Dacia Duster Prestige 1.0 Tce 100 ECO-G, dokaz da je plin i dalje ‘in’

Duster na plin? Ne, neće vam smetati plinska boca. Ova priča u startu zvuči sjajno i takvom se pokazala kroz naše druženje. Troškovi su ovdje doslovno ‘srezani’, ugođaj vožnje je isti. Dacia Duster ECO-G odličan je izbor za ljude sklone avanturi izvan asfalta, ali i one kojima nije problem nabijanje kilometara…

Dacia Duster druge generacije nije više neka novost na domaćim prometnicama. Nova generacija odlično je prihvaćena i rumunjska marka ponovno bilježi iznimne uspjehe u pogledu prodaje. No, priča o uspjehu ne dolazi sama od sebe, a Dacia u tom pogledu zna izazvati sreću. Kako? Pa kupci koji vole racionalizirati troškove, sigurno blagonaklono gledaju i na opciju plina u vozilu. Upravo to Dacia Duster nudi u ECO-G izvedbi. Kažete da su hibridi isplativi? Razmislite još jednom nakon ove priče…

foto: Hrvoje Grguljaš

‘Rumunj s francuskom putovnicom’ s vremenom je osvojio simpatije velikog broja ljudi. Značajan napredak ne piše se ovdje samo kroz estetske dorade. Sve je sad puno bolje, istina, ima još uvijek prostora za napredak, ali Francuzi ovdje ipak drže glavnu riječ.

Duster osvaja robusnim izgledom i zavodljivom narančasta atacama nijasnom (u doplati 3.600 kn), a tak dojam opravdva s dobrom snalažljivošću na terenu.

foto: Hrvoje Grguljaš

Nešto manje oduševljava kvaliteta materijala interijera, ali opet je sve funkcionalno i na dohvat ruke.

foto: Hrvoje Grguljaš

Rumunji su još uvijek stara škola, jedino MultiView kamera vrijedna 3.200 kn, s pogledom na sve četiri strane vozila (360 stupnjeva) oduševljava iznova. Detalj koji nemaju ni neki luksuzni, puno razvikaniji modeli.

360 kamera, u svakom trenutku nudi opciju odabira kuta gledanja foto: Hrvoje Grguljaš

Infotainemnt veličine 7″ u Daciji nudi i jednostavnu navigaciju s kartom Istočne Europe (u doplati 750 kn), dok će mnogi cijeniti i opciju ključa u džepu, tzv. ‘slobodnih ruku’ (doplata od 1.300 kn).

Nema plinske boce, ništa ne smeta, tako da je dostupno svih 445 litara kapaciteta foto: Hrvoje Grguljaš

Komocije ne manjka u vozilu, čak je i prtljažni prostor sasvim solidnih 445 litara. Dakle, plinske instalacije nisu uskratile kvadraturu unutar vozila. Jedino bi za sjedala voljeli da imaju bolju bočnu potporu.

S druge strane, komocija dobiva na značenju uz naglašenu udobnost. Čak i uz 17-colne Diam Maldives alu naplatke, Duster je pravi osvajač neravnina. Dok zavoje prolazi uz minimalne probleme, ležeće policajce i oštećene kolnike s lakoćom upija.

Budući da su sve odlike i minusi Dustera dobro poznati, prelazimo na glavnu temu i novost kada je ECO-G izvedba u pitanju. Poznati 1.0 TCe motor, dolazi uz 100 KS i sitno povećani moment od 170 Nm. Ovaj sklop donosi značajna poboljšanja u pogledu potrošnje. Šteta jedino, da vozače limitira na ručni 5-brzinski mjenjač. Novi ECO-G motor se temelji na najnovijim tehnološkim inovacijama koje je razvila Renault-Nissan alijansa.

Provjereni sklop zavidno se nosi s gradskim zadaćama, ali i na otvorenim cestama… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Zanimljivo, u usporedbi s klasičnom 1.0 TCe 100 izvedbom, ubrzanje u ovoj plinskoj priči je nešo slabije, za 1,3 sekundu.

