TESTIRALI SMO

DS 4 Cross BlueHDi 130 S&S EAT8 Rivoli, dizajn i štedljivi dizelaš kao glavni atributi

Kako li su ti Francuzi samo odvažni i hrabri. Još uvijek relativno mladi brend DS Automobiles u punoj ofenzivi modela nastupa, DS 4 Cross samo je prvi u nizu velikih osvježenja i drugačijeg stila na prometnicama. Isprobali smo ga…

DS Automobiles nije nepoznanica. Dobro svi znamo tko stoji iza ove ekstravagantne marke, a još bolje su povratne reakcije publike. Na ovaj odvažni nastup rijetko tko može ostati imun, a mi smo provjerili koliko je dobar iza tako umjetnički linija.

DS3, DS4 i najdojmljiviji DS5 pod znakom marke Citroen još prije 7-8 godina, bili su veliko osvježenje. Pomalo konceptni dizajn postao je sastavni dio naših prometnica. Naši ljudi vole francuske automobile i ono što donose, isto je bilo i s DS postavom…

No, potpuni ‘switch’ napravljen je u protekle tri godine. DS Automobiles postao je marka za sebe, premium i šik neke nove vrste u autoindustriji.

Koliki je to napredak, najbolje nam je potvrdio testirani DS 4 Cross. Pomalo futurističke kompaktne forme, u zlatnoj Copper nijansi odmah se ističe. U bogatoj ponudi dodataka, mi smo se vozili na 19″ Lima naplatcima (u izboru još dodatnih 6 opcija).

Duh različitosti, koji zapravo stoji iza oznaka DS (Different Spirit) u punom smislu opravdava te riječi. Ipak, i ova marka je iz  Stellantis grupe i kao takva puno tehnologija koristi iz zajedničkog ‘dvorišta’. DS 4 Cross svojom dozom futurizma, ponajviše zbog svjetlosnog potpisa, kako sprijeda tako i pogledom od iza, jedinstven je i odmah prepoznatljiv u prometu.

Naprijed ‘strše’ tupi kljovasti potpis LED dnevnih svjetala, a po noći dominira LED Matrix Vision. Tehnologija koja se sastoji od ukupno 158 dioda vrhunski odrađuje posao, dok stražnji kraj uz određeni crossover nastup najviše pažnje dobiva zbog mrežastih svjetala. Efektno!

Novi DS 4 dugačak je točno 4.400 mm. Dimenzije koje ga guraju ravno u kompaktnu klasu. Primjera radi Peugeot 308 je 4367 mm dug. Nije tajna kako francuski modeli (a i Opel Astra) sad dijele EMP2 platformu, pa se puno toga u vozačkom smislu može zajedničkog osjetiti, a isto tako i po pitanju prostranosti.

Unutrašnjost DS 4 možda je i najbolji dio ove priče. Francuzi su birali najfinije materijale, dominira koža posvuda. Od armature, vrata, pa do sjedala profinjenog izgleda. Već samo paljenje automobila sugerira kako se ovdje iskače od standarda. Osim što izgledaju dopadljivo, jako su udobna i to je ono što bi svaki proizvođač trebao paziti. Jedan od definitivno najupadljivijih detalja je i linija ispod prozora. Povišeni bokovi ‘nestaju’ u staklu, a u toj igri i tipke za podizanje stakla malo su drugačije pozicionirane. Definitivno ovdje pričamo o ambijentu koji će vas na prvu obuzeti…

Uz fine materijale, sve ostalo se lako kombinira. Tako je virtualni kokpit suptilan u cijeloj priči, što zbog neupadljive grafike, a što i zbog manjih, pomalo neobičajno malog 7″ zaslona. Kao takav, ne razbacuje se gomilom informacija i prilikom odabira profila dobivate drugačije informacije, dakle to je nešto što biste si morali personalizirati po svom guštu u postavkama. Priču o zaslonima nastavljamo sa središnjom multimedijskom jedinicom od 10″. Poznata tematika i grafika, prilično je solidno odrađivala posao uz poneki korak, tj. dodir više. Spajanje na mobitel, puštanje glazbe i Android Auto opcija, sve je dobro odradio…

