Ala Romo MiTo 1.4 TB Distinctive (2009. – 173.250 km): luksuzniji i moćniji Fiat Punto

Ala Romeo MiTo (2009. – 2018.): lijepo i solidno izveden primjerak niže klase postigao je lošiji uspjeh od očekivanja, proizvedeno ih je 265.000, te se povoljno može dobiti primjerak u dobrom stanju…

Alfa Romeo MiTo u osnovi nije pravi Alfa Romeo, jer riječ je premium izvedenici modela Fiat Grande Punto. Rijetki su primjerci na našim cestama, ali im ima u ponudi na tržištu rabljenih, i to nije loša opcija.

To potvrđuje i model Ala Romo MiTo 1.4 TB Distinctive iz 2008. sa 173,000 kn, koji je bio u dobrim rukama, i vrlo dobro je održavan. Već na prvi pogled i u prvoj vožnji zaključuje da se radi o solidno i kvalitetno izrađenom autu, što se prepoznaje i po masi od 1,2 tone. Zbog toga se MiTo doima poput ‘malog tenka’.

Pod prednjom haubom je turbobenzinac obujma 1368 ccm, trenutačno najvažniji talijanski motor, koji u atmosferskoj verziji razvija 78 KS (8V) i 90 KS (16V), a s turbopunjačem 120 KS, odnosno sportskih 155 KS. Testni je model opremljen najsnažnijom verzijom, koja u startu ne pobuđuje uvjerenje u ekstra trajnost, zbog specifične snage od 113,3 KS/l.

Sprijeda je već temeljito provjerena koncepcija MacPherson, s dvostrukim poprečnim ramenima, na masivnom pomoćnom okviru, a straga polukruti ovjes, koji je. Za ovaj auto prava mjera. Sve je napravljeno solidno i precizno, što se prepoznaje na prelasku svake neravnine. Kvalitetna limarija i izdržljivo podvozje najavljuju pristojnu trajnost, a stanje rabljenog primjerka može se procijeniti po istrošenosti diskova i stanju ispušnog sustava.

S obzirom na godine i kilometre sve je u pristojnom stanju, premda je ručica mjenjača izgubila dio početne preciznosti, a upravljački mehanizam s električnim servom previše je ‘umjetan’ i sterilan.

Kvaliteta materijala i završna izrada unutrašnjosti su vrlo dobri, korektni, a auto se ponaša kao da je prešao upola manje kilometara. Ubrzanje do stotke od 8 sekundi i špica od 215 km/h već su sportski, premda u praksi to djeluje manje uvjerljivo. Dosadašnji vlasnik je zadovoljan s automobilom. Osim redovitog održavanja nije imao dodatnih troškova.

Najmanje je zadovoljan potrošnjom, koja se kretala od osam do deset litara, a kod oštre vožnje i više. Posljedica je to nedostatka direktnog ubrizgavanja, što je obilježje suvremenih downsizing-benzinaca. Zbog toga, a i činjenice da od velike snage ima neke vrijednosti samo ako se ‘cijede’ okretaji, preporučljivija je osnovna verzija turbobenzinca 1.4 TB sa 120 KS.

Ta je verzija, zbog manjeg specifičnog opterećenja, bolja na duže staze. Potrošnja ulja je zanemariva. Alfa MiTo je prodan u toliko malim količinama izvan Italije da ne postoje relevantne statistike pouzdanosti i kvarova agencija TÜV i Dekra. A iskustvo testnog primjerka i ono što smo doznali od nekoliko vlasnika koje smo kontaktirali pokazuje da je kvaliteta ovog modela OK.

(Pre)velika snaga, koja su u vožnji toliko i ne osjeća, nije preporuka za trajnost, a usto je vrlo skupo obvezno osiguranje. Zbog toga su bolje slabije verzije

Najosjetljiviji sklop je spojka, pogotovo ako se vozi sportski, pa se dešavalo da otkaže već nakon 50.000 km. Kod motora je u prvoj seriji bilo problema s brizgaljkama, ali ti su problemi zanemarivi. Više je problema bilo s pregrijavanjem motora, zbog osjetljivog elektronički upravljanog termostata.

Kod kupnje rabljenog primjerka treba obratiti pozornost na stanje hladnjaka i ispušnih cijevi, jer pokazuju je li bilo problema s pregrijavanjem. Osjetljiv je i senzor tlaka u usisnoj cijevi MAP, što se očituje u neravnomjernom radu motora.

Kao kod većine talijanskih modela ima problema s previsokim tlakom električne instalacije, zbog čega učestalo pregaraju žarulje. Zbog razmjerno tvrdog ovjesa kod starijih primjeraka treba pregledati i stanje prednjih amortizera. Uglavnom Alfa Romeo MiTo 1.4 TB Distinctive je solidan i šminkerski mali auto dobre izvedbe i bolje kvalitete nego što se općenito misli o Alfama.

Cijena od 29.000 kn je korektna. A kad su rabljene Alfe u pitanju, kupci su uvijek u boljem položaju, jer se teško prodaju. Preciznije, u krizi, vrlo teško.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, glava od lakog lijeva, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, turbopunjač, intercooler
Obujam: 1368 ccm
Provrt x hod: 72 x 84 mm
Snaga: 114 kW/155 KS pri 5500 o/min
Moment: 230 Nm pri 3000 o/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa 6 stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukruti, stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 281 mm, straga puni diskovi 251 mm, ABS+EBV

Gume: 215/40 R 18
Karoserija: sportski kupe, 3 vrata, 4 sjedala
Dimenzije: 406 x 172 x 145 cm
Osovinski razmak: 251 cm
Prtljažnik: 270 L
Masa/nosivost: 1195/330 kg
Spremnik goriva: 45 l
Krug okretanja: 10,4 m
Najveća brzina: 215 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 8,0 s
Potrošnja: grad 8,5 / otvoreno 5,3 / kombinirano 6,5 l/100 km
Potrošnja na testu: 8,4 l/100 km
Cijena: 29.000 kn

Komentari