Tehnička struktura motora prilično je složena, a opet jednostavna. Turbo s wastegate ventilom za ispušne plinove, dok je djelomično integriran ispušni razdjelnik u glavu motora.

Spremnik goriva ostao je isti, dakle 50 litara za vožnju na Euro super. Dok se kapacitet spremnika plina (ugrađen na mjesto rezervnog kotača) navodi 34 litara. U praksi, s tom količinom samo na plin smo odradili 480 km, dakle nekih 7,8-7,9 litara. Sad računajte, ako je litra plina oko 4 kune, računica je i više nego odlična…

Dacia Duster TCe 100 Eco-G prosječno troši 7,65 litara plina na 100 km

Važna informacija je kako Dacia daje jamstvo u trajanju od 3 godine ili 100.000 km (1. od 2 isteka roka) kao i za sva ostala vozila u svojoj ponudi.

Kako izgleda život s vozilom na plin? Zapravo, najnormalnije. Korištenje ove kombinacije sustava je jednostavna, baš kao i prebacivanje s benzinskog na plinski pogon i obrnuto.  Dvije su moguće opcije – klasično ručno, pritiskom tipke smještene lijevo od kola volana na armaturnoj ploči (odabrani način primjenjuje se i tijekom sljedećeg pokretanja vozila) ili automatski, kada se spremnik plina isprazni. Poseban pokazivač prikazuje razinu napunjenosti spremnika plina.

Jedini doticaj s plinskom instalacijom i odabir pogonskog goriva (foto: Hrvoje Grguljaš)

Samo je odlazak na benzinsku malo kompliciraniji. U toliko što morate tražiti djelatnika postaje kako bi vaš Duster spojio na plin (uz otvor spremnika za gorivo). Taj proces punjenja traje najviše 3-4 minute.

Za kraj, možemo samo reći kako ni sami nismo bili neki pretjerano veliki fanovi automobila koji voze na plin. Naglasak, nismo bili, sve dok nismo Duser ECO-G isprobali. Stvarno, uz odličnu računicu, jednostavno korištenje, ova tvornička ugradnja plina jako nam se dopala. Znate kako se ono kaže, najgore se ‘nećkati’, ali u životu sve treba probati…

Ova ‘igra’ počinje već s Essential paketom opreme od 99.900 kuna.

Tehnički podaci – Dacia Duster Prestige 1.0 Tce 100 ECO-G 

POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno, 2 ventila po cilindru, Euro 6b
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 72.2 x 81.35
Snaga: 73 kW/100 KS pri 5.000/min
Moment: 170 Nm pri 2.000/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: na prednje kotače (4×2)
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: kompaktni SUV, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4341 x 1804 x 1682 mm
Međuosni razmak: 2676 mm
Kut pristupa/izlaska u stupnjevima: 30/34
Najmanja udaljenost od podloge: 210 mm
Cd: 0,31
Krug okretanja: 10,14 m
Masa/nosivost: 1252/450 kg
Prtljažnik:
445/1478 l
Spremnik goriva
: 50 l
Spremnik plina: 34 l
EuroNCAP: 3*

PODVOZJE
Ovjes: McPherson/polukrut
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, 280×24 mm / straga bubnjevi (9”)
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/60 R17

PERFORMANSE
Brzina: 173 km/h
0-100 km/h: 12,5 s
Potrošnja (EU): 6,4/5,3/4,9 l
Na testu: 7,8 l/100 km (plin) // 6.7 l/100 km (benzin)
CO2: 110 g/km / 128 g/km (WLTP)

CIJENA
Osnovni benzinski model: Essential 1.6 SCe 102.900 kuna
Osnovni dizelski model: 1.5 Blue dCi 118.400 kuna
Testni model: 128.750 kuna

foto: Hrvoje Grguljaš


Komentari

loading...