Tehnika

Bilo pa prošlo: Paljenje motora 'kurblom', trebala je muška snaga i op

Početak kraja motora s paljenjem kurblom bio je sredinom 1920-ih. Europski pioniri uvođenja elektropokretača: Lancia 1913., Citroën 1919. i Renault 1921.

Takatini zračni jastuci uzrokovali novu smrt

Mehaničara su u servisu usmrtili leteći metalni dijelovi

Motori Mercedes-Benz: come-back rednih 6-cilindraša, V6 je out

Daimler se vraća rednim 6-cilindrašima, za razliku od BMW-a, koji ih nije nikad ni napustio. Spajaju snagu sa 'svilenim' radom, uz bolje performanse i nižu potrošnju

'Hi-tech' 3-cilindraši, dvosjekli mač za kupce, evo i zašto

Kad se nagazi gas, vuku k'o veliki, ali i troše k'o veliki, održavanje je skuplje, ništa se ne može napraviti izvan servisa, a rizici papreno skupih kvarova neusporedivo su veći...

Svjetlosni sustavi: jučer, danas, sutra (4)

Laserska svjetla imaju najveći doseg, pa tako halogeni snop 'dobaci' do najviše 125 metara, LED do 300 metara, a laser do 700 metara

Volkswagen svima u automobilu omogućio mijenjanje glazbe

Media Control App dostupna kao dio Discover Navigation (Pro) sustava

Svjetlosni sustavi: jučer, danas, sutra (3)

Prvi automobil sa svim LED svijetlima bio je Audi R8 2006., a danas već ima jako puno modela na kojima nećete naći niti jednu žarulju...

Svjetlosni sustavi: jučer, danas, sutra (2)

Ksenonska svjetla daju 2,5 puta veći intenzitet svjetlosti od halogenih - 3000 lumena u odnosu na 1000 do 1500, koliko isijavaju halogenke tipa H4 ili H7

Svjetlosni sustavi: jučer, danas, sutra (1)

Farovi su napredovali brže od mehanike, a počelo je običnom žaruljom

Mercedesova svjetla sa rezolucijom većom od HD video projektora

Mogu savršeno osvijetliti prometnicu baš tamo gdje je potrebno, a pri tome još i projicirati odgovarajuće znakove

Automobili ubojice bez vozača

Etičke dvojbe samovozećih vozila

Bilo pa prošlo: Pumpe-Düse Einheit (Unit Injector), sklop pumpe i briz

Pouzdan i učinkovit sustav ubrizgavanja, kojemu su presudili masivna i skupa izvedba te problemi s ispunjenjem eko normi

Električni kompresor u Audiju SQ7 pokazao se najboljim rješenjem za ub

Tvrtka iz Ingolstadta lani je predstavila prvi serijski auto koji uz turbokompresor ima i električni kompresor, koji osigurava trenutni odziv na gas. Iskustva su izvrsna...

ZF i Porsche napravili automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, 8 stup

Rafalno šaltanje uz programirano podmazivanje, koje smanjuje otpore za 28 posto, i injekciju električne snage do 100 kW

Tako je počelo: Prvi automobil s direktnoubrizgavajućim benzincem bio

Prednosti direktnog ubrizgavanja najprije su se dokazali u dvotaktnom ciklusu, u vrijeme prije ekoloških standarda

Tako je počelo: Prvi zrakoplov s direktnoubrizgavajućim benzincem bio

Obrnuto postavljeni V12 Jumo 210 G omogućio je ugradnju topa među blokovima koji je pucao kroz os propelera

Tako je počelo: Prvi benzinac s direktnim ubrizgavanjem u cestovno je

Švedski kamionski Hasselman pokretao se motorom koji nije bio klasični benzinac nego višegorivni motor, koji je mogao koristiti i benzin i dizel

Tako je počelo: Prvi benzinac s direktnim ubrizgavanjem ugrađen je 190

Pionirski benzinski motor s direktnim ubrizgavanjem istodobno je bio prvi V8 motor na svijetu

Tako je počelo: Direktno ubrizgavanje, recept iz aviona izvrstan za au

Uštrcavanje u komoru za izgaranje, tlakom do 200 bara, povećava snagu i smanjuje potrošnju, a sve je počelo 1907.

Honda predstavlja zatamnjenje stakala dodirom ruke

Opasnom suncu za vrijeme ljetnog perioda stanite na kraj s jednom sasvim jednostavnom metodom