DINAMIČKA STABILNOST

Zašto je “test izbjegavanja losa” problem za suvremene automobile?

Test izbjegavanja losa, odnosno test dvostruke izmjene pravca kretanja (Double Lane Change Test), definiran standardom ISO 3888-2, postaje problem sa SUV i crossover vozila, zbog visokog težišta, a za električne zbog velike mase i tromosti…

Test izbjegavanje losa, engl. ‘moose test’ i ‘elk test’, njem. Elch test do jeseni 1997. bio je razmjerno nepoznati test izbjegavanje prepreke koji se koristio u Švedskoj. A tada je izbio skandal s nesuđenim hit-modelom, Mercedes-Benz A-klase, prvim Mercedesom s prednjim pogonom, prvim Mercedesom s motorom ugrađenim poprijeko i prvim MPV Mercedesom.

Riječ je o testu dvostruke izmjene pravca kretanja (Double Lane Change Test) – najprije se s osnovnog pravca u svojoj voznoj traci prelazi na pravac susjedne vozne trake, a potom se vraća na početnu. Riječ je o iznimno važnom testu, kojim se kontroliraju upravljačke i dinamičke značajke automobila u slučaju izbjegavanja prepreke – životinje koja izleti, a još važnije osobe, djeteta, biciklista.

Suvremene koncepcije, usprkos opremljenosti sustavima za povećanje dinamičke stabilnosti, prvenstveno ESP sustava, imaju problema s dinamičkom stabilnošću, prvenstveno zbog povišenog težišta SUV i crossover vozila i upravljivošću, zbog povećane mase i tromosti električnih automobila. Pogledajte zanimljiv video:

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj