Tehnika

Motori s unutrašnjim izgaranjem otpisani? Ni slučajno, barem do 2040.!

Mazda vraća wankelov motor, ali u sustavu REX, za povećanje dosega električnog pogona, predviđajući da će 2035. čak 80 posto pogona automobila potjecati iz motora na tekuća goriva

5 važnih stvari o biogorivu E85 (85% bioetanola i 15% benzina)

Korištenjem goriva E85 na bazi bioetanola može se povećati snaga turbomotora te se smanjuje ovisnost o fosilnim gorivima i smanjuju zagađenja

Evo zašto je niska potrošnja goriva samo u prospektu

Oprema, elektronički gadgeti, široko niskoprofilne gume i sigurnosni sustavi gutaju gorivo, a testovi (osim novog WLTP) nisu prilagođeni realnim uvjetima vožnje

Novi benzinci moraju biti 10 posto čišći, uvode se filtri čađe

OPF (otto particulate filter) postaje obvezni, jer su najsitnije čestice čađe dokazano kancerogene, premda će t povisiti potrošnju i emisiju CO2 za 2 g/km...

Stručna analiza snimke: Evo kako je neodgovorni 24-godišnjak lošom rea

Snažnim, a nestabilnim automobilom sa stražnjim pogonom po skliskom je asfaltu prebrzo ušao u blagi lijevi zavoj te vidjevši sporije vozilo ispred PRIKOČIO... Pritom je djelovanjem inercijske sile došlo do rasterećenja vertikalno ionako malo opterećenih stražnjih kotača, što je minimiziralo njihove elipse trenja (prianjanje), odnosno sile bočnog vođenja te izazvalo efekt 'preupravljanja' automobila (eng. 'oversteer') i smrtonosnu 'piruetu' prema suprotnom traku...

Zašto je mehanički kompresor bolji, ali znatno skuplji od turbopunjača

Spregnuti vijčani rotori, u funkciji zračne pumpe, se ne dodiruju, stoga ne habaju, usto nema velikih temperaturnih razlika, ali povećava masu za 20-ak kg i užasno je skup

Mjerenje tlakova kompresije spašava motor, bolje spriječiti, nego lije

Odugovlačenje popravka povećava rizik uništenja bitnih sklopova i nužnosti 'generalke'. Pravodobnim 'otvaranjem' motora sve se može riješiti s četvrtinom troška, izmjenom ležajeva, karika, pumpi...

Dobro je znati: Zašto su hibridni pogoni formula za budućnost?

Uzimaju energiju motoru i spremaju kad je pretječe i vraćaju kad manjka te rješavaju najveću slabost (manu) benzinskih i dizelskih motora

Dobro je znati: Što je akumulator, odnosno električna baterija?

Najveći kapacitet imaju litij-ionske baterije, ali su najskuplje i najosjetljivije

Boje otporne na ogrebotine, konačno učinkovita zaštita protiv grebanja

Nanotehnologija sa silikonskim česticama povezanim organskim polimerom znatno povećava površinsku tvrdoću boje, a istodobno i žilavosti, što je zaštita od svih vrsta slučajnih i namjernih oštećenja

Otisak prsta umjesto ključa za auto siguran poput trezora

Nova će tehnologija bitno otežati lopovima posao i promijeniti navike prilikom paljenja motora, personalizirati svaki auto...

VIDEO: Evo kako funkcionira diferencijal

Ima ga svaki automobil, kamion, autobus..., svi su čuli za njega ili znaju nešto o tome, a ovaj video to zorno objašnjava. Pogledajte...

Pogrešni izrazi (32): Pogonska poluosovina?! Polu-osovina, nula bodova

Nije ni 'polu', niti je 'osovina', nego 'pogonsko vratilo', lijevo i desno! Naime, osovina ne prenosi snagu, niti moment, pazite...

Što je ispravno: Okretni ili zakretni moment?

Riječ je o različitim izrazima i značenjem, jer je okretanje jedno, a zakretanje drugo. Dakle, za ono najvažnije, kod motora, točno je 'okretni moment', a ne 'zakretni moment', evo i zašto:

Snaga i moment (2/2): Otkud potiču i što ih stvara?

Izgaranjem kemijska energija goriva pretvara se u mehanički rad, a količina rada dobivena iz raspoložive kemijske energije je iskoristivost motora. Iz toga nastaje sve...

Ovo trebate znati: Dolaze benzinski filtri čađe GPF, odnosno OPF!

GPF (engl. Gasoline Particulate Filter), odnosno OPF (njem. Otto-Partikelfilter) tehnologija je kojom benzinski motori mogu ispuniti najstrože ekološke norme Euro 6d te ukloniti najsitnije (a ipak kancerogene!) čestice čađe

Snaga i moment (1/2): Kilowatti i newtonmetri, tko caruje, a tko klade

Snaga se ne mjeri, nego izračunava kao količina rada u vremenskom intervalu ili momenta u okretaju po sekundi, pa se, primjerice, spojka ne bira po snazi, nego momentu

Inovativni automobili (4): Porsche 356 je 1952. uveo potpuno sinkroni

Prvi serijski model Porschea, u osnovi sportska verzija VW Bube, prije 67 godina uveo je prstenastu sinkronizaciju ručnog mjenjača na sva četiri stupnja prijenosa

Dobro je znati: Ručni mjenjač, kako funkcionira i čemu služi?

Izmjene stupnjeva prijenosa, polužnim mehanizmom koji pokreće vilice sa sinkronim prstenovima, nužne su zbog nepovoljne momentne karakteristike motora

Od 2020. Volvo u svim modelima ograničava brzinu na 180 km/h!

Cilj je da više nitko ne pogine u automobilu, a razlog je i u uštedi goriva i smanjenju emisije CO2, a istodobno se smanjuje opterećenje vitalnih sklopova i povećava pouzdanost