Hyundai Kona 1.6 GDi HEV 6DCT Premium: korejsko umijeće skladnosti i štedljivosti

Karizmatični crossover B-segmenta, dokazao je svoju ozbiljnost proteklih godina, kupci su to prepoznali, a Korejci nastavili nadograđivati ovu uspješnu priču kroz hibridnu inačicu. S pravom možemo reći kako je Kona pravi gradski osvajač, vozač  i putnici uživaju kroz bešumnu vožnju, ali i potrošnju…

Odvažan nastup kojim se Kona predstavila svijetu 2017., pokazao se sjajnim potezom korejski stručnjaka. Godine su prolazile, a ovaj mali crossover iz B-segmenta bilježio je iznimne rezultate, kako u svijetu, tako i kod nas. Hyundai Kona prvotno se pojavila samo u benzinskoj varijanti, što su ljubitelji dizela naravno spočitavali kao veliku grešku. No, nepravda prema njima je vrlo brzo ispravljena kroz poznati motor iz Hyundai i Kona partnerstva – 1.6 CRDi (115 i 136 KS). No, na veselje ‘zelenih’ Hyundai se nije zadovoljio samo tim pogonskim izvedbama, već je nakon dugog razvoja i istraživanja predstavio – Kona Electric, a potom i Kona HEV izvedbe.

Prepoznatljiv dizajn, hibridna inačica se na prvu gotovo ni ne razlikuje u odnosu na standardnu verziju… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Sad vas sigurno zanima, koliko su dobro napravili te izvedbe s alternativnim pogonskim rješenjima? Kona Electric sa svojim dosegom od realnih 250 km, zasigurno je odličan gradski prijatelj. Nemali broj primjeraka prodan je domaćim kupcima, pa bolje reference od toga ne treba. S druge strane, ako niste čovjek koji voli kalkulirati i ovisiti o utičnicama, onda je izvedba poput testnog modela, izbor broj 1. Kona HEV u suradnji 1.6 litrenog benzinskog motora i elektromotora, priča je koja nam se najviše sviđa od svih među porodicom Kona. Podsjetimo, ovaj model dobio je ime po zapadnom području otoka Hawaii.

Model koji se može pohvaliti iznimnim ocjenama u pogledu sigurnosti (5 zvjezdica po Euro NCAP testu), osim bogatih popratnih sigurnosnih tehnologija, Kona se vozi na modularnoj platformi, čija je osnovna struktura formirana od visokočvrstog čelika, napravljenog tehnologijom vrućeg oblikovanja i kovanja, koja je, uz naprednu tehnologiju točkastog i laserskog zavarivanja, ojačana dodatno lijepljenjem. To je podloga za najbolji omjer čvrstoće i mase.

Osvježena maska i prednja svjetla u LED tehnologiji… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Nakon što smo se još prije dvije godine, družili s benzinskom varijantom (1.0 T-GDI snage 120 KS), sada smo detaljno izvidjeli mogućnosti hibridne Kone.

Na takve pogonske izvedbe uvijek gledamo još pedantnije i strože. Pogotovo, kada su neki proizvođači pioniri u tom području. Na sreću, Hyundai i KIA taj razvojni program imaju već godinama, a naše sumnje nestale su kroz druženje uz HEV verziju Kone. Budući da svi pomisle prvo na Toyotu, kada se spomene hibrid, mi ćemo biti slobodni za reći, kako sustav radi gotovo podjednako dobro kao i hvaljeni japanski.

Hibridni sklop ne otkriva puno, ali u akciji se pokazuje sjajnim… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Kombiniranom snagom od 141 KS, od čega je 105 KS iz 1.6-litrenog benzinskog motora, Kona vlasniku nudi dobar balans za uživanje u vožnji. Performanse možda ne oduševljavaju (11,2 s do 100 km/h i najvećih 160 km/h), ali boravak u gradu i lagane vožnje su ono što će stalno držati osmijeh na licu. Naš testni period kada smo bili samo unutar grada, završili smo s 5,3 litre. S druge strane, vožnja autoputom (130-140 km/h) na dionici od gotovo 400 km, na kraju puta pokazala je 6,3 litre. Još jedan dokaz kako hibridi imaju sve više potencijala u izvangradskim aktivnostima. Palac gore za Konu i njezin HEV sistem.

Natpis Hybrid možda je mogao biti i efektnije napisan, ali estetika nikad nije bila u prvom planu kod Azijata.. (foto: Hrvoje Grguljaš)

Prijenos snage je automatskim 6-stupanjskim mjenjačem je solidan, tu i tamo je tek izražen prijelaz iz EV načina vožnje, u kombinirani, ali ugoda je na razini.

Komentar na alu naplatke od 18 cola, ostaviti ćemo vama, nama se odlično nadopunjuju uz dizajn Kone (foto: Hrvoje Grguljaš)

Na vožnju i samu udobnost nemamo prigovora, jedino u toj priči niskoprofilne gume (225/45 R18) možda ostavljaju izraženiji dojam na neku neravninu. Ali opet to je zanemarivo, a estetika i dojam su važan faktor na gradskoj špici.