Dva zaslona i zanimljivi touchpad, uz more jako profinjenih elemenata u unutrašnjosti… (foto: Nikola Jurković)

Gadget detalj i novost je zapravo – touchpad. Smješten na središnjem djelu, tik do mjenjača fora je detalj, ali i nije nešto što ćete pretjerano koristiti. A koristi se za pisanje i naredbe npr. za odredište na navigaciji…

Od tehnološki detalja izdvajamo još Night vision, dobru stvar za pomoć u noćnim uvjetima za bolju vidljivost mogućih pješaka na kolniku.

Materijali, naročito kožni, vrlo su ugodni, ostavljaju dojam finoće i skupocjenosti, a završna izrada s precizno izvedenim spojevima i primarne plastične površine prikladni premium ambicijama. A to je sve u funkciji sustava koji infracrvenom kamerom detektira osobe i predmete u mraku do 200 metara u daljinu i projicira ih na head-up zaslon proširene stvarnosti.

I sad vozačka perspektiva. Na prvu smo ostali malo iznenađeni kad smo vidjeli ovako avangardni model u dizelskoj izvedbi. Možda najviše zbog toga što se u zadnje vrijeme na testovima najviše vozimo na ‘struju’. No, ovaj DS 4 u dizelskoj varijanti je pravi pogodak.

Dizelski motor 1.5 BlueHDi broji 130 KS i 300 Nm, a tom snagom dirigira Aisin automatski mjenjač s osam brzina. Automatik se dobro nosi sa svojim obvezama, ali mu često fali odlučnosti. S masom od 1414 kg vozila, pruža dobre performanse (10,9 s do 100 km/h), a posebno briljira u pogledu potrošnje. Doslovno smo veći dio testa odradili na brojci nešto većoj od 5 litara. Prilično je agilnog karaktera, a nije baš da će vas ‘ubijati’ dizelski duh i drndavost ako na to sumnjate…

Na brzini od 130 km/h, u 8. brzini DS 4 Cross je na 2.000 okretaja, te lagodno skuplja kilometre na autocesti. Vozač također u opciji ima tri programa vožnje – Eco, Comfort i Sport.

DS 4 Cross tako na profinjen način donosi francuski štih u vožnju. Iako je vožnja u prvom planu, genetika ovog modela ipak ga ostavlja u tonu udobnosti i malo ‘mekšeg’ nastupa.

Cijena ovog prestižnog brenda iz Francuske, očekivano ide u nišu i sferu najboljih u klasi. DS tako će birati oni koji žele biti drugačiji, a opet uživati u benefitima novog doba i drugačijeg dizajnerskog istupanja. Testirani model cijenom je išao preko 51.000 eura, Rivoli paketa kao takav je prilično ‘napucan’. Drugačije vrijeme je stiglo, neki novi trendovi i standardi su postali prihvatljivi. DS 4 treba i zaslužuje biti prihvaćen.

DS 4 Cross – tehničke specifikacije

POGON
Motor
: turbodizelski, 4 cil., common rail, 16V, zupčasti remen, blok od sivog lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1499 ccm
Provrt x hod: 75 x 88,0 mm
Snaga: 96 kW (130 KS) pri 3750/min
Moment: 300 Nm pri 1750/min
Mjenjač: automatski, 8-stupanjski
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: kompaktni crossover, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4400 x 1866 x 1490 mm
Međuosni razmak: 2675 mm
Cd: 0,28
Krug okretanja: 10,82 m
Masa/nosivost: 1414 /586kg
Prtljažnik: 430 l
Spremnik goriva: 53 l
EuroNCAP: 4 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Poluneovisna, spiralna opruga
Kočnice: samov. diskovi 304 mm/ stražnji 268 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 205/55 R 19 (Michelin Cross Climate)

PERFORMANSE
Brzina: 203 km/h
0-100 km/h: 10,9 s
Na testu: 5,9 l/100 km
CO2: 128 g/km

CIJENA
Testni model: 385.190 kuna (51.111 eura)

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo