Povećanjem širine gume povećava se razlika u putanjama vanjskog i unutrašnjeg ruba gazne plohe, koji slabije prianja te zbog toga proklizava i u zavoju se ubrzano troši. Zbog toga se guma troši i nepravilno te joj se skraćuje vijek
Automobil na pogonskoj osi ima diferencijal, jer u zavoju vanjski kotač prelazi duži put od unutrašnjeg. Bez ugrađenog diferencijala unutrašnji bi kotač, koji u zavoju lošije prianja, proklizavao, što bi dovodilo do povećanja trošenja fume i gubitka stabilnosti. Isti se efekt događa i na vanjskim rubovima gazne plohe gume pri vožnji u zavoju, jer vanjski rub, koji zbog utjecaja bočne (centrifugalne) sile bolje prianja, prelazi duži put od unutrašnjeg, a koji ima istu obodnu brzinu, pa gubi kontakt s asfaltom i proklizava.
Pritom se abrazivno (tarnim klizanjem u kontaktu s asfaltom) i erozivno (ako su usto između gume i asfalta krute čestice) površinski sloj gume troši, odnosno haba. U suprotnom zavoju to se događa sa suprotnom stranim rubom gume te se oba ruba gume ubrzano troše. Taj se negativan efekt pojačava bržom vožnjom i nižim tlakom zraka u gumi od propisanog, za konkretno opterećenje. Gazna ploha gume nema ugrađen diferencijal (tehnički je neizvodivo), a razlika u putanjama vanjskog i unutrašnjeg ruba gume u zavoju povećava se sa širinom gume.
Stoga se šire gume brže troše od uskih, premda je na ravnoj putanji na gaznoj plohi širih guma manji pritisak nego kod uskih (isto vertikalno opterećenje je na većoj plohi), pa je po toj osnovi trošenje šire gume manje. Naime, vožnjom u zavoju gume se višestruko više troše nego u pravocrtnoj vožnji, a usto i nepravilno. Mehanizam trošenja gume u zavoju je dominantan te se širim gumama može prijeći 10 do 30 posto (u ekstremnim okolnostima i 50 posto) manje nego s uskim, odnosno standardnim. A šire gume u pravilu imaju i veći promjer te su i (znatno) skuplje od užih.
Zbog svega navedenog, na svakom su automobilu najpreporučljivije standardne (tvorničke) dimenzije guma.
Pitanja koja traže odgovor (1): Zašto su automobili s prednjim pogonom stabilniji nego sa stražnjim?