Citroën C3 (2009. – 2016.): solidan i isplativ model niže klase, birajte osnovne benzince i dizelaša 1.4 HDi

Citroën C3 druge generacije napravljen je njemački solidno, jedan je od najkomfornijih i najaerodinamičnijih (0,31) niže klase svoga doba, najisplativiji je s osnovnim 8-ventilskim benzincima 1.1i i 1.4i te izdržljivim dizelašima 1.4 HDi i 1.6 HDi…

Treba izbjegavati benzinca 1.4 VTI s 95 KS, s podešavanjem faze ventila (stvara glavne probleme), kojeg je PSA napravio u suradnji s BMW-om, a koristi ga i osnovni Mini. Citroën C3 prve generacije 2002. je naslijedio Saxo i zanimljivom kupolastom formom i povećanom čvrstoćom, koristeći mehaniku uspješnog modela Peugeot 206.

Uspješan koncept prvog modela Citroën C3, koji je riješio nedostatak strukturalne čvrstoće prethodnika, unaprijedio je model druge generacije. Neopravdani podcijenjen, bio je zanimljiva alternativa za Volkswagen Polo IV. Mehanika mu je bila bolja od elektronike i upravo zbog toga nije kotirao visoko na listi automobila koji se najmanje kvare.

No, većina vlasnika modela Citroën C3 druge generacije je zadovoljna, a što je najvažnije, osnovna struktura i limarija su vrlo solidni i izvrsno zaštićeni od hrđanja. Solidno je i podvozje (riješio je problem osjetljivog električnog servouređaja volana, selen blokova i amortizera te brzog trošenja spojke i prednjih diskova prethodnika).

Cijene na tržištu rabljenih su vrlo povoljne te se za 15.000 do 20.000 kn može kupiti dobar i isplativ rabljeni. Ovo su greške i problemi riješeni kroz standardne servisne akcije:

PROBLEM
Buka iz prednjeg ovjesa na neravnim površinama.
UZROK
Neispravni gornji zakretni ležajevi prednjeg nosača ovjesa.
POPRAVAK
Staviti nove gornje zakretne ležajeve prednjeg nosača ovjesa.

PROBLEM
Svijetli kontrolna lampica ABS-a.
UZROK
Prsten davača broja okretaja kotača i ABS kontaminiran korozijom i
prljavštinom.
POPRAVAK
Provjerite kodove grešaka i obrišite ako je potrebno. Temeljito očistite
davač i prsten davača broja okretaja kotača ABS-a.

PROBLEM
Podrhtavanje spojke pri aktivaciji spojke pri kretanju na 2000/min.
UZROK
Neispravna tlačna ploča spojke.
POPRAVAK
Zamijenite tlačnu ploču spojke.

PROBLEM
Neispravan rad na praznom hodu, oklijevanje/prekid rada.
UZROK
Neispravni priključci davača položaja radilice (CKP).
POPRAVAK
Provjerite kod datuma proizvodnje na davaču položaja radilice (CKP). Ako je
kod datuma 3156 ili veći, davač CKP je ispravan. Zamijenite ako je potrebno.

PROBLEM
Gubitak učinkovitosti kočenja, neravnomjerno kočenje, ubrzano
trošenje diskova.
UZROK
Loša kvaliteta obloge prednjih kočnica.
POPRAVAK
Ugradnja modificiranih obloga prednjih kočnica.

PROBLEM
Težak električni servo upravljač (EPS).
UZROK
Neispravan davač momenta električnog servo upravljača (EPS), slaba veza
između kontrolnog modula električnog servo upravljača (EPS) i multipriključnog
sklopa.
POPRAVAK
Multipriključci sklopa moraju biti ispravno postavljeni. Ako su
multipriključci ispravno postavljeni, zamijenite letvu električnog servo
upravljača (EPS).

PROBLEM
Svijetli kontrolna lampica temperature rashladnog sredstva motora
svijetli.
UZROK
Napuknuto kućište senzora temperature rashladne tekućine (ECT), ugrađen
neispravan osjetnik temperature rashladne tekućine (ECT).
POPRAVAK
Pristupite memoriji grešaka ECM i obrišite kodove grešaka. Provjerite stanje
osjetila temperature rashladne tekućine (ECT). Zamijenite ako je potrebno.
Provjerite je li ispravan tip osjetila temperature rashladne tekućine (ECT).
Zamijenite ako je potrebno.

PROBLEM
Nepravilni zvuk iz prostora zupčastog remena.
UZROK
Utjecanje vode u poklopce zupčastog remena uzrokuje koroziju.
POPRAVAK
Zamijenite zupčasti remen s remenicom zatezača.

PROBLEM
Neispravan rad na praznom hodu kod 1.4 VTi, gubitak snage, nepravilno paljenje,
motor radi na 3 cilindra.
UZROK
Utjecanje vode u električnu instalaciju brizgaljke iz mlaznica za pranje
vjetrobranskog stakla.
POPRAVAK
Pristupiti memoriji grešaka ECM i obrisati kodove grešaka. Ugradite
modificirane brizgaljke za pranje vjetrobranskog stakla.

PROBLEM
Gubitak pogona, nije moguće birati stupnjeve prijenosa.
UZROK
Slomljen vijak za fiksiranje nosača selektora brzina.
POPRAVAK
Stavite tanki sloj maziva na novi fiksirajući vijak selektora brzina.
Postavite novi fiksirajući vijak na nosač selektora brzina.

PROBLEM
Ne starta, baterija ispražnjena.
UZROK
Utjecanje vode u kutiju s osiguračima/pločicu releja u prostoru motora.
Električne instalacije taru se o šasiju.
POPRAVAK
Staviti vodootporni poklopac na kutiju s osiguračima/pločicu releja u
prostoru motora te spužvastu zaštitu između električnih instalacija i šasije.

PROBLEM
Kontrolna lampica temperature rashladnog sredstva motora svijetli,
ali mjerač temperature motora očitava normalno stanje. Uključenje klima-uređaja
utječe na rad kontrolne lampice temperature rashladnog sredstva motora.
UZROK
Neispravni releji motora ventilatora rashladnog sredstva motora.
POPRAVAK
Zamijenite sva tri releja.

PROBLEM
Ne starta. Kod greške pohranjen u memoriji grešaka računala motora
(ECM)
UZROK
Nepovratni ventil goriva blokiran u otvorenom položaju. Ulazak zraka u
brtvila povratne cijevi brizgaljke goriva.
POPRAVAK
Stavite novi nepovratni ventil goriva. Provjerite brizgaljke goriva zbog
mogućih grešaka. Zamijenite brtvila povratne cijevi brizgaljke goriva ako je
potrebno.

PROBLEM
Greška pri startanju 1.4 HDi. Miris dizela iz prostora motora.
UZROK
Linija za dovod goriva tare se o filter za zrak i/ili usisnu granu.
POPRAVAK
Postavite dorađenu liniju za dovod goriva sa zaštitom. Pričvrstite liniju za
dovod goriva prema potrebi.

PROBLEM
Zvuk lupanja metala iz prednje desne strane vozila pri paljenju ili
zaustavljanju vozila ili kod pokretanja.
UZROK
Cijev klima-uređaja (AC) udara u šasiju.
POPRAVAK
Stavite umetak između cijevi klimauređaja i šasije.

PROBLEM
Gubitak snage 1.6 HDi, lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.
Zveckanje iz turbopunjača. Previše ispušnog dima.
UZROK
Unutarnja greška turbopunjača (TC).
POPRAVAK
Pregledajte ima li motor unutarnja oštećenja. Popravak prema potrebi. Ugradite
novi turbopunjač.

PROBLEM
Curenje ulja iz turbopunjača kod 1.6 HDi, gubitak snage. Zvuk fućkanja sa
motora/turbine.
UZROK
Provjerite ima li pukotina na usisnoj cijevi TC.
POPRAVAK
Zamijenite usisnu cijev TC.

PROBLEM
Nepravilni zvuk iz prostora zupčastog remena.
UZROK
Utjecanje vode u poklopce zupčastog remena uzrokuje koroziju.
POPRAVAK
Zamijenite zupčasti remen s remenicom zatezača.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.

Komentari