Citroën C3 je nakon 4 godine dobio blago osvježenje, a nakon najsnažnijeg benzinca, na test je stigao i osnovni (83 KS) benzinski motor…
Citroën C3 francuski je predstavnik B-segmenta koji je predstavljen prije točno 18 godina. Budući da ove godine postaje ‘punoljetan’, Citroën se potrudio blago osvježiti svojeg gradskog aduta. S pravom ga možemo nazvati i best sellerom, čemu svjedoči i 850.000 prodanih primjeraka.
Novi C3 ističe se jedinstvenim dizajnom i udobnosti karakterističnim za Citroën. A u oko najviše upadaju zanimljivi detalji poput crnih retrovizora i zanimljive Spring plave boje. Najvažnija novost je i dodatak LED Vision prednjih svjetala koja stižu serijski s početnim paketom opreme Live. Odvažan dizajn prednjeg dijela prati i novi dizajn Airbump elemenata, koji se već smatra zaštitnim znakom marke, ali i zanimljivi dodatak oko maglenki.
Straga, priča je manje-više ista, a uz LED svjetla za registarsku pločicu tu su i dodatno zatamnjena stražnja stakla koji rade sjajan kontrast na vozilu. Tu su i zanimljiva stražnja svjetla s 3D efektom koja upotpunjuju ovu razigranu priču. C3 i dalje uspješno utjelovljuje filozofiju francuskih automobila, pa je u najbogatijem paketu opreme Shine itekako upadljiv. Dimenzijama pripada B-segmentu (3996 x 1829 x 1474 mm), a međuosni razmak iznosi 2540 mm. Zapravo, s obzirom da pripada upravo tom, gradskom segmentu, oduševljava praktičnošću i prostranošću koja se rijetko viđa u ovoj klasi vozila.
Ispod poklopca motora ovog dvobojnog Citroena je 3-cilindarski atmosferski benzinac obujma 1199 ccm koji iz te kubikaže raspolaže sa 83 KS i 118 Nm koji je dostupan od 2750 o/min. Treba uzeti u obzir kako većina konkurencije nudi motore s 1000 ccm, pa je za svaku pohvalu što je PSA grupacija izvukla još 200 ‘kubika’. Doduše, s ručicom 5-stupanjskog ručnog mjenjača treba malo češće posegnuti, posebice kod pristizanja na autocesti.
Ova kombinacija do stotke ubrzava za 13,3 sekundi te nudi najveću brzinu od 169 km/h. Za osnovnu motorizaciju ove su brojke i više nego dovoljne. Potrošnja u kombiniranim uvjetima ne prelazi više od 7 litara, stoga valja dobro opravdati nadoplatu od 9 tisuća kuna za 1.5 BlueHDi sa 100 KS. Maleni benzinac je miran i tih, a premda nema turbopunjač, odziv na gas je trenutan, što je hvale vrijedno prilikom ‘ubacivanja’ u željenu traku. Dakle, za grad i povremeno putovanje autocestom ovo je dobar izbor. OK, istini za volju, nećete biti najbrži u lijevoj traci, no to i nije cilj ovog automobila. Tu je imperativ udobnost, pa je C3 udoban i na najgorim prometnicama, gdje udobnosti doprinose i mesnati kotači dimenzija 195/65 R15. No, kada vozač ‘pretjera’ prilikom agresivnijeg ulaska u zavoj, osjeća se naginjanje karoserije, ali straha od podupravljanja nema, što je u konačnici i najbitnije.
Malen i okretan, a opet dovoljno pregledan, C3 se vrlo lako može ‘ugurati’ u uski parking shopping centra, a tom doprinose i serijski stražnji parking senzori s prikazom na ekranu. Naravno, tu je i električno sklapanje retrovizora, ali i sustav upozorenja za nenamjerno prelaženje iz trake kao i čitač prometnih znakova. Nije ni čudo da ga dosta auto škola u Hrvatskoj koristi za obuku svojih mladih vozača, zahvaljujući dobrom krugu okretanja od 10,9 m, ali i lakog upravljanja.
Detalj, zbog kojeg je C3 i omiljen među kupcima je njegova razigranost. U prijevodu, osvježeni C3 donosi još više mogućnosti personalizacije, čak 97 mogućih kombinacija vanjskog izgleda. U ponudi je 7 boja karoserije (crvena Elixir i plava Spring su nove), 4 paketa Color (obojeni elementi obruba svjetala za maglu i elemenata Airbump, 4 boje krova (nova je plava Emeraude, uz postojeće bijelu Opale, crnu Onyx i crvenu Aden). Boje krova usklađene su s bojom osvrtnih zrcala i obruba stražnjih trokutastih stakala. Tu su i 3 ukrasa (uvedene su nove teme uređenja – Rouge, Techwood, Emeraude) – u obliku naljepnica za krovnu kapsulu i stražnja trokutasta stakla. Dakle, prilično je sigurno kako je C3 automobil koji će itekako iskazati svoj karakter na najbolji način.
Upravo će potonja tvrdnja, ali i cijena osigurati konkurentnost u svom segmentu. Do registracije, u najbogatijem paketu opreme Shine sa Puretech 110 benzincem stoji 127.700 kuna. S druge strane spektra, osnovni Feel paket opreme sa Puretech 83 benzinskim motorom stoji 91.900 kuna. No valja pripaziti, jer klima-uređaj tad nije dostupan…
Foto: Autoportal.hr
Autor: Juraj Kamber Grahovac
Tehnički podaci: Citroën C3 Shine Puretech 83 S&S
POGON
Motor: atmosferski benzinski, 3-cil., DOHC, 12V, lanac, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1199 ccm
Provrt x hod: 75 x 90,5 mm
Kompresija: 11:1
Snaga: 61 kW (83 KS) pri 5750 o/min
Moment: 118 Nm pri 2750 o/min
Mjenjač: ručni, 5 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: hatchback B-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 3996 x 1829 x 1474 mm
Međuosni razmak: 2540 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 10,9 m
Masa/nosivost: 1125/475 kg
Prtljažnik: 300/922 l
Spremnik: 45 l
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukruta osovina
Kočnice: samov. diskovi 259 mm/ bubnjevi
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 195/65 R 16
PERFORMANSE
Brzina: 169 km/h
0-100 km/h: 13,3 s
Potrošnja (EU): 5,5/4,0/4,8 l/100 km
Na testu: 7 l/100 km
CO2: 97 g/km
CIJENA
Testni model: 118.320 kn – Shine Puretech 83 S&S BVM5
Osnovni benzinac (bez klime): 94.185 kn – PureTech 83 Live
Osnovni dizelaš (bez klime): 125.480 – BlueHDi 100 Feel