Fiat 500 Hybrid 1.0 GSE: hibridnih 70 KS za 13,8 s i 167 km/h, troši 4,4 litre i stoji od 99.350 kn

Fiat 500, talijansku ikonu, na zagrebačkom Jarunu smo upoznali u novoj, hibridnoj verziji, koja mu daje jake tržišne adute za 14. tržišnu godinu… 

Fiatova tvornica u gradu Tychy u Poljskoj, proizvodi automobile od 1979., a Fiat 500 proizveden je u više od 2,5 milijuna primjeraka, od 4. srpnja 2007., kad je počela prodaja nasljednika kultnog mališana Fiat Nuova 500.

Kako je stalna promjena konstanta, tako Fiat 500 i Fiat Panda, koji su europski lideri u A segmentu, postaju prvi gradski automobili Grupacije Fiat Chrysler Automobiles (FCA) koji su opremljeni novom benzinsko-hibridnom tehnologijom. Fiat 500 Hybrid 1.0 GSE prvi je korak ka elektrifikaciji marke Fiat.

Hibride pokreću novi 3-cilindarski motori iz obitelji FireFly, u kombinaciji s 12-voltnim remenskim integriranim starter-generatorom (BSG), koji isporučuje 70 KS. Emisija CO2 smanjuju se i do 30 posto, a u istom omjeru i potrošnja goriva

Fiat danas predstavlja Mild Hybrid 500
Fiat 500 je prvi FCA model koji je usvojio novu hibridnu tehnologiju ove grupe. Novi 500 Mild Hybrid učinit će hibridnu tehnologiju dostupnom svima, a u hrvatske salone stižu od listopada 2020.

Fiat 500 Mild Hybrid nudi sve prednosti učinkovite, kompaktne, lagane i pristupačne hibridne vožnje. Istina, zbog ručnog mjenjača (automatik izvedba stiže tek iduće godine), osjećaj vožnje ipak je nešto drugačiji. Ne bismo rekli kako je sve kao u klasičnom hibridu, ali ekonomičnog potencijala ima. U praksi, sigurno se radi o litri, litri i pol manje u prosjeku od standardnih izvedbi.

Novo poglavlje za Fiat, u vidu održive mobilnost
Aktualna 2020. označava novu prekretnicu u povijesti Fiata. Elektrifikacija marke započela je lansiranjem novih mild hibridnih verzija Fiata 500 i Pande, a nastavlja se s početkom proizvodnje novog 500 u njegovom duhovnom domu Torinu. Ovaj će model biti 100 posto električni i stoga će igrati ključnu ulogu u FCA strategiji e-mobilnosti.

Mild hibridna tehnologija
Gradski osvajač, Fiat 500 od sada je dostupan s novim benzinskim hibridnim motorom koji kombinira najnoviju 3-cilindarsku obitelj motora FireFly 1.0, s 12-voltnim BSG elektromotorom i litij baterijom koja isporučuje 70 KS.

U usporedbi s odlazećim benzincem 1.2/69 KS hibridna verzija poboljšava učinkovitost goriva, smanjujući emisiju CO2 do 30 posto, bez ometanja performansi. osigurava vrlo visok standard udobnosti vožnje zahvaljujući sustavu BSG, omogućujući tiho ponovno pokretanje 3-cilindarskog benzinca,  sustavom Stop & Start bez vibracija.

Novi 3-cilindarski benzinac 1.0 ima najveću snagu od 70 KS pri 6000/min i najveći okretni moment od 92 Nm pri 3500/min. Ima dva ventila po cilindru i jedno bregasto pokretano lancem, s podešavanje faze usisnih ventila. S 5-stupanjskim mjenjačem osigurava solidan temperament, uz ubrzanje do stotke za 13,8 s i najveću brzinu od 167 km/h.

Za mali, okretni i funkcionalni auto – prava mjera. Deklarirana je potrošnja goriva 4,4 l/100 km, a na testu smo u temperamentnoj gradskoj vožnji izmjerili 6,4 l/100 km. To znači da se realno može računati s pet do šest litara

Struktura uključuje kompaktnu komoru za izgaranje, usisne kanale s visokim prevrtanjem i vanjsku recirkulaciju ispušnih plinova (EGR), pružajući izuzetno visok omjer kompresije (12:1), što rezultira boljom toplinskom učinkovitošću. Karter je izrađen u suradnji s Teksidom, od visokotlačne lijevane aluminijske legure s oblogama cilindra od lijevanog željeza, kako bi se smanjilo trenje i masa motora ograničila na samo 77 kg.

Uz to, trenje se smanjuje pomoću mehanizma radilice s omjerom provrta / hoda 1,24 i klipnjače/radilice s pomakom od 10 mm kako bi se smanjile bočne sile klipnih karika na stijenke, dakle trenje, što izravno smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2.

BSG sustav je postavljen izravno na motor, a njime upravlja remen koji također pokreće pomoćne uređaje. Sustav obnavlja energiju tijekom kočenja i usporavanja, skladišti je u litijevoj bateriji kapaciteta 11 Ah i koristi je, pri maksimalnoj snazi od 3600 W, za ponovno pokretanje motora u načinu Stop & Start i za pomoć tijekom ubrzavanja.

Ova tehnologija omogućuje isključivanje motora s unutarnjim izgaranjem prebacivanjem u neutralni položaj, čak i pri brzinama manjim od 30 km/h. Nadzorna ploča, koja prikazuje informacije o hibridnom sustavu, informira vozača kada treba prebaciti.

Mild hibridna pogonska jedinica koja se koristi u 500 ima 6-stupanjski ručni mjenjač (poprečni mjenjač, pogon na prednje kotače), usmjeren na poboljšanje potrošnje goriva u vožnji izvan grada, zahvaljujući novim ležajevima i brtvama s malim trenjem i upotreba specifičnog maziva visokog učinka. Novi sustav također uključuje spuštanje cijele pogonske jedinice za 45 mm, tako da se automobil ponaša bolje na cesti zahvaljujući nižem težištu.

Uz standardnu razinu Lounge, za 99.350 kn ide 7-inčni infotainment sustav, koji sadrži Mirroring, automatski klima uređaj, fiksni stakleni (panorama) krov u seriji te, stražnje parking senozre uz dodatak Chrome paketa, za elegantniji izgled samog vozila. Takav obogaćeni Fiat 500 Hybrid Dolce stoji 102.900 kn.

Fiat 500 je ikona Fiata, koja predstavlja urbanu mobilnost u Europi, s oko 400.000 prodanih primjeraka tijekom cijele godine. Vozni park u hrvatskoj danas broji 2575 registriranih Fiata 500, te je najzastupljeniji Fiatov proizvod, na našim cestama.

Uvođenjem Mild hibridne tehnologije, 500 i Panda prvi su koraci ka održivoj gradskoj vožnji. Komercijalizacija na našem tržištu kreće sa 15.10.2020. godine a prvi modeli su već u salonima, širom Hrvatske.

Foto: Autoportal.hr

 


Komentari

loading...