USPOREDNI TEST AUTOZEITUNGA

Audi A4 Avant 40 TDI, BMW 320d Touring, Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI, pobjednik je…

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI, naravno, pitanje je to dokazanih kvaliteta, ali i dogmi, koje se temelje na uvjerenjima većine kupaca, koji definiraju i pojam omjer plaćenog i dobivenog. Po tome je Passat pobjednik unaprijed, osim ako se ne umiješa Škoda Superb…

Izvor: Autozeitung.de

Novinari uglednog njemačkog automobilskog magazina Auto Zeitung i portala Autozeitung sučelili su tri ugledna karavana srednje klase (D-segmenta) s automatskim mjenjačem i pogonom 4×4 – Audi A4 Avant 40 TDI quattro, BMW 320d xDrive Touring i Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI SCR 4Motion. Koncepcijski su različiti, jer su Audi A4 i Volkswagen Passat izvorno s prednjim pogonom, a BMW Serije 3 sa stražnjim, Audi A4 i BMW serije 3 imaju motor ugrađen uzdužno, A Volkswagen Passat poprečno.

Audi A4 Avant 40 TDI quattro, dimenzija 4762 x 1847 x 1460 mm i međuosnog razmaka 2820 mm te obujma prtljažnika 495 do 1510 litara pokreće se 4-cilindarskim turbodizelašem obujma 1968 ccm, koji sa sustavom Start-Stop (12V) razvija najveću snagu od 204 KS pri 3800 – 4200/min i najveći okretni moment od 400 Nm pri 1750 – 3250/min. Snaga se na sve kotače (4×4) prenosi 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Izmjerena je masa 1716 kg. Do stotke ubrzava za 7,0 s, najveća je brzina elektronički ograničena na 210 km/h (opcijski 236 km/h), pri 100 km/h zaustavlja se za 34,4/33,9 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 6,6 l/100 km. Osnovna verzija stoji 49.750 eura, testni model 52.435 eura.

BMW 320d xDrive Touring, dimenzija 4709 x 1827 x 1440 mm i međuosnog razmaka 285 mm te obujma prtljažnika 500 do 1510 litara pokreće se 4-cilindarskim turbodizelašem obujma 1995 ccm, koji razvija najveću snagu od 190 KS pri 4000/min i elektromotor od 8 kW, uz najveći okretni moment od 400 Nm pri 1750 – 3500/min. Snaga se na sve kotače (4×4) prenosi 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Izmjerena je masa 1816 kg. Do stotke ubrzava za 7,0 s, najveća je brzina 225 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 35,0/34,6 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 6,5 l/100 km. Osnovna verzija stoji 49.400 eura, testni model 58.480 eura.

Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI SCR 4Motion, dimenzija 4773 x 1832 x 1516 mm i međuosnog razmaka 2791 mm te obujma prtljažnika 650 do 1780 litara pokreće se 4-cilindarskim turbodizelašem obujma 1968 ccm, koji razvija najveću snagu od 200 KS pri 3600/min i najveći okretni moment od 400 Nm pri 1750 – 3500/min. Snaga se sve kotače (4×4) prenosi 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Izmjerena je masa 1709 kg. Do stotke ubrzava za 6,9 s, najveća je brzina 230 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,3/34,8 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 6,2 l/100 km. Osnovna verzija stoji 54.995 eura, testni model 58.345 eura.

Ovo su ocjene po modelima i kategorijama, a svaka kategorija ima max. 1000 bodova.

Audi A4 Avant 40 TDI quattro, BMW 320d xDrive Touring i Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI SCR 4Motion:

Karoserija: 676, 699, 741
Vozni komfor: 760, 732, 741
Motor/Mjenjač: 705, 695, 728
Vozna dinamika: 740, 719, 731
Ocjena svojstava: 2881, 2845, 22941 (međuzbroj)
Troškovi/Ekologija: 324, 306, 313
Konačna ocjena: 3205, 3151, 3254
Poredak: 2, 3, 1

Pobjednik je, naravno, Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI SCR 4Motion, a vi ocijenite koliko je sve realno. Ovako je ocijenio Elmar Siepen, Autozeitung.de:

Usporedni test jasno pokazuje da su praktični dizel karavani poput naših testnih kandidata još uvijek dobar izbor za putovanja na duge udaljenosti. Premda napreduje godinama, Volkswagen Passat Variant i dalje impresionira najboljim prostorom,najekonomičnijom vožnjom i najboljim performansama. To mu osigurava pobjedu. Udobna karta igra Audi A4 Avant. Izvrstan karavan je na drugom mjestu i kao predstavnik premium lige ima iznenađujuće povoljan troškovni balans. Konačno, BMW Serije 3 Touring je parkiran na trećem mjestu. Dotjeran za voznu dinamiku kao što je tipično za bavarsku marku, osvaja zadivljujućom praktičnošću. U pogledu udobnosti, međutim, zaostaje za konkurencijom.

Autor