USPOREDNI TEST AUTOZEITUNG.DE

BMW 128ti, Ford Focus ST, Hyundai i30 N i Volkswagen Golf GTI? Pobjednik je, naravno…

Volkswagen Golf GTI Clubsport 45! Autozeitung.de je usporedio BMW 128ti (1998 ccm, 265 KS), Ford Focus ST (2261 cm, 280 KS), Hyundai i30 N performance (1998 ccm, 280 KS) i Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 (1984 ccm, 300 KS). 

Ugledni njemački portal je usporedio četiri njemačka sportska kompakta, ista (C-segment, 4-cilindarski turbobenzinski motor poprečno sprijeda, prednji pogon), a ipak različita. Bitno.

Naime, osim različitih osnovnih parametara, BMW 128ti je jedini premium model, usto, BMW 128ti i Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 imaju automatske mjenjače (8-stupanjski ZF, odnosno DSG7 s dvije spojke), a Ford Focus ST i Hyundai i30 N Performance ručni 6-stupanjski. BMW 128ti i Ford Focus ST imaju mehanički samoblokorajući diferencijal, a Hyundai i30 N i Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 oslanjaju se na elektronički (ASR)…

BMW 128ti, dimenzija 4319 x 1799 x 1430 mm i međuosnog razmaka 2670 mm, pokreće se turbobenzincem obujma 1998 ccm, koji razvija najveću snagu od 265 KS pri 4750 do 6000/min i najveći okretni moment od 400 Nm pri 1750 do 4500/min. Snagu na prednje kotače prenosi 8-stupanjskim automatskim mjenjačem i mehaničkim zatvaračem diferencijala. Izmjerena je masa 1478 kg. Do stotke ubrzava za 5,9 s, najveća je brzina elektronički ograničena na 250 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,8/34,7 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 8,0 l/100 km. Osnovna verzija stoji 44.600 eura

 

Ford Focus ST, dimenzija 4378 x 1825 x 1452 mm i međuosnog razmaka 2700 mm, pokreće se turbobenzincem obujma 2261 ccm, koji razvija najveću snagu od 280 KS pri 5500/min i najveći okretni moment od 420 Nm pri 3000 do 4000/min. Snagu na prednje kotače prenosi 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i mehaničkim zatvaračem diferencijala. Izmjerena je masa 1447 kg. Do stotke ubrzava za 5,9 s, najveća je brzina elektronički ograničena na 250 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,9/33,7 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 9,0 l/100 km. Osnovna verzija stoji 36.100 eura

 

Hyundai i30 N Performance, dimenzija 4335 x 1795 x 1447 mm i međuosnog razmaka 2650 mm, pokreće se turbobenzincem obujma 1998 ccm, koji razvija najveću snagu od 280 KS pri 5500/min do 6000/min i najveći okretni moment od 392 Nm pri 2100 do 4700/min. Snagu na prednje kotače prenosi 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i elektroničkim zatvaračem diferencijala. Izmjerena je masa 1461 kg. Do stotke ubrzava za 5,9 s, najveća je brzina elektronički ograničena na 267 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 35,4/35,1 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 9,5 l/100 km. Osnovna verzija stoji 35.750 eura

 

Volkswagen Golf GTI Clubsport 45, dimenzija 4287 x 1789 x 1478 mm i međuosnog razmaka 2619 mm, pokreće se turbobenzincem obujma 1984 ccm, koji razvija najveću snagu od 300 KS pri 5450/min do 6500/min i najveći okretni moment od 400 Nm pri 2000 do 5200/min. Snagu na prednje kotače prenosi 6-stupanjskim ručnim mjenjačem i elektroničkim zatvaračem diferencijala. Izmjerena je masa 1406 kg. Do stotke ubrzava za 5.9 s, najveća je brzina267 km/h, pri 100 km/h zaustavlja se za 34,2/33,7 m (hladno/vruće), na testu je prosječno trošio 8,3 l/100 km. Osnovna verzija stoji 37.790 eura

Kako su novinari ocijenili pokazuje sljedeće (po kategoriji max 1000):

BMW 128ti, Ford Focus ST, Hyundai i30 N Performance i Volkswagen Golf GTI Clubsport 45

Karoserija: 575, 595, 566, 592
Vozni komfor: 634, 654, 654, 682
Motor/Mjenjač: 692, 655, 655, 64
Vozna dinamika: 685, 725, 712, 738
Ocjena svojstava (međuzbroj): 2586, 2629, 2587, 2706
Troškovi/Ekologija: 340, 362, 370, 325
Konačna ocjena: 2926, 2991, 2957, 3031
Poredak: 4, 2, 3, 1

Ovako je ocijenio Marcel Kühler, Autozeitung.de

S faceliftom, Korejci su izoštrili adute modela Hyundai i30 N Performance: s izvrsnom dinamikom vožnje, velikim zabavnim potencijalom i, s obzirom na još uvijek popularnu politiku cijena, utjelovljuje GTI vrline. Ali završava tek na trećem mjestu.
Ispred njega je Ford Focus ST, sličnog karaktera, ali s većim svakodnevnim prednostima kao što su više prostora straga, veća nosivost i kraći put kočenja. Pogled na cijenu koju iskazuje Volkswagen Golf GTI Clubsport 45 vjerojatno će vam zavrtjeti u glavi, ali to čini i njegova ideja o dinamici vožnje – u pozitivnom smislu.
On je višebojac i pobjednik u usporednom testu. Iskreno rečeno, ne samo da je idealan za travnjak, već i za vrlo dobra putovanja. Što se tiče troškova, međutim, daleko se udaljio od izvorne GTI ideje. U usporedbi s konkurencijom, BMW 128ti značajno zaostaje po dinamici vožnje i udobnosti. Najsofisticiranijim pogonom i najnižom potrošnjom može osvojiti bodove, ali je na kraju dovoljno samo za četvrto mjesto.