Audi A3 Limousine 2.0 TDI S-tronic (2013. – 2019.) – čista petica za premium limuzinu C-segmenta

Popularan izbor među kompaktima svakako je Audi A3, a u limuzinskom izdanju i s provjerenim dvolitrenim dizelašem i vrhunskim automatskim mjenjačem predstavlja šlag na premium torti rabljenih vozila…

Prošle su čak 23 godine otkako je Audi odlučio ući u kompaktni segment svojim modelom A3. Platforma koja je svoju premijeru doživjela upravo u ovom modelu poslužila je i za sad već kultnu Golf  ‘četvorku’. Prošle su tolike godine, a kompaktni model iz Ingolstadta ostao je u duhu premiuma, luksuznija i prestižnija inačica Golfa. No, je li Audi A3 ponudio nešto novo u svojoj karijeri? Je, ponudio je još jednu verziju – limuzinsku, koja se kako će se kasnije pokazati postala hit.

U limuzinskoj izvedbi kakvu imamo na testu rabljenog odaje dojam većeg modela, pa laičko miješanje modela A4 i A3 ovdje nije strano. Od Sportback izvedbe duži je 13,6 centimetara što osjećaju putnici na stražnjoj klupi, zahvaljujući MQB modularnoj platformi. Uz 17 colne aluminijske naplatke, Florret srebrnu boju i Xenon plus prednjim svjetlima u retrovizoru neodoljivo podsjeća na veće, još prestižnije modele koji nose – ‘četiri prstena’.

U unutrašnjosti Audi u odnosu na konkurente briljira. U svaku je komponentu ugrađen fini, rafinirani osjećaj besprijekorne kvalitete i minimalističkog dizajna. Ekran veličine 5,8 inča elegantnim pokretom izlazi iz kokpita dok se za zahtjevne HI-FI ljubitelje pobrinuo Bang & Olufsen premium audio sustav. Sjedala su sportska s odličnom bočnom potporom, a fali tek podešavanje lumbalne potpore za vozača i suvozača.

No, vratimo se na besprijekornu izradu. Uz izrazito mekane materijale, korišten je i pravi aluminij kako bi se vozač i putnici osjećali malo prestižnije. Mesnati sportski volan odrezan na dnu u ruci leži odlično, a putno računalo te kazaljke ispred vozača su izrazito pregledne. Potonje je u redizajnu dodatno obogaćeno virtualnim kokpitom, no to ovdje nije moguće. Ovo je jedan od najboljih interijera u klasi koji odlično prikriva prijeđene kilometre, zato savjetujemo detaljan pregled kod servisera kako bi se utvrdilo pravo mehaničko stanje vozila.

Ako već dvostruki završetak ispušnih cijevi nije odao do znanja o čemu je riječ, TDI oznaka otraga svakako je razbila sve špekulacije. Ispod poklopca ovog testnog primjerka nalazi se opjevani dvolitreni turbodizel koji ispucava 150 KS te 340 Nm okretnog momenta dostupnih. Uz ručni šesterostupanjski mjenjač koji ima odlične, kirurški precizne hodove brzina, svakako je preporuka S-tronic (DSG) automatski mjenjač kao u testnom primjerku. S tronic mjenjač u konkretnom primjerku je u ulju te zahtjeva izmjenu istog svakih 60 tisuća kilometara, dok u slabijim motorima svoje mjesto je pronašao S-tronic sa 7 stupnjeva prijenosa koji ne iziskuje zamjenu ulja.

Konkretni mjenjač broji šest brzina koje se prebacuju munjevito, a razina komfora nedvojbeno je veća u odnosu na ručni mjenjač. Da Audi može ozbiljno pojuriti potvrđuje i deklarirana maksimalna brzina od 230 km/h, a zbog besprijekorne zvučne izolacije valja pratiti brzinomjer.

Na niskim okretajima miran i tih, na visokim pokazuje sportski karakter. Vibracije minimalno dopiru u kabinu, a dizelski je motor dovoljno potentan. Potrošnja na testu se kretala oko 6,7 litara, dok je za one malo slabije na gasu potrošnja spremna pasti ispod 6 litara. Uz već spomenuti dvolitreni motor, u ponudi su bazni 1.6 litreni TDI (105, 110 i 115 ks) te na našem tržištu rijetki ali odlični 1.2 i 1.4 TFSI turbo benzinci (105, 122, 150 ks). Prava je rijetkost 1.8 TFSI motor sa 180 konjskih snaga.

U paketu opreme Ambition Sport, ovjes je serijski spušten za 15 milimetara, no s obzirom na odličnu konfiguraciju istog, neugodnih podrhtavanja gotovo pa i nema. Uz S-Line paket opreme, uz agresivnije branike i unutrašnjost stiže i tvrđi ovjes koji može narušiti ukupnu udobnost na lošijim cestama. Ali to je slučaj kod svih vozila manjeg međuosovinskog razmaka. S obzirom da je riječ o modelu iz 2016. godine, ne izostaju brojni sustavi za sprječavanje sudara, mjerenje razmaka između vozila ispred te sustava aktivnog kočenja. Sve su to, doduše, bile paprene nadoplate, ali tako je to u premium segmentu.

Dobro je pripaziti na adaptivni tempomat, koji se u ovoj generaciji nudi u dvije varijante. Prva varijanta je poput ove na testu (do 160 km/h), dok se druga, skuplja varijanta nudi isključivo s dodatnim paketima pomoći vozaču (zadržavanje unutar trake, senzor mrtvog kuta, itd.).

U prijevodu, ako želite tempomat s funkcijom kočenja na brzinama preko 160 kilometara na sat, taj sustav uz sebe veže još par dodataka, a sukladno s time, konačna cijena raste. Danak je to četiri prstena koji se nalaze na poznatoj „single frame“ rešetci, ali tako je to u premium segmentu.

Na što treba obratiti pozornost?

– DPF filter zahtjeva pažnju kod primjeraka koji su veći dio kilometara napravili u gradu

– lupkanje u prednjem dijelu ovjesa – provjeriti zračnost ovjesa

– povremeno smrzavanje infotainment sustava – riješiti updateom software-a

– često pregorijevanje žaruljica (LED osvjetljenje tablica, interijer)

– kod nekih primjeraka s 1.4 TFSI motorom povećana potrošnja ulja

Valja pripaziti na modele proizvedene između srpnja i studenog 2014. godine jer upravo oni mogu patiti od pogrešnog modula za suvozački zračni jastuk. U ekstremnim situacijama, jastuk bi eksplodirao „sam od sebe“ u vožnji, a za to je napravljen opoziv vozila. Također, zbog pojačala koje je smješteno ispod vozačevog sjedala, ponekad se zna osjetiti miris paljevine.

Ukoliko je sustav zvučnika forsiran, otporniku u pojačalu će otkazati poslušnost te isti treba zamijeniti. Upravo je potonje učinjeno na ovom automobilu. Ostalih problema načelno nema, a ako je riječ o vozilu iz uvoza, apeliramo na pregled stručnjaka prije kupovine.

Audi A3 jedan je od najpoželjnijih modela u klasi, što za kupce, što za uvoznike. Zbog odličnih motora, vrhunskog interijera ali prvenstveno i vanjskog izgleda svakako će još dugo godina biti broj jedan za kupce.

Foto: Hrvoje Grguljaš

Komentari