Hyundai i30 (2007. – 2012.): korejski kompakt dokazao se pouzdanošću, dobro drži cijenu

Hyundai i30 prve generacije, tehnološki blizanac modela Kia Cee’d, pokazao se kao jedan od najsolidnijih i najpouzdanijih modela C-segmenta, podjednako u benzinskoj i dizelskoj verziji…

Oni koji znaju kako stvari stoje na automobilskom tržištu, potvrdit će vam da je Hyundai i30, korejski adut C-segmenta (kompakt) najmanje na razini ‘razvikanih’ europskih modela Volkswagen Golf, Ford Focus, Opel Astra… Iskusniji mehaničari znaju potvrditi da je i bolji.

Hyundai i30 prve generacije predstavljen je u ožujku 2007., a proizvodi se u češkom gradu Nošovice. Spoj korejske tehnologije i češke proizvodnje pokazao se dobrom kombinacijom, jer je osigurao solidnu kvalitetu te dobra vozna svojstva uz povoljnu cijenu. To je potvrdila dosadašnja naklada modela i30, od 800.000 primjeraka na europskom tržištu.

Solidna korejska izvedba, koja je potvrđena 5-godišnjim jamstvom, pokazuje se u izvedbama benzinaca 1.4 i 1.6, serije Gamma te turbodizelaša 1.6 CRDi i 2.0 CRDi s DOHC razvodnim mehanizmom kojeg pokreće lanac. Uz normalno održavanje nisu zabilježeni problemi kao u motorima Volkswagen, BMW i Mercedes-Benz. To je dobra preporuka za kupnju rabljenih primjeraka.

Kod prvih serija benzinaca bilo je problema s termostatom (izazivali su pregrijavanja), a kod dizelaša s mjeračem protoka zraka, što je riješeno. Od drugih slabosti treba spomenuti električni servouređaj volana te problemi sa selen blokovima i amortizerima,  češće kod dizelskih verzija.

No većina vlasnika je (vrlo) zadovoljna i zbog toga su cijene rabljenih nešto niže nego kod usporedivog Golfa, ali više nego kod Focusa, Astre… A ovo su greške i problemi riješeni kroz standardne, tvorničke akcije:

PROBLEM
Cviljenje/škripanje kada je papučica spojke pritisnuta ili otpuštena.
UZROK
Nedovoljna podmazanost u proizvodnji regulatora poluge za otpuštanje spojke.
POPRAVAK
Zamijenite regulator poluge za otpuštanje spojke. Stavite mazivo na kontaktne površine poluge za otpuštanje spojke.

PROBLEM
Nepravilan zvuk iz mjenjača.
UZROK
Nepričvršćen prigušivač sajle selektora.
POPRAVAK
Očistite sajlu selektora blizu prigušivača. Zalijepite rukavac prigušivača u položaj.

PROBLEM
Akumulator ispražnjen.
UZROK
Kontrolni modul EPS ne prebacuje se u mod spavanja nakon isključenja paljenja.
POPRAVAK
Ponovno programirajte kontrolni modul EPS s nadograđenim softverom.

PROBLEM
Mjerači instrumentalne ploče povremeno padnu na početni položaj. Dnevna svjetla povremeno trepere.
UZROK
Unutarnja greška kontrolnog modula instrumenata.
POPRAVAK
Stavite modificiranu instrumentalnu ploču. Modificirana instrumentalna ploča označena je sa zelenom točkom.

PROBLEM
Loš start ili ne može startati.
UZROK
Kontrolni modul servo upravljača ostaje uključen nakon isključenja paljenja. Greška softvera kontrolnog modula servo upravljača.
POPRAVAK
Ponovno programirajte kontrolni modul servo upravljača s nadograđenim softverom.

PROBLEM
Povremeno nije moguće zaključati vozilo pomoću daljinskog. Ne uključuje se blokada stupa upravljača.
UZROK
Neispravan sigurnosni prekidač ključa za paljenje.
POPRAVAK
Zamijenite sigurnosni prekidač ključa za paljenje. Podmažite cilindar brave za paljenje.

PROBLEM
Otežani rad EPS-a.
UZROK
Pregrijavanje motora pumpe EPS kada je upravljač u punom zaokretu. Urezuje se sigurnosna termo zaštita i djelomično deaktivira sustav EPS.
POPRAVAK
Provjerite kodove grešaka i obrišite ako je potrebno.

PROBLEM
Nepravilan rad na praznom hodu. Gašenje motora.
UZROK
Nagomilane naslage ugljika u aktuatoru kontrole brzine praznog hoda (ISC).
POPRAVAK
Očistite aktuator kontrole broja okretaja na praznom hodu (ISC).

PROBLEM
Kliktanje motora pri ubrzanju između 1500-2200/min pri normalnoj radnoj temperaturi.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako: nije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.

PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) s nadograđenim softverom.

U suradnji s Auto Elektrika Novak d.o.o.


Komentari

loading...