TESTIRALI SMO

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid Shine 225 S&S ë-EAT8, udobnost u SUV formatu

Citroën C5 Aircross, sad već dobro poznati SUV, od nedavno je dostupan u osvježenoj formi. Testirali smo trenutno možda i najtraženiju pogonsku varijantu, onu u kombinaciji s plug-in hibridnoj varijanti. Provjerili smo koliko je razlike iza nove maske…

Dobro se sjećamo njegovog prethodnika, bolje rečeno izvedbe prije ovog osvježenja. Citroën C5 Aircross, odmah nas je osvojio zaigranim dizajnom, a oborio svojom udobnošću. Ništa se nije promijenilo u međuvremenu. Novi ‘facelift’ igra na adute koje je igrao kada se pojavio 2019.

Kao i prednja, stražnja 3D svjetla zapravo su najveća novost izvana… (Foto: Citroen Hrvatska)

Novi C5 Aircross ostao je i dalje profinjen i dinamičan SUV kojeg guramo između kompaktne i srednje klase (C i D-segmenta). Dobra je to bila odluka Francuza, jer su uspjeli doprijeti do čak 260 000 kupaca. S redizajnom unose novu energiju i detalje s kojima planiraju pojačati taj puls na brojnim tržištima. Čak i sad kada je tu dojmljivi Citroën C5 X

Što je zapravo novo na osvježenom C5 Aircross modelu? Svjetla. To je ono što prvo upada u oči. Prepoznatljivi odvojeni farovi sada su spojeni. Novi model dobio je pravilne linije i okomitiju konstrukciju koja ostavljaju dojam kao da je model veći. Ako nas pitate, žao nam je što je Citroën (pre)brzo odustao od prvotne izvedbe maske i svjetala. Oni odustaju, a drugi tek nude to kao određenu revoluciju (kao npr. BMW, op.a).

V forma postaje novi vizualni detalj Citroen modela (Foto: Citroen Hrvatska)

Da se razumijemo, postojeći LED farovi lijepo su uklopljena. Oblik slova V tako će postati novi vizualni identitet marke, baš kao i stražnje ‘lampe’ uz 3D efekt. Dimenzije, duljina (4500 mm) ostala je ista, a novost su i crni Art naplatci od 19 cola (doplata 3.900 kuna) koji su se odlično uklopili uz plavu metalik Eclipse nijansu (4.700 kuna).

Uz ‘hybrid’ oznake na blatobranu s velikim zanimanjem smo zavirili u unutrašnjost osvježenog modela C5 Aircross. Iako je dobar dio toga jako poznat, unutrašnjost još više puca na neki otmjeniji segment. Nećemo reći da nije premium, ali jedno je sigurno – dobro ćete se osjećati u svakoj vožnji, svakom boravku u ovom modelu. Hvalimo naglašeno povišeni stil sjedenja, koji ujedno odmah ulijeva i više sigurnosti za sve.

Prostranost? U međuosovinskom razmaku od 273 cm formiralo se dosta prostora. Ne i previše. Voljeli bi više komocije vidjeti na stražnjoj klupi. Dok prtljažnika obujmom zadovoljava 460 l, zbog baterija nešto manji nego inače…

Sigurno je i da će se obitelji veseliti talentima ovog francuskog SUV modela. Njegovih 23 cm udaljenosti od tla, daje određenu slobodu i bez problema će ispoštovati vaše avanture na neucrtanim rutama.

Središnja multimedija (10″) puno je brža, a vozač će uživati u zanimljivom grafičkom prikazu virtualnog kokpita (Foto: Nikola Jurković)

Što se tiče multimedije i tehnoloških istupa, najveći Aircross u ponudi marke i tu nudi zanimljive opcije. Prije svega u oko upada novi dodirni tablet od 10”. Ovaj novi zaslon veći je nego u prijašnjim modelima te nudi bolju ergonomiju jer se može izravno pristupiti komandama klima-uređaja.

S druge strane, ventilacijski otvori sada su smješteni ispod zaslona. A vozača će definitivno veseliti brojne opcije instrument ploče dijagonale 12,3”.

Testirani C5 Aircross stigao nam je u izvedbi koja bi u narednim godinama mogla biti najtraženija. To je spoj benzinca i elektromotora, koji donosi plug-in hibridni režim rada. Dakle, utičnice i punjači značiti će u startu ekstra povoljnu vožnju. Unutar grada i ruta do 55 km.

Motorizacija donosi u sinergiji 225 KS. U praksi to izgleda prilično uvjerljivo (225 km/h najveća brzina, 8,7 s do 100 km/h), a najbolje se osjeća u gradskim gužvama. Hibridni sklop tada preuzima posao i stvara iznimno ugodan osjećaj vožnje na struju. Još kada tome pridodate udobnost modela, posebno sjedala (vrhunska Citroën Advanced Comfort opcija), ovdje onda pričamo o pravoj relaksaciji za volanom. Kad se odlučite na nešto agresivniji nastup vožnje, pali se 1.6 litreni turbo benzinac.

1.6 litreni benzinac i elektromotor generiraju ukupno 225 KS i mogu se pohvaliti iznimno ugodnim načinom rada (foto: Nikola Jurković)

Uz sustav Highway Driver Assist (2.500 kuna), koji pazi na vas, još više uživate u udobnoj vožnji. U zavojima solidno odgovara na svaku vrstu dinamike, iako se osjeti njegovo nisko težište zbog baterija.  Masa vozila zapravo se ne osjeti u tolikoj mjeri i to je ono što možemo istaknuti. Francuski inženjeri i dizajneri pronašli su dobru ravnotežu.

Isplati li se onda ova kombinacija? Ovisi, ako prihvatite novi način mobilnosti i boravak na punjačima i utičnicama, onda definitivno da. U gradu ćete trošiti minimalno, ali ako odlučite zanemariti takvu opciju, voziti ćete se na prosjeku od 7 do 8 litara. Opet relativno prihvatljivo…

Novi C5 Aircross koliko je drugačiji, zapravo vozi istom trasom. Osvježenja donose aktualnosti i najbolje od 2022. godine, a dodatak elektromotora i baterija ipak i ponešto veću cijenu. Uz pametno korištenje i cijena nešto veća od 410.000 kuna može se opravdati…

Citroën C5 Aircross Plug-in hybrid 225 Shine e-EAT8

POGON
Motor:
turbobenzinski, 4 cil., DOHC, 16V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1598 ccm
Snaga benzinskog motora: 181 KS pri 6000 o/min
Moment: 300 Nm pri 3000/min
Elektromotor: 110 KS pri 2.500 o/min
Baterija: 13,2 kWh
Ukupna snaga: 225 KS
Ukupni moment: 360 Nm
Mjenjač: autom., 8 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: SUV C/D-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4500  x 1859 x 1689 mm
Međuosni razmak: 2730 mm
Cd: 0,29
Krug okretanja: 10,7 m
Masa/nosivost: 1465/625 kg
Prtljažnik: 460 -1510 l
Spremnik: 53 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/polukrut
Kočnice: samov. diskovi 283 mm/268 mm
Ručna: električna
Udaljenost podnice od tla: 230 mm
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/50 R 19

PERFORMANSE
Brzina: 225 km/h
0-100 km/h: 8,7 s
Na testu: 6,7 l/100 km
CO2: 105 g/km

CIJENA
Testni model: 413.280 kn
Osnovni benzinac:  232.740,00 kn (30.889 €) PureTech 130 S&S BVM6 Feel
Osnovni dizelaš:  256.085 kn (33.988 €) BlueHDi 130 S&S BVM6

Autor