ZA NAS TESTIRA DUGOGODIŠNJI VOZAČ KAMIONA

DAF XF 530, nova generacija tegljača donosi vrhunske karakteristike, veliki test i dojmove dobili smo od vozača ovog kamiona

Nakon više od 20 godina i nekoliko redizajna DAF je napokon izašao sa potpuno novom serijom kamiona za duge pruge. To su XF,XGi XG+, koji su već osvojili i vrijedna odlikovanja za kamione godine

Ovo će biti test nešto drugačijeg tipa i vjerujemo da će vam se baš takav i svidjeti. Ovaj put, vozilo nije ocjenivao nitko iz naše redakcije, nego možda i najmjerodavniji po ovom pitanju – vozač s iskustvom vožnje kamiona preko 30 godina…

Naš novinarski zadatak preuzeo je vrijedni Vlado Burušić, koji ima na stotine tisuća kilometara u transportu i u DAF kamionima. Za ovu priliku nam je odradio detaljnu analizu vrlo traženog DAF tegljača – XF. Evo kako je Vlado opisao ovaj već nagrađeni kamion od struke.

Novi model zadržao je oznaku XF i to je jedino što ga povezuje sa starim modelom. Kabina je u potpunosti nova. O dizajnu je teško raspravljati, jer će svatko naći neku poveznicu sa nekom markom, ali osobno mislim da je DAF uspio zadržati prepoznatljivi izgled.

U kabinu se ulazi preko tri stepenice i tu je problem. Zadnja stepenica je manja nego na starom modelu tako da na nju stane samo jedno stopalo. Tako da vozači koji imaju naviku skidanja obuće pri ulasku u kabinu, cipele moraju ostaviti na dvije stepenice.

S obzirom da se volan može odgurnuti skroz na instrument tablu, ima sasvim dovoljno mjesta za ulazak u vozilo. Instrument ploča je u potpunosti nova i digitalna. Upravlja se njome preko prekidača na volanu i to u dva moda – kad vozilo stoji i kad se vozilo kreće. Krevet u novom XF je 10 cm uži nego u starom modelu i nema spremnika ispod kreveta iza sjedala. Jedan spremnik i frižider se nalaze ispod središnjeg djela kreveta.

Bunkeri sa strane su uži i viši u odnosu na stari XF. Sjedalo suvozača je preklopno. Središnji stolić koji se izvlači je veći nego na starom modelu. Kamionom se u potpunosti upravlja ručicama sa lijeve i desne strane volana. Lijeva strana su brisači, dugo i kratko svjetlo i sirena, dok je na desnoj strani ručica kojom se upravlja brzinama, automatskim i manualnim modom. Uglavnom sve se nalazi na volanu i ispod volana, tako da nema potreba dizati ruke sa volana. U stropu kabine iznad vozača nalaze se tri spremnika.

Potrošnja pod punim opterećenjem 40 t kombinirano iznoslila je 30 l/100 km, a ovdje pričamo o modelu koji donosi motor od 530 KS.

Po meni XF se nameće kao dobar izbor za regionalne ture, do 400-500 km i za jednog vozača. Za višednevna putovanja bolje se odlučiti za XG i XG+.

Sve u svemu, mislim da je DAF s novim modelom napravio dobar posao i da će biti jednako, ako ne i popularniji od starog modela.

Našem vrijednom dopisniku s terena, želimo još puno sretnih kilometara i uspješno odrađenih tura.

Foto: Vlado Barušić

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo