TEST POTROŠNJE GORIVA

Fiat Tipo SW 1.5 GSE Hybrid sa 130 KS, realno troši 4,25 litara

Fiat Tipo SW 1.5 GSE Hybrid, kompaktni karavan pokretan turbobenzincem 1.5 snage 130 KS, s mogućnošću pune i blagohibridne vožnje, prošao je zanimljiv test potrošnje goriva, u organizaciji portala de.motor1.com

Fiat Tipo SW, uz Fiat 500 ostao je jedini respektabilan tržišni predstavnik nekad slavne tvrtke iz Torina. je upregnut kombiniranom motorizacijom, koja s potporom automatskog DCT7 mjenjača osigurava, za solidan karavan C-segmenta, vrlo dobre performanse, ubrzanje do stotke za 9,1 sekundu i najveću brzinu od 206 km/h.

Fiat Tipo SW 1.5 GSE Hybrid opremljen je litij-ionskom materijom kapaciteta 0,8 kWh, koji omogućava start i vožnju nekoliko desetaka metara na struju dok brzina ne dosegne 30 km/h. Omogućava učinkovitu regeneraciju kinetičke energije (pri usporavanju i kočenju elektromotor radi kao generator i puni bateriju) te kratke sekvence vožnje konstantnom brzinu, pričem se gasi motor,

Testni Fiat Tipo SW 1.5 GSE Hybrid opremljen je gumama Bridgestone Turanza T005 – 215/55 R17. Test je napravljen 14. srpnja 2022., u Italiji od Rima do Forlija (360 km) i natrag te u gradskoj vožnji, pri temperaturama od 33°C. Ukupno je prevezeno 1100 km, prosječnom brzinom 77 km/h.

Riječ je o dionici koja je 65 posto brza cesta (Superstrada), s ograničenjem 90 i 110 km/h, 25 posto autocesta (Autostrada), s ograničenjem 130 km/h, pet posto državne ceste, s ograničenjem 90 km/h i pet posto gradska ceste. Putno računalo pokazalo je potrošnju goriva od 4,3 l/100 km te po punjenju na benzinskoj crpki, ‘do čepa’, odnosno prvog klika pištolja za punjenje, na početku i kraju testa, 4,2 l/100 km.

Po propozicijama testa uzima se aritmetička sredina, dakle 4,25 l/100 km, što je osjetno manje od deklarirane potrošnje od 5,2 l/100 km (WLTP) Benzinski spremnik od 50 litara  omogućava autonomiju veću od 1000 km.

– gradska vožnja u Rimu: 5,9 l/100 km, doseg s punim spremnikom goriva 845 km
– mješovita vožnja gradom i okolicom: 5,4 l/100 km, doseg 551 km
– autocesta (Autostrada): 6,1 l/100 km, doseg 815 km
– štedljiva vožnja): 3,4 l/100 km, doseg 1460 km

To je povoljno, ali ipak nešto više od izravnih konkurenata s turbobenzincima i hibridnim pogonom: Volkswagen Golf 1.5 eTSI (4,15 l/100 km), Škoda Octavia Combi 1.0 e-Tec (4,05 l/100 km) i Hyundai i30 1.0 T-GDI 48 V (3,90 l/100 km).

Potrošnja 1.0 GSE turbo izvedbe…

 

Autor