I DALJE U KATEGORIJI POVOLJNO

Dacia Duster 1.3 TCe 150 EDC Prestige, lagano dotjerivanje za lov na nove tržišne rekorde

Živahni benzinac od 150 KS u kombinaciji sa 6-stupanjskim EDC automatikom, već na prvu zvuči jako dobro. Pogotovo ako je vaš životni put većinom predodređen za gradske gužve i bijeg vikendom u prirodu. Novi Duster još je bolji, nije sve samo u promjenjenim svjetlima…

Duster baš kao i svi automobili na tržištu, ne stagnira. Na sreću, drastično je napredovao, ali sve to ima svoju cijenu, koja ipak malo po malo raste. Pogotovo ako se odlučite na Prestige opremu,  koja donosi popriličan popis stavki koje će vas veseliti i ono još važnije – olakšati vam svakodnevicu.

Jedina odmah vidljiva promjena straga su nova svjetla…

Testirali smo blagi ‘facelift’ modela Dacia Duster druge generacije, koji se premijerno pojavio 2018. i odmah ostvario zavidne prodajne brojke  Rumunjski proizvođač kod nas je već godinama odlično prihvaćem i bilježi iznimne uspjehe u pogledu prodaje. Očito je da se napredak marke svidio ljudima, iako ruku na srce, još uvijek je to daleka priča o savršenosti, već prije o kompromisima. Ali opet dobro, Dacia Duster je model koj zaslužuje poštovanje i ono najvažnije, kod puno ljudi izaziva – cool efekt.

‘Rumunj s francuskom putovnicom’ s vremenom je osvojio simpatije brojnih kupaa

Duster je u vizualnom smislu dobio nova svjetla, i dalje osvaja robusnim izgledom, iako ga kompaktne dimenzije čine spretnim u svakoj prilici. Vlasnici novog Dustera uživati će od sada uz LED svjetla, koja dolaze standardno. Dok je straga dobio drugačiji svjetlosni potpis, koji nam se puno više dopada. Prethodnik je ipak bio preblizak s Jeep Renegadeom svojim izgledom…

Pogled u unutrašnjost kabine donosi neke poznate stvari. Plastike je manje, ali i dalje dominira. Tu je novi infotainment sustav, dok je izgled brzinomjera ostao izgled. Osim tog detalja, voljeli bi da se inženjeri u Dacia dizajnerskom pogonu pozabave i sjedalima. Upravo su oni možda i najveća zamjerka u cijeloj priči. Više potpore leđima ne bi škodilo, kao i sjedećeg djela za koji bi voljeli da je ipak nijansu veće površine.

Kvaliteta materijala interijera svakim je novim Dusterom sve bolja…

Ono što baš ‘lajkamo’ je dodatak koji ide uz Media Nav zaslon. Dacia nudi Bluetooth, navigaciju, ali i 360 pregled kamera. Baš ovo zadnje može biti jako korisno u svim prilikama, kada zaglibite na uskom području. Ne morate skretati pogled s ceste. Ljubitelji glazbe biti će zastupljeni sa 6 zvučnika.

Što se tiče prostora, sve je ostalo isto. Ne nedostaje ga u vozilu, a prtljažnik nudi zavidnih 445 litara kapaciteta.

Ono što ćemo posebno pohvaliti je uglađenost, tj. udobnost modela. Čak i uz 17-colne alu naplatke, Duster je pravi osvajač neravnina. Dok zavoje prolazi uz minimalne probleme, ležeće policajce i oštećene kolnike s lakoćom upija.

Pogonski dio donosi najpotentniji motor u ponudi. Sklop koji je bio zastupljen i u Daimler ponudi, ali i naravno Reanult modelima, samo dokazuje zašto je našao svoje mjesto među brojnim automobilima. Iako obujam od 1.3 litre ne djeluje zadivljujuće. za svaku je pohvalu ono što pokazuje. Duster sa 150 KS može biti zbilja agilan, brz automobil. S lakoćom plovi autoputom, a na lokalnim cestama s lakoćom odradi prestizanje sporijih sudionika u prometu.

Duster u ovoj izvedbi ide stvarno dobro, za 9,7 sekundi stiže do 100 km/h i ide sve do 200 km/h 

Iako se “razbacuje” snagom, Duster nam je na testu trošio 7,3 litre u prosjeku. I to nakon prilično aktivnog tjedna, s jednim dugim putovanjem, a potom i stalnim boravkom u gužvama. Respekt.

Duster nastavlja voziti svojim putem uspjeha. Potvrđuje i to što se već mogu vidjeti na cestama, u nimalo ‘oguljenim’ izvedbama. Iako počinje s cijenom od 108.400 kuna, Duster je ipak omiljeniji u Comfort ili izvedbi poput testnog Prestige. A da ne govorimo o Extreme varijanti…

U svojih 4341 mm nudi dovoljno prostora i jednostavnosti za svakodnevno korištenje…

Tehnički podaci – Dacia Duster Prestige 1.3 Tce 150 EDC

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno, 2 ventila po cilindru, Euro 6b (Renault H5H / Nissan HR13DDT / Daimler-Benz M282 DE14)
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1332 ccm
Provrt x hod: 72.2 x 81.35
Snaga: 110 kW/150 KS pri 5.200-6.000/min
Moment: 250 Nm pri 1700 – 3250/min
Mjenjač: automatik, 6 st.
Pogon: na prednje kotače (4×2)
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: kompaktni SUV, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4341 x 1804 x 1682 mm
Međuosni razmak: 2676 mm
Kut pristupa/izlaska u stupnjevima: 30/34
Najmanja udaljenost od podloge: 210 mm
Cd: 0,39
Krug okretanja: 10,14 m
Masa/nosivost: 1263 /515 kg
Prtljažnik: 445/1478 l
Spremnik goriva: 50 l
EuroNCAP: 3*

PODVOZJE
Ovjes: McPherson/polukrut
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, 280×24 mm / straga bubnjevi (9”)
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/60 R17

PERFORMANSE
Brzina: 199 km/h
0-100 km/h: 9,7 s
Potrošnja (EU): 6,2 l (kombinirano, prema WLTP-u)
Na testu: 7,4 l/100 km (benzin)
CO2: 141 g/km (WLTP)

CIJENA
Osnovni benzinski model: od 108.400 kn (1.0 TCe 90 FAP)
Osnovni dizelski model: od 141.900 kn (1.5 Blue dCi 115)
Testni model: 163.900 kuna

Foto: Autoportal.hr