Citroën C3 PureTech 82 Live, gradski šminker s funkcionalnošću kompakta

Francuski adut niže klase, u obogaćenoj osnovnoj verziji, s poletnim, elastičnim i štedljivim 3-cilindarskim benzincem, prostranošću i spretnošću te dobrom cijenom, poželjan je izbor…

Treba li robovati dogmama u izboru automobile niže klase? Polo, Corsa, Fiesta… reći će vam oni koji slijepo vjeruju njemačkoj ponudu. No, to ni u kojem slučaju ne mora biti točno. Potvrđuje to ovaj Citroën C3, francuski adut niže klase, koji je u trećoj generaciji nastupio prije dvije godine. Testirali smo ga u ‘pogođenoj’ benzinskoj verziji sa živahnih i štedljivih 82 KS, te srednjim paketom opreme Feel, na početku karijere, a potom i nakon prve tržišne godine. Sada smo ga, nakon dvije godine tržišne utakmice, isprobali u osnovnoj verziji Live, s dodatnim klima uređajem i lijepom sivom bojom… Sve ‘zapakirano’ u povoljnu akcijsku cijenu od 92.900 kn. Pošteno!

Konačno, to je verzija prilagođena potrebama prosječnog kupca. Ni više, ni manje od toga. U nižoj se klasi ne treba razmetati opremom, koja ‘bilda’ cijenu, a objektivno, izvedba i ponuda ovog modela sasvim je OK. Kome trebaju LED svjetla, ručica mjenjača i volan u koži, vanjski električni i grijani retrovizor, ukrasni poklopci kotača, koji imitiraju alu felge…,birat će paket Feel. Ali to znači, otprilike, tisuću eura veća cijena. A novi, odnosno aktualni C3, pruža veći komfor nego Golf ‘četvorka’ (1997. – 2003.)! Dovoljno ‘jaka’ vrlina…Podvozje je solidno i ‘konkretno’, pruža dovoljno udobnosti, a i stabilnosti za ‘peglanje zavoja’. Premda su straga bubanj kočnice, zaustavni je put, pri 100 km/h, za nižu klasu, vrlo dobrih 37,5 m…

Zbilja, u unutrašnjosti pruža dojam i funkcionalnost kompakta (malo straga, za takvu ocjenu, nedostaje, kad su prednja sjedala u krajnjem položaju), ali zbilja, zbog blago uzdignutog položaja sjedala, stječe se dojam ‘ozbiljnog automobile.Kokpit je pregledan i ergonomičan, oni koji traže ‘dlaku’ u jajetu reći će da je hod ručice mjenjača malo predug (poznata PSA-ova značajka), ali to, koliko nekima treba dati za pravo, objektivno nije problem. Šalta se lagan i dovoljno precizno. Za većinu vozača dobro…

Živahni 3-cilindrašm koji 82 KS razvija pri nevelikih 5750/minm dobra svojstva, poletnost i elastičnost zahvaljuje povoljnoj momentnoj karakteristici. Za atmosferski benzinac 1.2 razvija visokih 118 Nm pri niskih 2750/min. Zbog toga je dinamičan u gradu, pruža vrlo dobar temperament na zavojitim otvorenim cestama (tu mu pomaže dobro podvozje, koje pruža sinergiju udobnosti i stabilnosti).

Za svoju klasu ima dovoljno ‘daha’ i na autocesti. Do stotke ubrzava ua 13 sekundi i može potegnuti 168 km/h. To je, za ovakav auto, ‘puna šaka brade’.  Malo? Čekajte… Opel Manta, sportski automobil s početka 1970-ih nudio se u tri verzije, osnovnoj 1.6/68 KS, srednjoj 1.6/80 KS i sportskoj 1.9/90 KS. A ovaj C3 ima ubrzanje i krajnju brzinu najsnažnije verzije Opel Manta 1900 SR, sa sportskom opremom i ‘lookom’. Dakle…

Razigran i pregledan kokpit, funkcionalan po mjeri prosječenog kupca, bez kožnih obloga, ali s dobrim proporcijama. Sjedala su ugodno profilirana, a ne bi smetao nešto kraći hod ručice mjenjača…

Snage pruža dovoljno u svakom stupnju te se solidan temperament otpušta i bez ‘cijeđenja’ okretaja. Francuski su inženjeri unaprijedili i upravljač s električnim servouređajem, koji više nije bezosjećajan kao u modelu prethodne generacije. C3 dobro leži i lako se kontrolira, a voznim svojstvima osjećaju kontrole  i sigurnosti pomažu snažne kočnice. Zbog toga ga je lako voziti u solidnom ritmu, ali, zahvaljujući dobroj momentnoj karakteristici dobar je ritam moguć i bez čestog šaltanja. Ako se želi više, mjenjač, usprkos kritikama ‘zagriženih’, pruža dovoljno spretnosti i užitka. Motor se bez protivljenja, ali s malo više buke, lako zavrti brže od 6000/min i tada temperament dobiva ozmiljniji ‘prizvuk’.A potrošnja je realno oko šest litara na 100 km. Na testu smo trošili nešto više (6,3), ali u umjerenoj vožnji prosjek potrošnje lako je spustiti ispod šest litara. Uz sve to, u vožnji se stječe dojam kompaktnosti i čvrstoće, što nekad nisu bile značajke, odnosno vrline, francuskih modela niže klase. I izvedba, materijalizavršna obrada sasvim su pristojni, ali bez nepotrebnog pretjerivanja…

Ovo nije premium klasa i sve je na svom mjestu. Funkcionalnost, dobra i za pet osoba, povećava i prtljažnik od 300 do 922 litara. Dakle, aktualni C3 je sasvim korektan obiteljski automobil, s motorizacijom koja pruža najbolji komplot potrebnih značajki, odnosno vrlina. Stoga ne čudi što ovaj model koriste i taksisti.A Citroën C3 je dostupan u zanimljivoj, vrlo funkcionalnoj i štedljivoj dizelskoj dostavnoj verziji, koja zaokružuje dobru ponudu francuskog B-segmenta. Palac gore!Prostranost, pogotovo straga, povećava međuosni razmak od 254 cm (Golf IV 251 cm), a fluidna silueta osigurava, za B-segmnt, gotovo izvrsnu aerodinamičnost (Cd 0,30)…

POGON
Motor: benzinski, 3-cil., DOHC, 12V, lanac, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1199 ccm
Provrt x hod: 75 x 90,5 mm
Kompresija: 11:1
Snaga: 60 kW (82 KS) pri 5750/min
Moment: 118 Nm pri 2750/min
Mjenjač: ruč., 5 st.
Pogon: prednji;
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: hatchback B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 3996 x 1829 x 1474 mm
Međuosni razmak: 2540 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 10,9 m
Masa/nosivost: 1547/473 kg
Prtljažnik: 300/922 l
Spremnik: 45 l
EuroNCAP: 4 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 259 mm/bubnjevi
Ručna: mehanička
Naplaci: čeličniGume: 185/65 R 15

PERFORMANSE
Brzina: 168 km/h
0-100 km/h: 13 s
Potrošnja (EU): 5,7/4,1/4,7 l/100 km
Na testu: 6,3 l/100 km
CO2: 109 g/km

CIJENA
Testni model: 92.900 kn  (12.554 eura)
Osnovni benzinac (bez klime): 89.900 kn (12.149 eura) PureTech 82 Live
Osnovni dizelaš (bez klime): 107.675 kn (14.551 eura) – BlueHDi 100 Live

VRLINE I MANE
+ motor (potrošnja, performanse)
+ funkcionalnost i okretnost
+ prostranost
+ solidna cijene
– mjenjač (dugi hodovi)

 

Komentari