Tehnika

Meki hibrid za Volkswagen Golf VIII štedi 0,4 litre/100 km

1.0 TSI i 1.5 TSI dodatnom 48V instalacijom i remenskim sustavom Start/Stop omogućava recikliranje do 40 posto kinetičke energije pri zaustavljanju-kočenju...

Michelin Uptis, guma bez zraka, revolucija na pomolu

Razvijena je u suradnji s GM-om i napravljena 3D-printanjem, od gume, poliestera i ugljičnih vlakana, tržišna promocija 2024.

Evo kako funkcionira diferencijal omogućava vožnju u zavojima, bez pro

Ima ga svaki automobil, kamion, autobus..., svi su čuli za njega ili znaju nešto o tome, a ovaj video zorno objašnjava kako funkcionira diferencijalni prijenosnik snage:

ZF razvija vanjski bočni zračni jastuk

Inovativno rješenje za najopasnije udare u automobil donosi revoluciju u sigurnosti, jer višestruko smanjuje rizik pogibeljnog ishoda pri bočnom udaru...

Dobro je znati: Hidrauličke kočnice uveo je Duesenberg 1921.

Izmislio ih je 1895. Nijemac Hugo Mayer, Fred Duesenberg 1914. ugradio u trkaći auto, a 1921. u osobni, a Chrysler B-70 iz 1924. bio je prvi visokoserijski automobil s hidrauličkim kočnicama

Što je to: koeficijent otpora zraka?

Cd, Cw i Cx - danas uobičajene oznaka za otpor zraku ili vodi u dinamici fluida definiraju aerodinamičku karakteristiku automobila...

Filtar čađe za biodizel? Jednak ili drukčiji? Evo...

U žarištu afere Dieselgate stvoren je filtar čađe posebno prilagođen pročišćavanju ispušnih plinova, nastalih izgaranjem biološkog goriva

Tehnologija protiv vandalizma: Keramika blindira lak

Nano-tehnologija automobilskih boja, s kompaktnim slojem keramičkih čestica na površini, znatno povećava otpornost na ogrebotine...

Bugatti Veyron pri punoj brzini troši 77,6 l/100 km!

Vozeći najvećom brzinom od 407 km/h kultna francusko-njemačka jurilica EB 16.4 će tank od 100 litara potrošiti za 19 minuta. Pa ti juri...

Bilo pa prošlo: Odvojena noseća šasija automobila

Nekad za sve, danas u terencima i kamionima, čvrsta klasična noseća konstrukcija, koja je dugo bila 'zakon',olakšava izgradnju različitih izvedbi na jednom postolju, zamijenjena 'racionalnijom' samonosećom konstrukcijom

Dobro je znati: Pojedinačne usisne zaklopke u benzinskom (otto) motoru

Odvojenim, pojedinačnim usisnim cijevima za svaki cilindar, s leptirastim ventilima u svakoj od njih, zaklopke su blizu usisnih ventila te se višestruko smanjuje usisni 'mrtvi obujam', ubrzava reakcija na gas i poboljšava izgaranje, a time povećava snaga te smanjuje specifična potrošnja goriva i emisija štetnih plinova

Dobro je znati: Zašto su gume na motornim vozilima crne boje?

Tijekom vulkanizacije u gumu se dodaje čađa (punilo), koja je pretvara čvrstu masu i daje joj čvrstoću. Čađa je, dakle, učinkovito i jeftino punilo, a drugi važan razlog je ‘prometna forenzika’, jer crna guma ostavlja tragove na asfaltu, korisne u policijskim očevidima nesreća

Prednji pogon (2): Ovo su prednosti i mane:

Povećava stabilnost na skliskom, 'ubija' podupravljanje i rizik 'piruete', mehaničke otpore i masu, time potrošnju goriva, ali i okretnost i užitak, pogoršava balans te otežava ugradnju pogona 4x4

Dobro je znati: Radijalni pneumatici, Michelinova revolucija iz 1946.

Za razliku od dijagonalnih, kod kojih se vlakna susjednih slojeva noseće strukture sijeku pod kutem od oko 45 stupnjeva (dijagonalno), kod radijalne su postavljena radijalno (u smjeru radijusa kotača) te su susjedna međusobno gotovo paralelna, a na gaznu plohu okomita

Dobro je znati: Što je to homokinetički zglob?

Prenosi moment i snagu na gonjeno vratilo, koje mijenja kut prema pogonskom, zadržavajući pritom brzinu vrtnje te je trajno podmazano i zaštićeno manšetom

Prednji pogon (1): Kopernikanski obrat prema naprijed...

Zbog povećanja stabilnosti više je doprinio smanjenju nesreća od svih drugih sustava zajedno, prvi su auti imali stražnji pogon i to se do kraja 1960-ih smatralo normalnim. EU pioniri: Citroen, DKW, Trabant, Mini, Renault, Peugeot, Simca i Fiat

Honda Accord (2003. - 2007.): ovo su problemi najbolje limuzine srednj

Problemi s ulijevanjem goriva, zveket zbog trošenja bregastog vratila, zapinjanje hidrauličkog cilindra spojke, greška kontrolnog releja motora, otkazivanje lambda sonde, otkazivanje zamašnjaka podijeljene mase (2.2 CDTI), propuštanje ulja iz automatskog mjenjača, nepravilan rad tijekom regeneracije filtra čađe...

Senzacionalni video o značenju jedne konjske snage...

Snaga je fizikalna veličina koja opisuje brzinu obavljanja rada, a premda je službena jedinica watt (W), odnosno tisuću puta veća kilowatt (kW), i dalje se koristi stara jedinica konjska snaga (KS), koja nekima ima i posebno, upotrebljivo značenje...

Mercedes-AMG od 2021. uvodi ’strujni impuls’ u sve modele

AMG GT Concept ’na krilima’ blago-hibridnog biturbobenzinca 4.0 V8, energetskim impulsom 48-voltnog sustava starter-generator, kratkotrajno ispaljuje čak 805 KS

Video: kako je skupina entuzijasta frizirala Audi TT

Pogledajte, poučno je, jednostavno je objašnjeno kako se, na razini najboljih tunerskih kuća, može udvostručiti osnovna snaga od 200 KS...