Tehnika

Što je to: 4WS (4 Wheel Steering)?

Upravljanje pomoću 4 kotača - eliksir za upravljivost pri manjim brzinama te stabilnost i otpornost zanošenju pri većim

Preteču sustava Start-Stop uveo je 1981. Volkswagen Passat Formel E

Većina novih auta koristi sustav paljenja i gašenja motora pri kraćem stajanju izveden iz postojećih: elektropokretač je ojačan, a alternator povećava napon pri otpuštanju gasa i smanjuje pri ubrzanju

Stop zabludama: ne uvodi se električni turbopunjač, nego električni ko

Recept za uklanjanje 'turbo-rupe' i 'viagra za turbomotore': vrijeme odziva električnog kompresora samo je 0,25 s, deset puta kraće nego kod turbokompresora, pa motor djeluje 'eksplozivnijim' i moćnijim nego što stvarno jest

Povijest klima uređaja: hlađenje u automobilu 1938. prvi je ugradio Na

Chrysler Imperial iz 1953. prvi je klima uređaj ponudio kao opciju, Cadillac Eldorado Brougham iz 1957. ponudio da je serijski, a Climate Control je ugrađen je 1964. u Cadillac Sedan de Ville iz 1964.

Dobro je znati: Zašto Renault Scenic i Grand Scenic imaju 20-colne nap

Jedinstvena koncepcija naplataka promjera 508 mm i guma od 195 mm omogućava poboljšanje performansi, udobnosti i stabilnosti, ugradnju većih i učinkovitijih kočnih diskova, bolju otpornost na aquaplaning te duži vijek guma

Jeste li znali: Turbomotori F1 su 1980-ih iz obujma 1.5 l ispaljivali

Čak 1000 KS po litri obujma koristilo se u kvalifikacijama, a s tolikim bi se opterećenjem, u cijeloj utrci, motor razletio

Dobro je znati: što je, u stvari, elastičnost motora?

Pojam elastičnosti motora često se koristi pogrešno, ne samo u običnoj komunikaciji, nego i 'stručnim' tiskovinama, naime turbodizelaši nisu elastični, nego naprosto moćni pri nižim brzinama vrtnje...

5 važnih stvari o biogorivu E85 (85% bioetanola i 15% benzina)

Korištenjem goriva E85 na bazi bioetanola može se povećati snaga turbomotora te se smanjuje ovisnost o fosilnim gorivima i smanjuju zagađenja

Važan savjet: Ne gasite turbomotor odmah nakon brze vožnje, vrlo je št

Dok motor radi turbopunjač se hladi motornim uljem, pa kad se motor ugasi, trenutno prestaje hlađenje, a u njemu zaostaje toplina izgaranja i povećavaju se toplinske razlike, što izaziva deformacije, oštećenja i habanje vitalnih dijelova

Prešućena vrlina dizelaša: sigurniji su u sudaru!

Automobil se znatno teže zapali, a 70 do 120 kg veća masa smanjuje opasne inercijske sile nastale udarom u drugi auto ili prepreku te ublažava rizike ozljeđivanja i pogibije

Bilo pa prošlo: Comprex, manje učinkovita alternativa turbopunjaču

Mehaničko prednabijanje dinamičkim tlakom ispušnih plinova koje je osiguravalo ravnomjernu radnu karakteristiku, bez 'turbo-rupe'

Dobro je znati: Što je cetanski broj?

Pokazuje kašnjenje u paljenju dizelskog goriva nakon ubrizgavanja - što je veći, manje je kašnjenje i veća otpornost na opasne detonacije u cilindrima

Dobro je znati: De Dion,: prethodnik suvremenog stražnjeg ovjesa

Ujedinjuje vrline krutog ovješenja i neovisnog Multilinka, dobro rješenje za stražnji ovjes auta sa stražnjim pogonom, nekad su ga koristile Alfe, danas Smart i Twingo

Dobro je znati: Što je oktanski broj?

Broj koji stoji nakon oznake Eurosuper je oktanski broj, a on određuje otpornost određenog benzina na detonantno izgaranje, odnosno samozapaljenje, što je viši, to je bolje

Dobro je znati: Što je to Multilink?

Sinonim za neovisan višezglobni ovjes, koji osigurava najpovoljniju geometriju kotača u svim uvjetima statičkog i dinamičkog opterećenja te poboljšava stabilnost bez remećenja udobnosti

Otisak prsta umjesto ključa za auto siguran poput trezora

Nova će tehnologija bitno otežati lopovima posao i promijeniti navike prilikom paljenja motora

Ovo niste znali: ‘board computer’ namjerno pokazuje 2-3% veću potrošnj

Utrošak goriva određuje je posredno, temeljem informacija od senzora koji prate parametre vožnje, a ‘nepreciznost’ je radi smanjenja rizika da ostanete bez goriva

Bilo pa prošlo: Zračno hlađenje automobilskog motora

Nema rizika smrzavanja rashladne tekućine, ali povećava se potrošnja goriva i emisija štetnih plinova

Automatizirana vožnja u gradovima: Bosch i Daimler odabiru UI platform

Metodama strojnog učenja razvit će se algoritmi za upravljanje vozilom, mreža elektroničkih upravljačkih jedinica osigurava stotine milijardi upravljačkih operacija u sekundi

Zbog čega supersportski auti imaju pogon na stražnje kotače?

Iz istog razloga kao i bolidi Formule 1, radi boljeg prijenosa snage na podlogu, bez negativnog utjecaja na upravljanje i manjih mehaničkih otpora nego s 4x4