U gradu ili na otvorenim cestama, Kona je prilično solidno vozljiva, dok na autoputu ne radi pretjeranu buku. Istina, najvećih 160 km/h neće se svidjeti svima, ali krstarenje na 130 km/h prilično je ugodno.

Kona svoj karizmatičan nastup izvana, nešto ipak smirenije predstavlja u kabini vozila. Unutrašnjost je funkcionalna, solidno izrađena i prostrana. Putnici na stražnjoj klupi neće imati prigovora, a čak je i prtljažnik dobrih mjera za ovakvu formu vozila (361 l).

Maksimalno iskorišten prostor znači 361 litru kapaciteta, sasvim zadovoljavajuće (foto: Hrvoje Grguljaš)

Dizajneri su dobro iskombinirali klasičnu, preglednu izvedbu sa suvremenim tehnologijama i gadgetima. Središnjim dijelom dominira 10,25-inčni zaslon osjetljiv na dodir s prikazom EV monitora.

Brzinomjer karakterističnog hibridnog potpisa… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Hibridna inačica iza volana donosi dva klasična okrugla instrumenta, ali za razliku od standardnih izvedbi, umjesto brojača okretaja donosi prikaz vožnje (charge, eco, power).

S druge strane, veliki infotainment radi odlično i prilično je intuitivan. Od navigacije, do velikog izbora pjesma s vašeg USB. Sve odrađuje i učitava u trenu.

Kona donosi i na prvu nevidljive stvari, tu će uz vas uvijek biti LKA (Lane Keeping Assist), sustav upozorenja prilikom prelaska vozne trake, kao i DAW (Driver Attention Warning) zadužen za upozorenje vozača na umor. Kona donosi čitav niz novi sigurnosnih dodataka, koji čine vozila novog doba pravim čuvarima naših života.

Tri funkcije istovremeno, navigacija, multimedija i monitor potrošnje, nikakav problem… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Hibridna Kona donosi čak 17 cm udaljenosti podnice od tla osigurava i male izlete izvan asfalta.

Dopadljiva Bitone nijansa u Pulse red (crvena) i Phantom black (crna) nijansi (foto: Hrvoje Grguljaš)

Kona je u svojem tehnološkom istupu, odlično odradila ovo međurazdoblje i ekološki iskorak. Hibridna tehnologija Hyundaija donosi jako zanimljivu računicu, pogotovo uz najavljeni novi krug poticaja. Kona HEV dostupna je već od 189.990 kuna. Svojom cijenom pozicionirana je jako dobro u odnosu na konkurenciju, pa bi u skorije vrijeme nemojte ostati iznenađeni ako primijetite još veći broj Kona na cesti. Samo s igranjem na konfiguratoru ne pretjerujte…

Tehnički podaci – Hyundai Kona 1.6 GDi HEV 6DCT Premium 

POGON
Motor: benzinski, 4 cil., DOHC, 16V, blok od alu lijeva, sprijeda popr. Euro 6 d-TEMP
Obujam: 1580 ccm
Provrt x hod: 72 x 97 mm
Ukupna snaga sistema: 141 KS
Moment: 265 Nm
Snaga benzinskog motora: 105 KS pri 5700 o/min
Okretni moment benzinskog motora: 170 Nm
Kapacitet baterije: 1.56 kWh
Snaga elektromotora: 43 KS
Okretni moment elektromotora: 170  Nm
Mjenjač: automatski, 6 st. (DCT)
Pogon: na prednje
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: crossover, B-segment
Gabariti: 4165 x 1800 x 1565 mm
Međ. razmak: 2600 mm
Cd: 0.29
Krug okretanja: 10,6 m
Masa/nosivost: 1376/504 kg
Prtljažnik: 361/1143 litara
Spremnik: 38 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Multi-link
Kočnice: samoventilirani diskovi 305 mm/diskovi 284 mm
Ručna: električna
Gume: 225/45R18 (osnovne 205/60 R16)

PERFORMANSE
Brzina: 160 km/h
0-100 km/h: 11,2 s
Potrošnja (EU): 5,3 l/100 km (kombinirana)
Na testu: 5,4 l/100 km
CO2: 90 g/km

CIJENA
Testni model: 236.669 kuna
Osnovni hibrid: 189.990 kuna (Kona HEV 1.6 Gdi 6DCT DESIREit)
Osnovni benzinski model: 116.990 kuna (Kona 1.0 T-GDI 120 ISG 6MT TAKEit, 120 KS)
Osnovni dizelski model: 133.490 kuna (Kona 1.6 CRDi 115 ISG 6MT TAKEit)

+ solidna izrada
+ komfor i oprema
+ ležanje i upravljivost
– kvaliteta pojedinih materijala unutrašnjosti
– visoka cijena (bogatiji paketi)

(foto: Hrvoje Grguljaš)


Komentari

loading...