Tehnika

Dossier gorivo: Nafta neće uskoro presušiti, a zamjena već postoji

Naftni i prirodni plin, vodik, biološka i sintetična goriva izgledna su alternativa, naravno uz sve prisutnije električne pogone

Kako se mijenja filtar goriva na dizelskom motoru?

Ne savjetujemo vam da se sami upuštate u to, jer gorivni sustav treba odzračiti, u protivnom motor se može oštetiti

Mercedes-Benz C300e & C300de, 'zvjezdani' plug-in-hibridi na benzin i

Na struju prelaze 50/54 km, do stotke ubrzavaju za 5,7/5,9 s, a prosječno-statistički troše 1,9/1,6 l/100 km, s brzim punjačem baterija od 13,5 kW pune se za 1,5 sati. Moćna, štedljiva i čista verzija 'de' pokazuju da dizelaši, itekako, imaju budućnost

Profesionalno čišćenje DPF, FAP i SCR uređaja dizelaša

Bez rezanja, zavarivanja i gubitka garancije, troškovi manji do 90% u usporedbi s cijenom novog sklopa, parametri povratnog tlaka i protoka sukladni tvorničkim specifikacijama

Tko ispuhuje više CO2, benzinci ili dizelaši?

Dizelsko gorivo ima 5 do 6 posto manju ogrjevnu vrijednost od benzina, a istodobno često izgara s viškom zraka, pa nastaje 12 do 14 posto više CO2

Evo zašto je niska potrošnja goriva samo u prospektu

Oprema, elektronički gadgeti, široko niskoprofilne gume i sigurnosni sustavi gutaju gorivo, a testovi (osim novog WLTP) nisu prilagođeni realnim uvjetima vožnje

Nissan Qashqai dobiva novog turbobenzinca 1.33, u verzijama TCe 140 i

'Tehnološki biser' iz koprodukcije Renaulta i Daimlera, nakon 'vatrenog krštenja' u Scenicu i novoj A-klasi, pojačat će tržišne izglede najpopularnijem europskom crossoveru

Evo zašto su benzinski motori elastičniji od dizelskih

Ako se pri ‘punom gasu’ povećaju otpori vožnje (uspon, frontalni vjetar …), dizelaš, za razliku od benzinca, smanjenjem brzine u istom stupnju prijenosa može malo ili nimalo povećati okretni moment, pa brzina znatnije opada ili treba šaltati niže

Ovo niste znali: Kako 'pištolj za gorivo' prekida punjenje?

Kad se razina goriva približi čepu, podtlak u kontrolnoj cjevčici nestaje, pa se elastična membrana vraća u početni položaj i prekida dovod struje

Što je lambda sonda? Ovo je 5 najvažnijih činjenica

Srce katalizatora u osnovi je sonda koja mjeri sadržaj kisika u ispušnim plinovima, po kojem se određuje i korigira omjer goriva i zraka u usisu, optimalan omjer masa je 14,7:1

Profesionalno čišćenje DPF, FAP i SCR uređaja dizelaša

Bez rezanja, zavarivanja i gubitka garancije, troškovi manji do 90% u usporedbi s cijenom novog sklopa, parametri povratnog tlaka i protoka sukladni tvorničkim specifikacijama

Bilo pa prošlo: Olovni benzin, izmišljen 1922., dugo je bio 'in', u EU

Dodatak olovnog tetraetila omogućio je povećanje kompresijskog omjera i smanjio habanje motora, ali su benzinske pare time postale štetne za zdravlje

Kad se kod automobila 6-voltna instalacija prebacila na 12V?

Većina marki na 12V je prešla 1950-ih, a napon od 6V najduže je ostao u Citroënu 2CV (Spačeku), do 1966., i Volkswagen Bubi, do 1967.

Mjerenje tlakova kompresije spašava motor, bolje spriječiti, nego lije

Odugovlačenje popravka povećava rizik uništenja bitnih sklopova i nužnosti 'generalke'. Pravodobnim 'otvaranjem' motora sve se može riješiti s četvrtinom troška, izmjenom ležajeva, karika, pumpi...

Što je to: Twin-scroll, turbopunjač s dvostrukim ulazom

Smanjuje se štetan protutlak u ispušnoj grani i sprečavaju negativne interakcije cilindara pri ispuhu i nekontroliran povrat ispušnih plinova, poboljšavaju se punjenje i performanse motora, a smanjuje potrošnja

Šokantno: Start-Stop uništava turbopunjač (II) - reakcija na naš tekst

Odgovor mr. sc. Svena Čerleka: Ne mora to baš biti tako! Fordov 1.0 Ecoboost ima posebnu električnu pumpu za vodu, koja radi dok temperatura rashladne tekućine padne na normalnu vrijednost

Bilo pa prošlo: Rasplinjač (karburator, fergazer), uređaj koji tekuće

Izmišljen 1926. omogućio je paljenje goriva i razvoj motora s unutarnjim izgaranjem, smjesu su mogli podesiti samo virtuozi, pa su motori trošili puno goriva i dimili. 'Pomelo' ga ubrizgavanje, neizravno, pa izravno (direktno)...

Kako zamijeniti kotač? Nije ni lako niti jednostavno, a može biti opas

Rezervni kotač treba biti ispravan i dobro napuhan, auto treba dogurati na tvrdu i ravnu podlogu, po mogućnosti izvan prometnice, te dobro zakočiti mjenjačem i parkirnom kočnicom. Ako ga ne možete ukloniti s asfalta, odmah na sigurnosnom razmaku postavite signalni trokut

Boje otporne na ogrebotine, konačno učinkovita zaštita protiv grebanja

Nanotehnologija sa silikonskim česticama povezanim organskim polimerom znatno povećava površinsku tvrdoću boje, a istodobno i žilavosti, što je zaštita od svih vrsta slučajnih i namjernih oštećenja

Evo zašto su niski okretaji motora štetni poput visokih

Otežava se podmazivanje i hlađenje, nastaje rizik pucanja uljnog filma u ležajevima i pojačanog habanja, a vibracije i trešnje povećavaju dinamičko opterećenje