TEST RABLJENOG

Ford Focus Turnier 1.8 TDCi (2004. – 2007.): kontra za Octaviju Combi 1.9 TDI, pogotovo s ovim dizelašem

Ford Focus je manje cijenjen te je na tržištu rabljenih osjetno jeftiniji nego Volkswagen Golf, čak i Škoda Octavia, premda, objektivno, nije lošiji. Jasno pokazuje ono što se podrazumijeva pod pojmom ‘njemačka solidnost’… 

Zamijenio je 1998. slavnog Escorta te potom osvojio titulu ‘Europskog automobila 1999. godine’. Uz osnovni model s trojim i petorim vratima uspješan je bio i karavan, koji se izvrsno slaže s robusnim turbodizelašem obujma 1753 ccm.

Model druge generacije, predstavljen 2004., unaprijedio je sva svojstva, ali unazadio dizajn. Neprivlačan stil najveća je mana modela kojeg testiramo, ali to je uspješno poboljšano redizajnom krajem 2007. Bio je to, uz ‘facelifting’ Citroëna C5 iz 2004., najuspješniji redizajn u proteklih 20 godina.

Kupcu ovakvog rabljenog primjerka to ne bi trebalo smetati, jer su u prvom planu solidnost i funkcionalnost. Premda ih je najmanje na tržištu rabljenih, 1.8 TDCi je najtrajniji Fordov dizelaš te se dobro uklapa u solidan i čvrst njemački karavan, koji se manje cijeni nego što zaslužuje

Za razliku od dizelaša 1.6 TDCi i 2.0 TDCi , koji se proizvode u Francuskoj, 1.8 TDCi je izvorno Fordov te se proizvodi u Kölnu. I najbolji je. Masivne je i jednostavne konstrukcije, s jednim bregastim vratilom i osam ventila. Kod izvedbi do 2003. bilo je problema s pucanjem zupčastog remena, što je riješeno te je motor vrlo trajan i pouzdan.

Ako se normalno održava i vozi, bez problema prolazi više od 300.000 km. U svakom slučaju, ovakva je opcija, ako je u dobrom stanju, najbolja ii najpoželjnija. Modeli prvih serija imali su problema sa sitnicama (cvrčcima u prednjoj armaturi i brtvama oko stakala), središnjim upravljačkim modulom, neravnomjernim kočenjem i osjetljivim ispušnim loncem.

Nije ih bilo puno, a osnovna je struktura solidna i pouzdani te su svi bitni sklopovi bez greške. Rijetki su modeli Ford Focus imali problema s kuglastim zglobovima prednjeg ovjesa, što je na našim neravnim prometnicama ‘rak rana’ mnogih konkurenata.

Čvrsta i solidna limarija te najbolje podvozje u klasi aduti su za kupnju. To se najbolje vidi na testnom modelu, koji je, usprkos kilometrima, kompaktan i utegnut. Kod Focusa druge generacije problema ima s pregaranjem žaruljica, zbog previsokog napona instalacije, amortizerima i trošenjem prednjih diskova. Ali sve zajedno to je minimalno, u usporedbi s ukupnom solidnom izvedbom.

Ako nema tragova većih oštećenja limarije i ako je servisna knjižica uredno ispunjena, teško je napraviti pogrešku prilikom kupnje. Cjelokupna limarija, podvozje i ostala mehanika iznimno su čvrsti, što je dobro svojstvo rabljenih modela. Posebice karavana, koji su izloženi povećanom opterećenju.

Dobro je znati i ovo: dizelaši 1.8 TDCI prve generacije imali su osjetljiv razvodni mehanizam (zupčasti remen), turbopunjače i brizgaljke koji su teško izdržali više od 100.000 km, te su često bezrazložno precijenjeni. Benzinci serije Zetec, koje je sredinom 1990-ih za Ford razvila Yamaha, pokazali su se iznimno trajnima i dobrih svojstava.

Rezervni dijelovi su razmjerno povoljni te održavanje nije skupo. Osnovni 1.4 s 80 KS je za ‘broj manji’ od potrebnog te je preporučljiv za vozače koji pretežito voze umjereno. Za ovaj je auto optimalan benzinac 1.6 sa 100 KS.

Ford Focus Turnier 1.8 TDCi, od 2004. do 2007. dostupan je na tržištu s manje od 200.000 km do (znatno) više od 300.000 km. Cijene su od 15.000 kn do 20.000 kn. Ako je u dobrom stanju, kupnja se isplati. Dakle, najvažnije je da je boja izvorna i da nema većih tragova hrđe.

Tražite da se upali hladni motor i pusti da radi na leru – treba lako upaliti, bez  većeg dima iz ispuha i potom raditi mirno u leru. Koristi izmjeriti tlakove kompresije hladnog motora, a o kako je automobil vožen i održavan pokazuje stanje kočnica, spojke, ispušnog sustava…

Ford Focus Turnier 1.8 TDCi
Motor: 4-cilindarski turbodizelski, common-rail, jedno bregasto vratilo, 8V, zupčasti remen
Obujam: 1753 ccm
Snaga: 115 KS pri 3700/min
Moment: 280 Nm pri 1900/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
Pogon: prednji
Ovjes: neovisan, sprijeda
MacPherson: straga multilink
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 270 mm, straga puni 260 mm
Karoserija: 447,5x184x149 cm
Masa/nosivost: 1390/500 kg
Prtljažnik: 480/1525 l
Gume: 205/55 R 16
Brzina: 190 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,0 s
Potrošnja: 5,5 do 8 l/100 km
Proizvodnja: od 2004. do 2007.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin