Ponuda modela marke Hyundai zadnjih je godina tako odvažna, hrabra. Novu generaciju modela Kona već smo upoznali. Dizajnerski će još dugo biti priča za sebe, dok je vozački doživljaj uz 198 KS pravi užitak i još jedan hrabar potez Korejaca…
Nova Kona s prvom generacijom je izazvala reakcije. Što reći na novu? Već smo je vozili, već je neko vrijeme aktualna, ali i dalje kod ljudi izaziva dodatne poglede. S futurističkim novim izgledom, baš ostavlja stav na cesti. Osim toga i njene proporcije su rasle, pa je za broj veća, puno bliža još jednom hit modelu (Tucson op.a).
Kako od naprijed, tako i straga, stražnja Seamless Horizon Lamp zaokružuje jedinstveni LED potpis svjetala koji zaista izdvaja Konu iz mnoštva. Kona nije samo u marketinškom smislu rasla, brojke su tu da to i potvrde. Ona je stvarno nabujala, pa je dulja 18,5 cm i šira 2,5 cm od prethodne generacije. To se osjeti u vožnji, a najviše u tim benefitima uživaju putnici…
O detaljima unutar kabine i samom doživljaju prostora možete više pročitati u našem prethodno pisanom testu, kada smo isprobali hibridnu varijantu, u vidu modela Kona HEV. Sad ćemo fokus staviti na naprednost ovog modela i brojnost tehnologija koje Kona donosi…
Hyundai nikad ne razočara, pogotovo ne u ovo novo doba kada izbacuje stvarno modele o kojima se priča. Takva je i Kona koja se hvali mogućnošću povezivanja na sljedeću razinu inovativnom pametnom tehnologijom. Sve se integrira u Hyundai novi generacijski sustav zabave nazvan Connected Car Navigation Cockpit (ccNC). Naprednu konfiguraciju zaslona i hardvera pokreću visokoučinkoviti procesori i najsuvremeniji računalni sustav. Vozačko okruženje krase dva zaslona, 12,3-inčna dodirna zaslona za zabavu i 12,3-inčnim digitalni klaster ili danas popularno rečeno virtualni kokpit. Futuris tička konfiguracija kombinira fizičke tipke s dodirnim elementima koji vam omogućuju upravl janje različitim značajkama i funkcionalnostima bez potrebe da skinete ruke s upravljača. Tu su Apple CarPlay i Android Auto, pa možete spojiti svoj pametni telefon i prikazati aplikacije, glazbu kroz YouTube, Spotify…
Cijelom dojmu sigurno doprinosi i ručica mjenjača postavljena na volan putem električnog prijenosa. Ovaj ‘američki stil’ vjerujte nam na svako napisano slovo, postaje navika nakon par minuta boravka u vozilu.
Na mjestu gdje bi svatko očekivao mjenjač, sad je čistina koja daje mogućnost za neke druge detalje. Jedna od vrlo korisnih stavki dana je i neobilazni bežični punjač.
On se nalazi u središnjoj konzoli, a dostupni su i USB-C portovi.
Definitivno stavka koja dokazuje naprednost u novoj Koni je mogućnost zaključavanja, otključavanja i pokretanja preko pametnog telefona. Uz Hyundai Digital Key 2 Touch sada možete ostaviti ključeve od automobila kod kuće. Radi veće praktičnosti, nova Kona može se zaključavati, otključavati i pokretati putem pametnih telefona ili pametnih satova. Također možete jednostavno podijeliti Hyundai Digital Key 2 Touch s još tri dodatna pametna telefona – tako da vaša obitelj može imati pristup vozilu tako što ga sprema u digitalni novčanik na svom telefonu. (Apple, Samsung, Google) Sustav koristi tehnologiju bliske komunikacije (NFC), što osigurava visoku razinu zaštite.
Kroz vožnju na testu smo primijetili veliku dozu prisutnosti Kone uz nas. Stalne signalizacije i dojave o ograničenjima i sl. (na sreću možete to i isključit) dolaze uz Hyundai Smart Sense sustav.Također vozili smo uz pomoć Blind-spot View Monitor (BVM), koji vam omogućuje da vidite digitalni prikaz pogleda unatrag s lijeve i
desne strane. Kamere se aktiviraju prilikom uključivanja pokazivača smjera tijekom promjene trake, a slika se predočuje na brzinomjeru. Već dobro znano na relaciji Hyundai-Kia i opet ćemo reći – vrhunska ideja.
Testirana Kona stigla nam je u pravom sportskom duhu. Verzija s 1,6-litrenim T-GDI benzinskim motorom snage 198 KS i pogonom na sve kotače stvarno ostavlja uvjerljiv dojam u praksi. Kona s lakoćom za manje od 8,0 sekundi lovi 100 km/h. Jedini minus je nešto veća potrošnja, pa uz pun tank računajte na vožnje u rasponu od 500 do 550 km dosega. Mi smo u prosjeku trošili 8,6 l/100 km, a imali smo i put do Splita u toj testnoj trasi…
Ovakve izvedbe birat će istinski ljubitelji benzinaca, bez ikakvih ‘primjesa’ struje. Baš u tome vidimo forte ove izvedbe, inače ako se nas pita, novu generaciju baš vidimo i nekako nam ide s hibridnim potpisom. Zato je naš izbor HEV.
Hyundai Kona 1.6 T-GDi AWD – tehnički podaci
POGON
Motor: benzinski, 4 cil., DOHC, 16V, blok od alu lijeva, sprijeda popr. Euro 6 d-TEMP
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 75,6 x 89 mm
Kompresija: 10,0 : 1
Snaga motora: 198 KS pri 5700 o/min
Moment: 265 Nm pri 1600-4000 o/min
Mjenjač: automatski, 7 st. (DCT)
Pogon: na sve kotače
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: crossover, B-segment
Gabariti: 4350 x 1825 x 1585 mm
Međ. razmak: 2600 mm
Cd: 0.29
Krug okretanja: 10,6 m
Masa: 1360 kg
Prtljažnik: 466/1300 litara
Spremnik: 38 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/Multi-link
Kočnice: samoventilirani diskovi 305 mm/diskovi 284 mm
Ručna: električna
Gume: 215/55 R18
PERFORMANSE
Brzina: 209 km/h
0-100 km/h: 7,9 s
Na testu: 8,6 l/100 km
CO2: 131 g/km
CIJENA
Testni model: 35.390 eura
Osnovni hibrid: 29.990 (1.6 GDi HEV Style)
Osnovni benzinski model: 23.990 eura (1.0 T-GDI 120 Style)
Osnovni dizelski model: nema u ponudi