VOZILI SMO

Honda Jazz 1.5 Hybrid Elegance – multipraktik donosi novi doživljaj i ekstremno malu potrošnju

U srcu prekrasnog Zagorja odradili smo prve test vožnje s potpuno novom generacijom popularnog Jazz modela s naprednim e:HEV hibridnim sustavom. Ovaj model nije klasična priča, baš zato će uz vrline koje krase Jazz kroz generacije, ponovno osvajati srca ljudi koji traže jednostavnost i kvalitetu. Cijena kreće od 179.990 kuna…

Honda Jazz, s pravom nosi titulu japanskg multipraktika, u svojem četvrtom po redu izdanju ponovno je priča za sebe. Kako smo već najavili novi Jazz, standardni aduti ovog modela (kvalitetna izrada, maksimalno iskorišten prostor) i ovaj put su glavne uzdanice za uspjeh, uz dodani hibridni sustav – e:HEV. To je samo još jedna potvrda, kako Japanci misle ozbiljno kada kažu kako do 2023. planiraju sve modele na neki način elektrificirati.

Smirene linije, neupadljive, japanski jednostavno… (foto: Željko Marušić)

U praksi, Jazz vozi uz 1.5-litreni benzinski motor snage 97 KS, koji djeluje zajedno s elektromotorom snage 80 kW. Na našim testnim vožnjama u okolici Zaboka bilježili smo tek 4,4 litre potrošnje, a novi model se pokazao solidno potentnim (9,4 s do 100 km/h). Zaključak, ovo je automobil koji će definitivno najbolje od sebe pružiti unutar grada. Hvalimo i ponašanje na autoputu, Jazz se pri brzini od 130 km/h dobro nosi s vanjskom bukom, a pri tome svoje potrošačke apetite zadovoljava na tek 6 litara. Još uvijek jako prihvatljivo!

Na suradnju benzinskog i elektromotora nemamo ni jedan prigovor, a potrošnja je jedan veliki plus ovom modelu…

Novi Jazz neznatno je narastao. Tako u duljinu mjeri 4044 mm, samo 16 mm više od prethodnika, iako uživo djeluje kako je puno veći. U širinu je ostao isti, 1694 mm, dok u visinu mjeri 1526 mm.

Velika novost u Jazz ponudi je izvedba – Crosstar. Svojim izgledom, nešto mišićavijem dizajnom poziva na blage avanture izvan asfalta. To dokazuje i kroz visinu vozila, za 30 mm je viši u odnosu na standardni model (1556 mm). Dok u pogledu udaljenosti podnice od tla u brojkama to znači – standardni Jazz (105,2 mm na 15″ kotačima), odnosno Crosstar 144,2 mm.

Razlike u odnosu na standardni Jazz najviše su vidljive po izgledu prednje maske, ali i naglašenim crnim blatobranima. Isprobani Crosstar nam se posebno svidio u ovoj Surf Blue (2-tone) nijansi, u dvobojnoj kombinaciji.

Osebujan vanjski dizajn, prati isto takva unutrašnjost. Stoga je pogled u interijer ostavio priličan dojam na nas. Novi dizajnerski izričaj Japanaca osobno nam se dopada. Drugačije nešto, a opet tako smireno i jednostavno. Jedino kroz pakete oprema (Comfort, Elegance, Executive) su vidljive i značajne promjene u detaljima. Stoga je naša preporuka, da Jazz priču i vlastitu avanturu krenete barem s Elegance izvedbom.

Ergonomija na zavidnoj razini, sve nekako drugačije djeluje, a opet tako jednostavno

Osim što je u pogledu popisa opreme zavidno dugačka, detalji poput kože ili platna u vozačkom okružju sigurno će vas veseliti. S druge strane tu je novi 7“ virtualni kokpit i 9“ ekran Honda CONNCECTa (My Honda+ aplijacije, Car Play, Android Auto), koji radi prilično fluidno. Detalj koji ni sami Japanci do sada nisu mogli navesti kao odliku, čak ni u ostalim većim modelima.

Ipak, Jazz se ne kupuje zbog estetike. Pričamo o modelu koji sadašnje vlasnike veseli zbog svoje iskoristivosti i funkcionalnosti. Tim putem ide i novi Jazz, koji opet ima ‘kino’ čarobna sjedala na stražnjoj klupi. Genijalna stvar, prebacivanjem spremnika goriva ispod vozačeva i suvozačeva sjedala, Japanci su dobili ekstra prostor.

Čarobna sjedala postala su zaštitni znak Jazza 

Ako je prostranost adut Jazza, onda je to svakako i sigurnosna oprema. Jazz se može pohvaliti CMBS sustavom prevencije sudara, sustavom upozorenja pri napuštanju prometnog traka, sustavom prepoznavanja znakova, inteligentnim limitatorom brzine, sustavom aktivnih dugih svjetala i čitavim nizom iz SENSING paketa aktivne opreme. Osim toga, Jazz se može pohvaliti s čak 10 zračnih jastuka, a novost je i središnji zračni jastuk, smješten u vozačevu sjedalu.

Nova Jazz i službeno je dostupna u domaćim salonima, a početni model Jazz 1.5 Hybrid Comfort dostupan je od 179.990 kuna. Dok za Crosstar izvedbu u Executive paketu oprema treba izbrojati 223.990 kuna. Dosta, ali hibridni svijet još uvijek je na cijeni. No, ne sumnjamo da će jedan dio tog ‘zelenog’ tržišta pripasti ovom ‘glazbeniku’.

 

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo