SNAGA, ZVUK, IZGLED - IMA SVE!

Hyundai i20 N 1.6 T-GDi Performance, akter koji oživaljava klasu malih jurilica, naš kandidat za sportaša godine

Foto: Hrvoje Grguljaš

N odjel vrlo brzo je postao dobro poznata priča. Korejci su s i30 N napravili odličnu ulaznicu za daljnji N show, a manji brat i20 ni malo nije razočarao. Nemalih 204 KS nudi puno opcija…

Protekli tjedan je jedan od onih, kada malo izgubite kompas, pa se zapitate tko ste vi i što zapravo želite. Glavni razlog naše “nesigurnosti” ovaj put je bio ni manje ni više nego – Hyundai i20 N. Iako stalno govorimo, kako smo ljubitelji nekoliko brojeva većih automobila, boravak u društvu N jurišnika, potvrdio nam je kako je ta naša teza na klimavim nogama. Ovaj korejski ‘pocket rocket’ zbilja donosi veliku dozu zadovoljstva u vožnji…

Za početak, i20 N uz i30 N i Konu N sad upotpunjuje ponudu vrhunski sportskih modela iz Hyundai radione snova. Ovaj gradski model koji je hrabro zakoračio tamo gdje svoj zube pokazuju Polo GTI, Clio RS i Fiesta ST, nema se razloga pred nikim susprezati.

Korejci su nas jako osvojili s prvi N modelom (i30 N), stoga su si sami ljestvicu očekivanja postavili prilično visoko. Zato smo ipak sa zadrškom sjeli u i20 N, jer tko zna, možda nas je samo hype oko slova N tada držao u ushitu. Nije to bio hype

Već vizualno, N izvedba se jasno razlikuje od standardne izvedbe. Naglašeniji branici, dodatni spojler i atraktivne 18 colni naplatci definitivno su razlog zašto je ovaj model prava pojava na cesti. Testni primjerak je u nekoliko navrata, za vrijeme našeg testa, izazvao dolaske ljudi koji su s velikom znatiželjom tražili informaciju više o vozilu. A zvuk je prilikom kratkog opisivanja ove vozačke naprave, samo pojačavao dojam.

Hyundai je prihvatio veliki izazov s najmanjim N modelom i pogodio. Sad kada je N sektor dobro poznat u sektoru ‘petrolheda’, marka si nije mogla priuštiti neuspjeh, a inženjeri su ipak imali neke limite u proračunu prilikom proizvodnje. Na sreću, to se ne vidi niti osjeti u ni jednom milimetru vozila. Nisu bez vraga ipak tako uspješni u WRC-u…

Testni primjerak ovaj put je ostao bez tipične Performance Blue (svijetloplave boje), koja je dostupna u doplati. Boja koja je zaštitni znak N modela, ovaj put je dobila jako dobru alternativu u bijeloj inačici s atrkativnim crno-crvenim detaljima. A naljepnica N je samo točka na i. U ovoj kombinaciji, nekako kao da još sve dodatno dolazi do izražaja. Iako, ovaj model jako dobro nosi sve i jednu dostupnu opciju boja.

Pojavljivanje i20 N modela na tržištu, svojevrsno je pravo iznenađenje. U segmentu gdje mali sportaši spavaju veliki zimski san, Korejci voze po svome i uvjerljivim zvukom kao da žele probuditi konkurente. Renault Clio R.S. odavno je nedostupan na konfiguratorima, VW Polo GTI je prilično suptilan, dotjeran sportaš. Jedino Ford Fiesta ST još pokazuje zube. No, čak i da je to društvo u igri, novi i20 N bi i tada bez problem ciljao vrh “malih gradskih jurilica”.

Da, vremena ekstrovertnih, mišićavih i agresivnih transformacija vidljivih stotinama metara naprosto su prošla. Ne samo zato što, kako kažu, manje je više (pa da…), nego i zato što su proračuni za takve transformacije jako ograničeni. Zapravo, toliko ograničen da u ovoj klasi gotovo da i nema konkurencije! Što je stvarno tužno. No tržište kaže svoje, a iz redova malih kompaktnih šaljivdžija nestao je dobar broj nekad prepoznatljivih – što prepoznatljivih, što kultnih imena.

Osim što je na svoj način brutalan u vozačkom smislu, Hyundai i20 N donosi opremu kakvu se ne bi posramili ni modeli iz viših klasa. Upravo je to ono što fascinira kod ove priče i što Korejci ne kalkuliraju. Ostaje jedino pitanje, koliko ima potencijala za “daily car”. Dio redakcije ga vidi kao jako dobru kombinaciju sportske naravi za grad, dok drugi nisu baš tako sigurni i odmahuju rukom na takvu pomisao. Istina, niskoprofilni gume, ne baš uvjerljiv krug okretanja, ne čine ga nekada baš idealno nastrojenim za borbu u uskim gradskim izazovima.

Ipak, programi vožnje Normal, Eco i Sport ostavljaju jako puno opcija i bitno ublažavaju sportski karakter modela. Od potrošnje, do upijanja rupa. Sve dok ne stisnete tipku N, taj mode već donosi doživaljaj trkaćeg modela. A cijelu priču na višu razinu podižu i sjedala, koja osim što vrhunski izgledaju, daju iznimno dobru potporu leđima. Najbolje od svega, i20 N donosi griajnje sjedala i prednjih i stražnjih. A tu je i opcija grijanja volana, kojem zapravo zamjeramo nedostatak automatskog isključivanja. U jednom trenutku postane zbilja vruć…

N modeli nisu dojmljivi samo izvana, i u unutrašnjosti dominiraju N oznake. Posebno je to dojmljivo vidjeti na volanu, s dvije N oznake i tipkom REV na volanu. Ta priča se nastavlja i na zaslonu, gdje je dostupan N monitor, na kojem možete podesiti svaku stavku na vozilu. Promjena u odzivu motora i zvuku auspuha su najočitije, čak i osjećaj na volanu. Dosta priče, idemo se voziti…

Čim se motor pokrene, postaje jasno da je ovaj 1,6-litreni četverocilindraš ozbiljno složen motor. Čak i kada je u normalnom, kao mlakom izdanju,  prigušivač teško skriva opasno dobar zvuk iz auspuha tijekom hladnog jutarnjeg početka dana.

Zvuk tijekom vožnje nije uvijek tako intenzivan, ali s otvorenom klapnom budite sigurni da će vas susjedi jako dobro čuti, kada dolazite doma.

Ručni mjenjač? Odličan. Kratki hodovi, precizni. ​Baš onako vozački, kakav će 99% vozača sportske orijentiranosti “lajkati”.

U normalnom (i Eco) programu vožnje sve se događa bez žurbe i složenosti – naravno ako to vozač želi. Mjenjač glatko klizi u brzinu, motor sasvim pristojno vuče od dobrih 2000 okretaja nadalje, samo što je šasija što čvršća (i deset milimetara niža od standardne). U takvom režimu i potrošnja može biti uvjerljivo manja od 7 litara. Dok vozačke avanture i boravak u N zoni može rezultirati s brojkama od 10 do 12 litara… Zvuči puno, ali ovaj automobil je prava zabava i užitak, razlog zašto smo punili baterije tijekom hladnih dana.

Bijeg izvan grada za vikend, pokazao nam je sve njegove čari

Svi parametri na Sport i Sport plus, servo je malo zategnutiji i trokraki volan u rukama postaje teži (a rekli smo da i inače nije baš lagan), ta metalna oštrina auspuha još jače pogađa unutrašnjost i gas pedala postaje baš osjetljiva na naše izazivanje. Jednostavno je dojmljivo kako ovaj automobil drži cestu, kako lomi zavoje.

Nevjerojatno je kako se krivulja okretnog momenta i snage ovog četverocilindraša oštro i linearno uzdiže kako se broj okretaja povećava, a zvučna kulisa ispunjava prostor kabine. Ubrzava uvjerljivo, a vrti se s takvom lakoćom i energijom, kao da bi mogao puni sat “nabrat”. Tvornički je to deklarirano do 230 km/h. Mali N je dojmljiv i pri visokim brzinama na autoputu, ponaša se kao model koji je dva broja veći. A zvuk baš kao da vozite pravu hardcore trkaću izvedbu…

No, zavoji su ono u čemu ćete najviše uživati s ovim modelom. Ostavlja vam dojam prave kontrole na cesti,  a to je sigurno i velika zasluga koju vrhunski kompenzira blokada diferencijala (Torsen). Puno je pluseva pobrao od nas, a još kada dobijete garanciju na boravak na stazi, tijekom track day susreta. Onda imate pravi dokaz koliko je Hyundai kao proizvođač uvjeren u kvalitetu svog proizvoda.

I dok smo se zanijeli u vozačke talente i20 N, ne smijemo zaboraviti njegovu funkcionalnu stranu. Četiri odrasla putnika bez problema će pronaći svoje mjesto u ovom modelu, a ni prtljažni prostor nije zakinut.

Očigledno je spoj svih tih inženjera majstora iz Hyundai Motor Sporta, pravi pogodak. Nadamo se da će i dalje imati prilično slobodne ruke. Hyundai i20 N je model koji je složen od znalca za znalce.

Tekst: Nikola Jurković

Foto: Hrvoje Grguljaš

 

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, DOHC, 16 Valve Swing Arm HLA
Obujam: 1.598 ccm
Provrt x hod: 75.6 x 89.0 mm
Kompresija: 10,0 : 1
Snaga: 150 kW/204 KS pri 5500~6000/min
Moment: 304 Nm pri 1750~4500 Nm
Mjenjač: ručni, 6-stupanjski
Pogon: na prednje kotače
Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: kompaktni (hot hatch) B-segment, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.075 x 1.775 x 1.440 mm
Međ. razmak: 2580 mm
Cd: 0,29
Masa: 1190-1220 kg
Prtljažnik: 352 – 1,165 l
Spremnik goriva: 40 l
Krug okretanja: 10.54 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE

Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/torzija
Kočnice: samoventilirani diskovi/diskovi  (320 / 262 mm)
Ručna: ručna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/40 R18

PERFORMANSE

Brzina: 230 km/h
0-100 km/h: 6,2 s
Potrošnja: 8,6/7,4/7,0 l
Potrošnja na testu: 8,3 l/100 km
CO2: 158 g/km

CIJENE
Osnovni model: 214.990 kuna (Performance)
Testni model: 218.380 kuna

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo