Fiat Punto II (1999. – 2003; 2010.), najisplativiji među najjeftinijima

Fiat Punto II. generacije u dobrom se stanju može kupiti za manje od 10.000 kn, bolji je od dogmi koje ga prate, motor je najbolji sklop, a limarija korektna, osjetljivi su elektronika i spojka…

Jedan od poznatijih načina da se ispadne ‘stručnjak za automobile’ je nekontrolirano pljuvanje po automobilima Fiat i ostalim talijanskim. Činjenice su ipak malo drukčije, premda se Fiati razmjerno često kvare. Naime, to je uglavnom zbog sitnica, a povoljno se održavaju.

Da su loše ocjene o kvaliteti Fiata često pretjerivanje, pokazuju još uvijek brojni primjerci Punta prve generacije na cestama i ako pitate vlasnike, rijetko će koji reći da je baš nezadovoljan. Punto prve generacije osvojio je titulu ‘Europskog auta 1994. godine’. Model druge generacije predstavljen je 1999., a 2003. je dobio atraktivniju prednju masku (testni je prije redizajna).

Nakon dolaska Punta III, ovaj se model, kao Punto Classico i Zastava 10 nastavio proizvoditi do 2010. Antikorozivna zaštita je vrlo dobra te su i stariji primjerci u pravilu bez znatnijeg hrđanja.

Kod svih je Fiata mehanika (znatno) bolja od elektrike. Motori su dobri, posebno osnovni benzinac, Fiat Punto 1.2 s 1242 ccm i 60 KS, koji je vrlo izdržljiv. Ne troši puno, dobro vuče, a najvažnije je što se jednostavno i lako održava.

Tome pomaže što ima samo jedno bregasto vratilo i osam ventila, uz zanimljivu i vrijednu vrlinu – konstrukcija ventilskog mehanizma i čela klipova tako je izvedena da se prilikom pucanja zupčastog remena ventili ne sudare s klipovima te ne nastane havarija. To je benzinac slavne serije Fire, adut modela Fiat Punto druge generacije.

Prve su serije imale problema s osjetljivom spojkom i dihtungom glave motora (oba su problema riješena u redizajniranom modelu Fiat Punto II iz 2003.) te elektromotornim ventilom za podešavanje rada u praznom hodu, potenciometrom papučice gasa i regulatorom napona.

Najviše problema s elektrikom izazivaju spojevi za masu i konektori za elektroničke sklopove. U serijama do 2003., kao i u prvom modelu Punto, spojka je bila osjetljiva, a prilikom izmjene istrošene lamele spojke obvezno treba izmijeniti cijeli sklop.

Osnovni je benzinac pouzdaniji od 16-ventilca s 80 KS, koji je skuplji u održavanju i nije preporučljiv. Izbjegavajte turbodizelaša Fiat Punto 1.3 JTD prve serije, sa 75 KS, jer je razmjerno isforsiran, u pravilu s puno kilometara te se riskiraju visoki troškovi popravaka.

Kod podvozja treba najprije provjeriti stanje prednjih diskova (straga su bubnjevi), koji su skloni brazdanju, amortizere i selen-blokove. Kuglasti su zglobovi dobro dimenzionirani.

Premda su predrasude drukčije, otpornost na prohrđavanje najmanje je na razini najboljih njemačkih modela. Ako nije pretrpio sudar, Fiat Punto i s više od 18 godina, dakle punoljetan (!) preporučljiv je za kupnju.

Treba detaljno provjeriti ispravnost rashladnog sustava, jer se kod starijih modela može očekivati propusnost cijevi. Elektromotor brisača osjetljiv je, posebno u serijama od 2003., a uzrok je često u mehanizmu blokiranom zbog hrđe.

Većina vlasnika koji ga redovito servisiraju je zadovoljna, a cijene rezervnih dijelova i održavanja osjetno su niže nego kod njemačkih i francuskih modela niže klase. Zasluga je to jednostavne izvedbe motora, s osam ventila i jednim bregastim vratilom.

Podvozje se dobro nosi s neravnim cestama, a osjetljivi su selen blokovi i diskovi. Cijene rabljenih Fiata Punto su povoljne i ako se sve dobro pregleda, kupnja je isplativa. Malo košta, rezervni su dijelovi povoljni, a, dogme da su Fiati nekvalitetni, uglavnom su pogrešne. Punto, ako je u korektnom stanju, je OK!

Fiat Punto 1.2
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, bregasto vratilo u glavi (zupčasti remen)
Obujam: 1242 ccm
Provrt x hod: 70,8 x 78,9 mm
Snaga: 44 kW/60 KS pri 5000/min
Moment: 102 Nm pri 2500/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan MacPherson; straga polukrut
Kočnice: sprijeda diskovi 240 mm, straga bubnjevi
Gume: 165/70 R 14
Karoserija: kombi-limuzina, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 383,5 x 166 x 148 cm
Osovinski razmak: 246 cm
Prtljažnik: 295/1080 l
Masa/nosivost: 860/1370 kg
Spremnik goriva: 47 l
Krug okretanja: 10,2 – 10,5 m
Najveća brzina: 155 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 14,3 s
Potrošnja: 7,3/4,8/5,7 l/100 km
Realna potrošnja: 6–9 l/100 km

Cijena: Fiat Punto II – 5000 do 14.000 kn


Komentari

loading...