Tehnika

Lexus ES uvodi digitalne retrovizore, revolucija u sigurnosti i ergono

LCD monitori u bokovima kabine osiguravat će znatno bolji uvid u zbivanja sa strana automobila, bez skretanja pogleda, a umjesto vanjskih retrovizora ugrađene su kamere u nosačima, koji stvaraju upola manji otpor zraka od klasičnih retrovizora

Stop zabludama: ne uvodi se električni turbopunjač, nego električni ko

Recept za uklanjanje 'turbo-rupe' i 'viagra za turbomotore': vrijeme odziva električnog kompresora samo je 0,25 s, deset puta kraće nego kod turbokompresora, pa motor djeluje 'eksplozivnijim' i moćnijim nego što stvarno jest

Dobro je znati: što je, u stvari, elastičnost motora?

Pojam elastičnosti motora često se koristi pogrešno, ne samo u običnoj komunikaciji, nego i 'stručnim' tiskovinama, naime turbodizelaši nisu elastični, nego naprosto moćni pri nižim brzinama vrtnje...

Dobro je znati: Što je cetanski broj?

Pokazuje kašnjenje u paljenju dizelskog goriva nakon ubrizgavanja - što je veći, manje je kašnjenje i veća otpornost na opasne detonacije u cilindrima

Dobro je znati: Što je oktanski broj?

Broj koji stoji nakon oznake Eurosuper je oktanski broj, a on određuje otpornost određenog benzina na detonantno izgaranje, odnosno samozapaljenje, što je viši, to je bolje

Bilo pa prošlo: Zračno hlađenje automobilskog motora

Nema rizika smrzavanja rashladne tekućine, ali povećava se potrošnja goriva i emisija štetnih plinova

Kako se mijenja filtar goriva u dizelskom motoru?

Ne savjetujemo vam da se sami upuštate u to, jer gorivni sustav treba odzračiti, u protivnom motor se može oštetiti...

Automatizirana vožnja u gradovima: Bosch i Daimler odabiru UI platform

Metodama strojnog učenja razvit će se algoritmi za upravljanje vozilom, mreža elektroničkih upravljačkih jedinica osigurava stotine milijardi upravljačkih operacija u sekundi

Zbog čega supersportski auti imaju pogon na stražnje kotače?

Iz istog razloga kao i bolidi Formule 1, radi boljeg prijenosa snage na podlogu, bez negativnog utjecaja na upravljanje i manjih mehaničkih otpora nego s 4x4

Dobro je znati: Što je G-punjač?

Učinkovita, ali nepouzdana koncepcija prednabijanja motora, prije turbopunjača, 1980-ih i 1990-ih 'doping' za benzince sportskih Volkswagena

Prototip Mercedes-Benza EQC, prvog električnog SUV-a, oduševio na test

S dva elektromotorima po 150 kW do stotke za 6 s, realna autonomija 350 km, bežično punjenje, 'svemirska izvedba'... Budućnost počinje već 2019.!

Revolucija u upotrebi dizela u Boschu: odgovori na vaša pitanja

Novi dizelski prototip ispušta samo 13 mg/km NOx, ovo je revolucija koja se temelji na postojećoj tehnologiji počet će se ugrađivati od 2020.

PSA 2022. uvodi laki-hibridni modul s 48-voltnom instalacijom

Elektromotor momenta 190 Nm u sklopu je s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i 7 stupnjeva te će se kombinirati s 3-cilindarskim turbobenzincem 1.2 PureTech

Dobro je znati: Što je BAS (Brake Assist)?

Elektro-hidraulički sustav kočne potpore u kritičnoj situaciji uspostavlja najveću kočnu snagu neovisno o pritisku papučice i tako znatno skraćuje zaustavni put

ABD: Automatic Brake Differential

Automatski zatvarač (blokada) diferencijala pogonskih kotača efekt blokiranja ne ostvaruje direktno samokočnim helikoidnim zupčanicima, nego posredno, naizmjeničnim aktiviranja kočnica na strani na kojoj dolazi do proklizavanja kotača...

Tehnika: Mercedes-Benz OM 654 pokazao tko je gazda među dizelašima

Sa 195 KS i 400 Nm iz 1950 ccm najsnažniji je dvolitreni dizelaš s jednim turbopunjačem

Tehnika: Car 2 Car Communication, auto sa šestim čulom

Napredna elektronika s transponderima omogućit će alarmiranje i dodatno preventivno kočenje automobile, ne samo radarski, koja bi se mogla sudariti

Bosch, Vodafone i Huawei omogućili međusobnu komunikaciju pametnih aut

Uspješna testiranja: tehnologija Cellular-V2X poboljšava sustave pomoći vozaču, koji sada ne samo da upozoravaju vozače, nego im i aktivno pružaju podršku te komunikacija između automobila čini vožnju opuštenijom, učinkovitijom i sigurnijom.

Renault Scenic i Grand Scenic oplemenjeni turbobenzincima TCe 115, TCe

4-cilindraš obujma 1330 ccm, razvijen u suradnji s Mercedes-Benzom, modularna je izvedenica 3-cilindraša 1.0 iz Twinga, Smarta i Sandera, koristi tehnologiju Nissana GT-R i postaje uzor svima

Boschov sustav Perfectly Keyless pretvara vaš pametni telefon u ključ

Nema više izgubljenih ključeva, budućnost se krije u mobitelima!