi automobil s klima uređajem? Packard 180 Touring Sedan iz 1939.! 

Koji je prvi automobil s dizelskim motorom? Mercedes-Benz 260 D iz 1936.!

Koji je prvi automobil sa serijskim zračnim jastukom? Američki Oldsmobile Toronado iz 1973.!

Koji je prvi automobil s disk kočnicama? Američki Tucker 48 iz 1947.

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo