ZANIMLJIVA KOMBINACIJA ZA FRANCUSKOG MALIŠANA

Citroën C3 Shine Puretech 83 S&S, koktel zanimljive opreme i provjerene pogonske izvedbe

Citroën C3 je nakon 4 godine dobio blago osvježenje, a nakon najsnažnijeg benzinca, na test je stigao i osnovni (83 KS) benzinski motor…

Citroën C3 francuski je predstavnik B-segmenta koji je predstavljen prije točno 18 godina. Budući da ove godine postaje ‘punoljetan’, Citroën se potrudio blago osvježiti svojeg gradskog aduta. S pravom ga možemo nazvati i best sellerom, čemu svjedoči i 850.000 prodanih primjeraka.

Novi C3 ističe se jedinstvenim dizajnom i udobnosti karakterističnim za Citroën. A u oko najviše upadaju zanimljivi detalji poput crnih retrovizora i zanimljive Spring plave boje. Najvažnija novost je i dodatak LED Vision prednjih svjetala koja stižu serijski s početnim paketom opreme Live. Odvažan dizajn prednjeg dijela prati i novi dizajn Airbump elemenata, koji se već smatra zaštitnim znakom marke, ali i zanimljivi dodatak oko maglenki.

Straga, priča je manje-više ista, a uz LED svjetla za registarsku pločicu tu su i dodatno zatamnjena stražnja stakla koji rade sjajan kontrast na vozilu. Tu su i zanimljiva stražnja svjetla s 3D efektom koja upotpunjuju ovu razigranu priču. C3 i dalje uspješno utjelovljuje filozofiju francuskih automobila, pa je u najbogatijem paketu opreme Shine itekako upadljiv. Dimenzijama pripada B-segmentu (3996 x 1829 x 1474 mm), a međuosni razmak iznosi 2540 mm. Zapravo, s obzirom da pripada upravo tom, gradskom segmentu, oduševljava praktičnošću i prostranošću koja se rijetko viđa u ovoj klasi vozila.

Unutrašnjost odaje dojam i funkcionalnost kakvu viđamo u kompaktnoj klasi. No, priliko ulaska na stražnju klupu vidljivo je kako je riječ o gradskom mališanu. Doduše, francuski su inženjeri i tom uspjeli doskočiti pa su iskoristili prostor ispod sjedala stoga putnici mogu ‘ubaciti’ svoja stopala ispod sjedala. Ostatak interijera je i dalje pregledan i ergonomičan, a sredinom dominira infotainment sustav dijagonale 7 inča. Putem njega se kontrolira funkcijama radija, multimedije, ali i klima-uređaja. Ovakav princip rada prvi je predstavio 2013. Peugeot 308 s ciljem minimiziranja tipki u interijeru, a od tad ga je popratilo mnoštvo PSA modela. Rezultat toga je pomalo nespretno rukovanje s kontrolama automatskog klima-uređaja za vrijeme vožnje, poglavito ako je zaslon postavljen na kontrole radija. Ukoliko želite ući u izbornik za kontrolu klima-uređaja, treba pritisnuti (relativno) sitnu ikonicu te pričekati sekundu kako bi se moglo upravljati temperaturom. Ponekad je potrebno pomaknuti pogled s ceste budući da nema klasičnih tipki, što iziskuje privikavanje. S druge strane, tu je Apple CarPlay i Android Auto povezivost, tako da učitavanje Google Maps ili Waze navigacije neće biti problem. Audiosustav je OK, a nudi povezivost putem Bluetootha te jednog USB priključka. CD čitača više nema…
Što se ostatka interijera tiče, obilje pretinaca za odlaganje sitnica te duboki pretinac ispred garantiraju dobro skladištenje sitnica, a najveća su novost sjedala Advanced Comfort. Bolovi u leđima i dugo sjedenje u ovom automobilu više nisu opcija, a prava je šteta što se suvozačevo sjedalo ne može podesiti po visini. Za dodatni ‘retro štih’ brinu se karakteristične ručice za zatvaranje vrata koje neodoljivo podsjećaju na ručke starih kofera za prtlagu. Također, u interijeru je obilje pravokutnih oblika koji su evidentni na oblogama vrata te okviru ventilacije, ali i tipki na kožnom volanu. Za pohvalu su i pretinci u vratima koji su obojani u bijelu boju, što itekako olakšava pronalaženje i najsitnijih predmeta. Iako su materijali uglavnom tvrdi, dojma smo da je sve na svom mjestu i dobro učvršćeno. U ovom je paketu opreme sjajni element ispred suvozača zamijenjen materijalom od mekane plastike, što izgleda uistinu jako dobro.

Ispod poklopca motora ovog dvobojnog Citroena je 3-cilindarski atmosferski benzinac obujma 1199 ccm koji iz te kubikaže raspolaže sa 83 KS i 118 Nm koji je dostupan od 2750 o/min. Treba uzeti u obzir kako većina konkurencije nudi motore s 1000 ccm, pa je za svaku pohvalu što je PSA grupacija izvukla još 200 ‘kubika’. Doduše, s ručicom 5-stupanjskog ručnog mjenjača treba malo češće posegnuti, posebice kod pristizanja na autocesti.

Ova kombinacija do stotke ubrzava za 13,3 sekundi te nudi najveću brzinu od 169 km/h. Za osnovnu motorizaciju ove su brojke i više nego dovoljne. Potrošnja u kombiniranim uvjetima ne prelazi više od 7 litara, stoga valja dobro opravdati nadoplatu od 9 tisuća kuna za 1.5 BlueHDi sa 100 KS. Maleni benzinac je miran i tih, a premda nema turbopunjač, odziv na gas je trenutan, što je hvale vrijedno prilikom ‘ubacivanja’ u željenu traku. Dakle, za grad i povremeno putovanje autocestom ovo je dobar izbor. OK, istini za volju, nećete biti najbrži u lijevoj traci, no to i nije cilj ovog automobila. Tu je imperativ udobnost, pa je C3 udoban i na najgorim prometnicama, gdje udobnosti doprinose i mesnati kotači dimenzija 195/65 R15. No, kada vozač ‘pretjera’ prilikom agresivnijeg ulaska u zavoj, osjeća se naginjanje karoserije, ali straha od podupravljanja nema, što je u konačnici i najbitnije.

Malen i okretan, a opet dovoljno pregledan, C3 se vrlo lako može ‘ugurati’ u uski parking shopping centra, a tom doprinose i serijski stražnji parking senzori s prikazom na ekranu. Naravno, tu je i električno sklapanje retrovizora, ali i sustav upozorenja za nenamjerno prelaženje iz trake kao i čitač prometnih znakova. Nije ni čudo da ga dosta auto škola u Hrvatskoj koristi za obuku svojih mladih vozača, zahvaljujući dobrom krugu okretanja od 10,9 m, ali i lakog upravljanja.

Detalj, zbog kojeg je C3 i omiljen među kupcima je njegova razigranost. U prijevodu, osvježeni C3 donosi još više mogućnosti personalizacije, čak 97 mogućih kombinacija vanjskog izgleda. U ponudi je 7 boja karoserije (crvena Elixir i plava Spring su nove), 4 paketa Color (obojeni elementi obruba svjetala za maglu i elemenata Airbump, 4 boje krova (nova je plava Emeraude, uz postojeće bijelu Opale, crnu Onyx i crvenu Aden). Boje krova usklađene su s bojom osvrtnih zrcala i obruba stražnjih trokutastih stakala. Tu su i 3 ukrasa (uvedene su nove teme uređenja – Rouge, Techwood, Emeraude) – u obliku naljepnica za krovnu kapsulu i stražnja trokutasta stakla. Dakle, prilično je sigurno kako je C3 automobil koji će itekako iskazati svoj karakter na najbolji način.

Upravo će potonja tvrdnja, ali i cijena osigurati konkurentnost u svom segmentu. Do registracije, u najbogatijem paketu opreme Shine sa Puretech 110 benzincem stoji 127.700 kuna. S druge strane spektra, osnovni Feel paket opreme sa Puretech 83 benzinskim motorom stoji 91.900 kuna. No valja pripaziti, jer klima-uređaj tad nije dostupan…

Foto: Autoportal.hr

Autor: Juraj Kamber Grahovac

Tehnički podaci:  Citroën C3 Shine Puretech 83 S&S

POGON
Motor: atmosferski benzinski, 3-cil., DOHC, 12V, lanac, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1199 ccm
Provrt x hod: 75 x 90,5 mm
Kompresija: 11:1
Snaga: 61 kW (83 KS) pri 5750 o/min
Moment: 118 Nm pri 2750 o/min
Mjenjač: ručni, 5 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: hatchback B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 3996 x 1829 x 1474 mm
Međuosni razmak: 2540 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 10,9 m
Masa/nosivost: 1125/475 kg
Prtljažnik: 300/922 l
Spremnik: 45 l

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukruta osovina
Kočnice: samov. diskovi 259 mm/ bubnjevi
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 195/65 R 16

PERFORMANSE

Brzina: 169 km/h
0-100 km/h: 13,3 s
Potrošnja (EU): 5,5/4,0/4,8 l/100 km
Na testu: 7 l/100 km
CO2: 97 g/km

CIJENA
Testni model: 118.320 kn – Shine Puretech 83 S&S BVM5
Osnovni benzinac (bez klime): 94.185 kn – PureTech 83 Live
Osnovni dizelaš (bez klime): 125.480 –  BlueHDi 100 Feel

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj