TESTIRALI SMO

Fiat 500 Hybrid Star, mališan sad vozi gradom još štedljivije

Mala gradska ikona, Fiat 500 sad nam se predstavio s nešto zelenijim ambicijama. Model koji je aktualan već 13 godina i dalje osvaja svojim šarmom, ali i potrošačkim brojkama…

Format i priča koja je krenula još tamo 1957., desetljećima je postajala sve veći kult. Danas, 64 godina kasnije, Fiat se hvali i potpuno električnim modelom.

No, dok model s nultom emisijom ne stigne na domaće tržište, velika novost je Fiat 500 Hybrid.

Šminker koji osvaja podjednako i muški i ženski rod, mlade i stare (foto: Hrvoje Grguljaš)

Model koji se proizvodi u gradu Tychy u Poljskoj, od 4. srpnja 2007., do sada je proizveden u više od 2,5 milijuna primjeraka, a pričamo samo o aktualnoj generaciji modela. Sada, 13 godina kasnije ovaj model je tvorac i začetnik elektrifikacije marke Fiat.

Fiat 500 je tako prvi FCA model koji je usvojio novu hibridnu tehnologiju ove grupe. Novi 500 Mild Hybrid učinit će hibridnu tehnologiju dostupnom svima, te je blagi uvod u svijet ‘struje’.

Fiat 500 Mild Hybrid nudi sve prednosti učinkovite, kompaktne, lagane i pristupačne hibridne vožnje. Istina, zbog ručnog mjenjača (automatik izvedba stiže tijekom ove godine), osjećaj vožnje ipak je nešto drugačiji. Nije to klasičan hibrid, ali štedljivog potencijala ima. U praksi, pričamo o litri manje u prosjeku, od standardnih izvedbi.

Kako zapravo radi FCA Mild Hybrid benzinska tehnologija? Novi benzinski motor Mild Hybrid, koji i dalje dolazi u kombinaciji sa slavnim Fire motorom, proizvedenog u više od 30 milijuna primjeraka. Riječ je o jednolitrenoj trocilindričnoj izvedbi od 70 KS (51 kW) maksimalne snage pri 6 000 okr/min i 92 Nm maksimalnog okretnog momenta pri 3.500 okr/min. Nisu neke očaravajuće brojke, takva je i dinamika koju nudi. Ali ne brinite, ovaj automobil baš od vas traži jedan smireniji pristup prema vožnji, a to onda donosi i dobre potrošačke brojke (oko 6 litara Supera na 100 km).

Glava motora ima dva ventila po cilindru i jednu bregastu osovinu s kontinuiranim izmjenjivačem faze (lančana distribucija), konstrukcija s kompaktnom komorom za izgaranje, “high-tumble” usisne cijevi i vanjski EGR ventil omogućuju primjenu posebno visokog omjera kompresije (12:1), što znači visoku toplinsku učinkovitost.

Poznat motor sad ima jedan dodatak u priči, onaj blago-hibridni… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Blok cilindra, razvijen u suradnji s Teksidom, izrađen je od visokotlačnog lijevanog aluminija s košuljicama cilindara od lijevanog željeza, doprinosi i smanjenju vremena zagrijavanja i smanjenju težine motora na samo 77 kg. Pored toga, maksimiziranje učinkovitosti prolazi također kroz smanjenje trenja postignuto mehanizmom pogona kojeg obilježava omjer provrta/hoda od 1,24 i uređajem koljenastog vratila s pomakom od 10 mm.

BSG sustav ugrađen je izravno na motor, radi se o 12-voltnom remenski integriranom starter-generatoru. Taj sustav omogućuje da povratite energiju tijekom kočenja i usporavanja, pohranite je u litijsku bateriju kapaciteta 11 Ah i iskoristite je, s maksimalnom snagom od 3,6 kW, za ponovno pokretanje toplinskog motora nakon zaustavljanja i za pomoć pri ubrzanju.

Monitor koji prikazuje kapacitet baterije (foto: Hrvoje Grguljaš)

Zahvaljujući ovoj tehnologiji, motor s unutarnjim izgaranjem isključuje se čak i u vožnji pri brzini nižoj od 30 km/h, jednostavnim odabirom neutralnog položaja mjenjača (instrumentna ploča automobila, koja prikazuje informacije o hibridnom sustavu, sugerira kada to učiniti). U ‘krstarećem’ načinu vožnje (“coasting”), litijska baterija napaja sve sustave.

Mild Hybrid motor dobio je i 6-stupanjski mjenjač C514 (poprečni mjenjač), koji u fokusu ima poboljšanje učinkovitosti. Šesti stupanj prijenosa pridonosi poboljšanju potrošnje u izvangradskoj vožnji. Na kraju, novo rješenje predviđa spuštanje cijelog pogonskog sustava za 45 mm, pa time automobil i u praksi djeluje, još uvjerljiviji na asfaltu. Naš dojam je kako se radi o relativno preciznom mjenjaču, koji daje određeni šarm vožnji ovog automobila, čak i kada ‘zapnete’ u gužvama.

Novu FireFly obitelj razvila je FCA grupacija s ciljem da ponudi niz modularnih benzinskih motora smanjene zapremine s umjerenom potrošnjom i referentne performanse za široki raspon primjena. Osnovna konstrukcija novih motora jamči učinkovitost, modularnost, značajnu razinu standardizacije dijelova i proizvodnog procesa, fleksibilnost i predispoziciju za buduće evolucije. Emisija CO2 u ovom slučaju se smanjila i do 30%, dok je potrošnja smanjenja ipak u nešto manjem postotku.

No, da vas skratimo preznojavanja, koliko god ovo sve kompleksno djelovalo, ovaj automobili vozi se jednostavno kao i svaki Fiat 500 prije proizveden.

Panoramski krov dodatno donosi posebnost ovom malom gradskom automobilu (foto: Hrvoje Grguljaš)

Karizmatičan stil koji njeguje model 500, osvaja i mlade i stare. Ništa drugačije nije ni prilikom sjedanja u ovaj mnogima drag ‘autić’. Za razliku od dosadašnjih, ovaj hibridni model ima TFT zaslon s prikazom rada sustava. Dok ćete u multimediji uživati na 7″ Uconnect sustavu koji podržava Apple Carplay i Android auto.

Vrhunskog stila gdje god pogledate unutar putničkog prostora ne nedostaje, ali ipak bi poželjeli da su neki elementi u interijeru bolje napravljeni. Narodski rečeno, ipak nešto zategnutiji.
Prtljažnik za do prvog dućana, nakon toga se snalazite (foto: Hrvoje Grguljaš)

Što se tiče komocije, Fiat 500 nudi dovoljno prostora na prednjim sjedalima. Dok će straga ipak najbolje proći samo jedna osoba, i to ako se suvozač smiluje i pomakne sjedalo naprijed. Prtljažnik od 185 litara, tu je najviše pogodan za klasičan shopping dan, ništa više od toga.

Konačnu ocjenu nije teško definirati. Ovaj gradski osvajač i nakon toliko godina djeluje svježe i nema sumnje kako će osvojiti nova srca. Pogotovo što će među ljudima izazvati simpatije u ovoj ‘light’ hibridnoj verziji, koja postaje cool faktor kod publike. Fiat 500 dostupan je već od 99.350 kuna, a kroz bogatije pakete opreme ta cijena može narasti 10-ak tisuća kuna.
Stražnji kraj otkriva samo natpis ‘Hybrid’ (foto: Hrvoje Grguljaš)
Moramo li uopće govoriti koliko ovaj automobil nudi u pogledu svoje osobnosti i mogućnosti personalizacije? Jednostavno, ovaj Fiat, bio on standardan model 500, Hybrid ili 500e? Kemija je neizbježna…

 

POGON
Motor: benzinski, 3 cil., blok od alu lijeva
Obujam: 999 ccm
Provrt x hod: 86.5 x 70.0 mm
Kompresija: 12,0 : 1
Snaga: 52 kW (70 KS) pri 6.000/min
Moment: 90 Nm pri 3.500/min
Mjenjač: ručni, 6 st.
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: A-segment, 3V, 4 sjedala
Gabariti: 3.571 / 1.488 / 1.627 mm
Međuosni razmak: 2,301 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 9,3 m
Masa/nosivost: 1.055 kg / 305 kg
Prtljažnik: 185 l
Spremnik: 35 l
EuroNCAP: 3 zvjezdice

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson
Kočnice: samov. diskovi / bubnjevi
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 185/65 R16

PERFORMANSE
Brzina: 167 km/h
0-100 km/h: 13,8 s
Potrošnja (EU): 5,5/4,2/3,5 l/100 km
Na testu: 5,9 l/100 km
CO2: 90 g/km

CIJENA
Osnovni model: 99.350 kuna (Fiat 500 1.0 GSE BSG Lounge Hybrid)
Testni model: 106.190 kuna

foto: Hrvoje Grguljaš

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin