TEST RABLJENOG

Honda Civic (2005. – 2011.): izvrsni, neuništivi benzinci sa 100 i 140 KS

Ako želite kupiti rabljeni kompakt, koji nije Volkswagen Golf, ali je bolji od njega, Honda Civic osme generacije pravi je izbor, posebice u benzinskim verzijama 1.4 i 1.8

Honda Civic osme generacije, koja se proizvodila od 2005. do 2011. godine, najpopularnija je u verzijama 1.4 sa 100 KS i 1.8 sa 140 KS. Obje su preporučljive, a posebice osnovna sa 100 KS, premda ne nudi uvjerljive sportske performanse. Honda je, naime, sinonim za brzinu i ubrzanje, poput modela BMW i nekada Alfa Romeo. Posebice se to odnosi na verziju Honda Civic 1.4 Sport, a oznaka se odnosi na vizualni. Civic osme generacije predstavljen je na ljeto 2005. i pored atraktivnije futurističke verzija hatchback, nudi se i u nešto smirenijoj i jeftinijoj limuzinskoj verziji

Honda Civic 8. i danas izgleda suvremeno. Japanski su dizajneri napravili izvrstan posao, jer su napravili futuristički, a dugovječan dizajn. To je, inače teško napraviti, jer izgleda kao spajanje nespojivog. Honda Civic je, inače, ni velik, ni malen (naravno po mjerilima srednje klase), dakle prosječan. To vrijedi i za dužinu i širinu (426 x 177 cm) te međuosovinski razmak od 262 centimetra. Ali, ergonomija unutrašnjosti je izvrsna, sjedi se lijepo profiliranim i blago položenim sjedalima te Honda Civic potvrđuje da je pravi ‘vozački’ automobil. Kokpit s velikim analognim okretomjerom i digitalnim brzinomjerom iznad njega skrojen je po mjeri sportskih bolida.

Gledajući interese prosječnih vozača (rizici visokih kazni), bilo bi bolje da je obrnuto – da je brzinomjer velik i analogni. Volan je oblikovan i postavljen savršeno, to vrijedi i za ostale komande, a posebno za oslonac za lijevu nogu i ručicu mjenjača u atraktivnoj kupolasto prekrivenoj konzoli. Već kad se sjedne za upravljač, osjeća se da se upravlja ugodno i da automobil lijepo leži na cesti. Honda Civic je kompaktan i čvrst, kvaliteta materijala i izrade na visokoj su razini, premda nema miris premium modela, što bi se, obzirom na cijenu, moglo očekivati. Motor se pokreće gumbom na središnjoj konzoli. Radi uglađeno i meko, ali ‘špirita’ nema.

Ovo je više opcija za prosječne, obiteljske vozače, nego za one sklone temperamentnoj vožnji. Zahvaljujući podešavanju faze usisnih ventila vuče dobro od niskih okretaja, što se ne bi očekivalo s obzirom na neveliki obujam i činjenicu da najveći okretni moment od 127 Nm ostvaruje pri 4800/min. Zahvaljujući izvrsnom mjenjaču može se ipak voziti u visokom ritmu, pogotovo ako se okretaji drže iznad 4000/min, a ubrzanje do stotke u 13 sekundi nije loše. No, daleko je to od onoga na što su ljubitelji Honde naučili. U vožnji je sve fino izbalansirano, buka je dobro prigušena (osim na visokim okretajima kad motor počinje galamiti), a ako se šalta na okretajima najveće snage, tada i motor pokazuje zube.

Sve je to upotpunjeno izvrsnim podvozjem, koje je za naše ceste malo pretvrdo, ali je zato ležanje savršeno, premda straga nije multilink. Velik trag kotača, sportsko podvozje s 16-colnim alu naplacima i perfektan upravljač pomažu motoru, pa se u zavojima može zapapriti snažnijim suparnicima. Uvjerljivim voznim svojstvima pomažu i snažne kočnice, a još više precizan i osjećajan upravljač. Zbog toga Honda Civic brzo vozaču uđe pod kožu, premda mu nedostaje snage. No, motor je prilagođen štednji, a to je lijepa vrlina u sadašnje vrijeme. U normalnoj se vožnji može postići prosjek od šest litara. Štedljivi i manje, a na testu sam izmjerio prosjek od sedam litara.

U vožnji se dobro osjeća da je sve prilagođeno dvostruko većoj snazi (Civic Type R ima 225 KS), ali da nije cijena papreno visoka, možda ne bi ni smetalo što je motor za broj ili dva slabiji od optimalnog za ovakav auto. Srećom, aerodinamika je najbolja za automobil kompaktnog oblika (koeficijent otpora zraka 0,31), pa Civic dobro grabi i na autocesti. Bez problema grabi brzinama od 140 do 160 km/h, a više od toga nije uputno, zbog propisa te neugodnog povećanja potrošnje i buke. Ovo je dakle auto za smirene osobe, dobro je prilagođen i za obitelj, a vlasniku pruža i dozu ekskluzivnosti.

Najvažnije je što Honda ima izvrsne benzinske motore, koji imaju iznadprosječne performanse, a trajan je i izdržljiv. Dakle ovo su isplativi modeli C-segmenta, što se narodski kaže neuništivi te su isplativi bez obzira na godine i kilometre, naravno, ako nisu bili slupani te su u korektnom stanju.

Honda Civic 1.4 Sport
Motor: benzinski, redni, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, glava od lakog lijeva, blok od aluminijskog lijeva, dva bregasta vratila u glavi (lanac), četiri ventila po cilindru
Obujam: 1339 ccm
Provrt x hod: 73 x 80 mm
Snaga: 73 kW/100 KS pri 6000/min
Okretni moment: 127 Nm pri 4800/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni sa šest stupnjeva
Ovjes: sprijeda neovisan, s poprečnim trokutastim ramenima, McPhersonove opružne noge, stabilizator: straga polukrut ovjes, stabilizator
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi 280 mm, straga puni diskovi 260 mm, ABS+EBV
Gume: 205/55 R 16
Karoserija: kombi-limuzina 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 426 x 177 x 146 cm
Osovinski razmak: 262 cm
Prtljažnik: 456 l
Masa/nosivost: 1185/480 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 11 m
Najveća brzina: 177 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 13,0 s
Potrošnja: 8,4/5,2/6,4 l/100 km
Potrošnja na testu: 7,0 l/100 km
Cijena: 26.000 do 42.000 kn