Honda CR-V (2006. – 2011.): ovo su mane bestsellera klase, jednog od najskupljih i – najisplativijih

Honda CR-V nudi prvoklasnu japansku kvalitetu, izvrsne benzince i vrlo dobrog dizelaša, pouzdana je i isplativa i s više od 200.000 km, ako je korektno održavana. Benzinci su jeftiniji i preporučljiviji…

CR-V, kratica od Comfortable Recreational Vehicle, Honda taj termin koristi za ‘komforno vozilo za rekreaciju’, odnosno luksuzno-sportskog terenca za zabavu. U automobilskoj se terminologiji takva vozila nazivaju SUV, odnosno ‘Sport Utility Vehicle’.

Po novome se SUV koristi za vozila koja imaju više svojstava terenca, a kod luksuznih povišenih vozila s pogonom 4×4, koja imaju više svojstava za brzu vožnju, koristi se naziv Crossover. Honda CR-V je starosjedilac među SUV modelima na granici kompaktne i srednje klase.

Honda CR-V prve generacije predstavljena je krajem 1995., druge generacije stigla je 2001., Honda CR-V treće generacije, zanimljiv primjerak na tržištu rabljenih 2006. Za razliku od koncepcije kojom se razvijao Civic, a djelomice i Accord, Honda je CR-V tretirala smirenije, bez drastičnih promjena.

Kupci su to dobro prihvatili, jer i stariji primjerci izgledaju razmjerno svježe. Riječ je o filigranski dorađenom prethodniku, a ne potpuno novom modelu, koji je sinonim za kvalitetu i pouzdanost u klasi, ali nije bezgrešan.

Ovo su kvarovi i problemi riješeni kroz standardne tvorničke servisne akcije:

PROBLEM
Cviljenje/škripanje kad je papučica spojke pritisnuta ili otpuštena.
UZROK
Glavni cilindar spojke i papučica spojke nisu poravnati.
POPRAVAK
Olabavite sigurnosne vijke glavnog cilindra spojke. Potpuno pritisnite papučicu spojke i držite. Zategnite sigurnosne vijke glavnog cilindra spojke na 22 Nm. Otpustite papučicu spojke.

PROBLEM
Zvuk škripanja iz brisača vjetrobranskog stakla.
UZROK
Bočna ploča tare o donju ploču vjetrobranskog stakla.
POPRAVAK
Skinite ploču za podešavanje u prostoru motora, kako biste pristupili desnoj šarci poklopca motora. Odgovarajućim alatom povećajte zazor između donje ploče vjetrobranskog stakla i bočne ploče.

PROBLEM
Podrhtavanje prednjih kočnica.
UZROK
Jaka iskrivljenost prednjih diskova.
POPRAVAK
Provjerite je li iskrivljenost prednjih diskova manja od 0,04 mm, a odstupanje debljine manje od 0,015 mm te ih po potrebi izmijenite.

PROBLEM
Nepravilan zvuk s glavnog cilindra spojke kad je papučica spojke pritisnuta ili otpuštena.
UZROK
Nedovoljna podmazanost glavnog cilindra spojke u proizvodnji.
POPRAVAK
Ugradite modificirani glavni cilindar spojke.

PROBLEM
Zviždanje iz klima-uređaja (AC) tijekom rada.
UZROK
Odjekivanje iz ekspanzijskog ventila/sklopa cijevi.
POPRAVAK
Ugradite modificirani ekspanzijski ventil/sklop cijevi.

PROBLEM
Povremeni gubitak snage i gašenje motora. Kašnjenje pri ubrzanju.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM). Blokiran ventil povrata ispušnih plinova (EGR) zbog naslaga ugljika.
POPRAVAK
Provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte računalo motora (ECM) nadograđenim softverom.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor teško ili uopće ne pali i lupa.
UZROK
Greška u proizvodnji bregastih vratila dovodi do ubrzane istrošenosti.
POPRAVAK
Provjerite jesu li vrhovi brjegova bregastog vratila istrošeni te ih po potrebi izmijenite

PROBLEM
Škripanje/cviljenje iz stražnjeg diferencijala s aktiviranim pogonom na četiri kotača. Moguće vibracije iz stražnjeg diferencijala pri skretanju.
UZROK
Ulje stražnjeg diferencijala kontaminirano. Proklizavanje unutarnjih dijelova stražnjeg diferencijala zbog kontaminacije ulja.
POPRAVAK
Ispustite ulje stražnjeg diferencijala. Provjerite je li kontaminirano ulje u potpunosti pročišćeno. Izmijenite ulje stražnjeg diferencijala.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor slabo radi.
UZROK
Neispravna razina ulja u motoru. Prenizak tlak ulja na sustav podešavanja faze ventila (VVT).
POPRAVAK
Dopunite motorno ulje do ispravne razine.

PROBLEM
Motor ne pali.
UZROK
Loša veza između pumpe goriva (FP) i priključka.
POPRAVAK
Izmijenite pumpu goriva (FP). Provjerite pinove na priključku sklopa. Izmijenite/popravite komponente prema potrebi.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL).
UZROK
Neispravna grijana lambda sonda (HO2S).
POPRAVAK
Izmijenite lambda sondu (HO2S). Ponovno programirajte računalo motora (ECM) nadograđenim softverom.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Motor radi nemirno u praznom hodu i gasi se.
UZROK
Zaprljanje aktuatora položaja bregastog vratila (CMP).
POPRAVAK
Provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte računalo motora (ECM) nadograđenim softverom.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL).
UZROK
Ventil tlaka ulja mehanizma za podešavanje faze ventila zaglavljuje ili blokiran.
POPRAVAK
Ugradite novi ventil tlaka ulja varijabilnog otvaranja ventila.

PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Loša reakcija motora na gas.
UZROK
Neispravan davač položaja zaklopke (TP).
POPRAVAK
Ugradite modificirano tijelo zaklopke.

PROBLEM
Svijetli kontrolna lampica filtra čestica čađe (DPF). Previsoka razina ulja u motoru
UZROK
Proces regeneracije filtra čestica čađe (DPF) nije završen zbog greške softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Provjerite komponente, elektronike i mehanike, kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte računalo motora (ECM) nadograđenim softverom. Izmijenite motorno ulje i filtar.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.

Komentari