Tehnika

Zašto je mehanički kompresor bolji, ali znatno skuplji od turbopunjača

Spregnuti vijčani rotori, u funkciji zračne pumpe, se ne dodiruju, stoga ne habaju, usto nema velikih temperaturnih razlika, ali povećava masu za 20-ak kg i užasno je skup

Dieselgate se 'ispuhao', Golf VIII imat će dizelaše, uz 2.0 TDI i novo

Izvedenica hi-tech turbobenzinca 1.5 TSI nudit će se s 95, 116 i 150 KS, ispunjavat će norme EU6d koje stupaju na snagu 2021., trošit će i manje od pet litara, a mnogima dragi preokret nastao je zbog traženja kupaca!

Evo zašto su prednji kotači zakošeni prema unutra. To se zove usmjere

Dva su bitna razloga: da automobil sam održava pravac i što se pri ubrzavanju, kod auta s prednjim pogonom, prednji kotači razmiču, pa se i zbog toga uzdužno ukošavaju

Motori s unutrašnjim izgaranjem otpisani? Ni slučajno, barem do 2040.!

Mazda vraća wankelov motor, ali u sustavu REX, za povećanje dosega električnog pogona, predviđajući da će 2035. čak 80 posto pogona automobila potjecati iz motora na tekuća goriva

Na današnji dan 21. listopada 1997. prevrnut Mercedes-Benz A-klase na

Stručnjaci iz Stuttgarta u rekordnom su roku smanjili udaljenost od podloge, proširili trag stražnjih kotača, ukrutili opruge i amortizere, ojačali oslonce i selene, ugradili 15-colne naplatke, gume 195/50 i serijski ESP te riješili problem

Dossier gorivo: Nafta neće uskoro presušiti, a zamjena već postoji

Naftni i prirodni plin, vodik, biološka i sintetična goriva izgledna su alternativa, naravno uz sve prisutnije električne pogone

Kako se mijenja filtar goriva na dizelskom motoru?

Ne savjetujemo vam da se sami upuštate u to, jer gorivni sustav treba odzračiti, u protivnom motor se može oštetiti

Mercedes-Benz C300e & C300de, 'zvjezdani' plug-in-hibridi na benzin i

Na struju prelaze 50/54 km, do stotke ubrzavaju za 5,7/5,9 s, a prosječno-statistički troše 1,9/1,6 l/100 km, s brzim punjačem baterija od 13,5 kW pune se za 1,5 sati. Moćna, štedljiva i čista verzija 'de' pokazuju da dizelaši, itekako, imaju budućnost

Evo zašto je niska potrošnja goriva samo u prospektu

Oprema, elektronički gadgeti, široko niskoprofilne gume i sigurnosni sustavi gutaju gorivo, a testovi (osim novog WLTP) nisu prilagođeni realnim uvjetima vožnje

Evo zašto su benzinski motori elastičniji od dizelskih

Ako se pri ‘punom gasu’ povećaju otpori vožnje (uspon, frontalni vjetar …), dizelaš, za razliku od benzinca, smanjenjem brzine u istom stupnju prijenosa može malo ili nimalo povećati okretni moment, pa brzina znatnije opada ili treba šaltati niže

Bilo pa prošlo: Olovni benzin, izmišljen 1921., dugo je bio 'in', u EU

Dodavanje olovnog tetraetila u benzin omogućilo je znatno povećanje kompresijskog omjera motora i smanjilo habanje vitalnih dijelova, ali benzinske su pare time postale štetne za zdravlje

Kad se kod automobila 6-voltna instalacija prebacila na 12V?

Većina marki na 12V je prešla 1950-ih, a napon od 6V najduže je ostao u Citroënu 2CV (Spačeku), do 1966., i Volkswagen Bubi, do 1967.

Šokantno: Start-Stop uništava turbopunjač (II) - reakcija na naš tekst

Odgovor mr. sc. Svena Čerleka: Ne mora to baš biti tako! Fordov 1.0 Ecoboost ima posebnu električnu pumpu za vodu, koja radi dok temperatura rashladne tekućine padne na normalnu vrijednost

Bilo pa prošlo: Rasplinjač (karburator, fergazer), uređaj koji tekuće

Izmišljen 1926. omogućio je paljenje goriva i razvoj motora s unutarnjim izgaranjem, smjesu su mogli podesiti samo virtuozi, pa su motori trošili puno goriva i dimili. 'Pomelo' ga ubrizgavanje, neizravno, pa izravno (direktno)...

Boje otporne na ogrebotine, konačno učinkovita zaštita protiv grebanja

Nanotehnologija sa silikonskim česticama povezanim organskim polimerom znatno povećava površinsku tvrdoću boje, a istodobno i žilavosti, što je zaštita od svih vrsta slučajnih i namjernih oštećenja

Evo zašto su niski okretaji motora štetni poput visokih

Otežava se podmazivanje i hlađenje, nastaje rizik pucanja uljnog filma u ležajevima i pojačanog habanja, a vibracije i trešnje povećavaju dinamičko opterećenje

Michelin Flexible Wheel, senzacionalno rješenje za sprječavanje ošteće

Zanimljiva, ali i zahtjevna koncepcija višedijelnih, bočno fleksibilnih naplataka, otpornih na grebanje i oštećenja, rješenje je 'noćne more' vlasnika skupocjenih auta s velikim aluminijskim felgama

Treba li pri izmjeni disk-pločica uvijek tokariti diskove?

Kako bi nove disk-pločice pravilno nalijegale na bokove diskova, preporučljivo ih je tokariti, ali samo ako ima 'mesa' (brazde nisu preduboke), u protivnom, treba ih izmijeniti, obvezno u paru!

Lexus ES uvodi digitalne retrovizore, revolucija u sigurnosti i ergono

LCD monitori u bokovima kabine osiguravat će znatno bolji uvid u zbivanja sa strana automobila, bez skretanja pogleda, a umjesto vanjskih retrovizora ugrađene su kamere u nosačima, koji stvaraju upola manji otpor zraka od klasičnih retrovizora

Dobro je znati: Koji je prvi auto s automatskim mjenjačem?

Oldsmobile Custom 8 Cruiser je 1939. upotrijebio Hydra-Matic, s automatskom spojkom i tri hidraulički upravljana seta planetarnih prijenosnika, zadužena za dva stupnja naprijed i jedan natrag