Korejci su definitivno otpustili kočnicu i stisnuli gas do kraja, a kad je tako rezultat su najnovija paleta modela koju potpisuje Hyundai. Novi Santa Fe je model o kojem se priča i o kojem će se još puno pričati…
Korejci su shvatili kako treba igrati i povlačiti poteze. Najbolji marketing je radikalan dizajn, a onda internet i medij odrade sami veći dio posla. Naravno, ljudi vole takve hrabre istupe, pa cijela priča ima smisla. Kona, Tucson, pa onda Ioniq 5, koliko su samo odvažni i specifični. Da sve ne stane na njima, pobirnuo se kvadratasti novitet – Santa Fe. Najnovija generacija dobila je linije koje su obilježile kroz povijest najbolje terence. Discovery iz Koreje? Sigurno nismo prvi koji smo to napisali, ali nije daleko od istine.

Novi Santa Fe stvarno ima puno predispozicija za uspjeh. Svi njegovi prethodnici uvijek su imali svoj krug vlasnika-ljubitelja, a s najnovijim ne sumnjamo u proširenje istog. Ovaj model je tako još jednom postao svojevrsna kruna ponude. Korejci su očito shvatili da terenci u startu odlično prolaze ako dobiju kutijastu formu. Sudeći prema reakcijama javnosti i Santa Fe je vrhunski prošao…
Najbolje od svega, s ovakvim nastupom Hyundai ima velike šanse za uspjeh na svim kontinentima. U fokusu je dakako američko i europsko tržište. Koliko god neobičan bio, posebno zbog H-svjetala, Santa Fe sa svakim novim pogledom postaje zapravo tako skladan.
Oštre, ravne linije prenose se i na interijer. Santa Fe u 4830 mm duljine donosi puno komocije. Za 7 putnika! Unutrašnjost zapravo krasi puno poznatih detalja, primjera radi Tucson. Već taj model hvalili smo razinom ugode i udobnosti koju donosi, a Santa Fe dodatno podiže razinu igre. Veliki zasloni (12.3″ dodirni zaslon za zabavu i 12.3″ digitalni zaslon s instrumentima), dva bežična punjača za mobitel. Kako to sve radi? Ultra brzo i bez ikakvih ‘zapinjanja’. Posebno taj dio hvalimo, baš kao i njihovu jednostavnost korištenja.

Santa Fe dobro kotira i u sigurnosnom aspektu. U slučaju sudara, tu je 10 zračnih jastuka za optimalnu zaštitu u kritičnim situacijama. Hyundai je osigurao čitav niz sigurnosnih stavki za samu vožnju. Od nadzora prometa ispred vozila, sustava nadzora mrtvog kuta, do upravljana vozilom preko ključa – Remote Smart Parking Assist (RSPA).
Plug-in verzija donosi bateriju 13,8 kWh kapacite. U praksi to znači od 50 do 65 km vožnje na struju, isključivo u EV programu vožnje. Na bateriju dobivate 8 godina jamstva (ili 160.000 km). Isto tako, na samo vozilo ide 5-godišnje jamstvo bez ograničenja kilometraže.

U pogonskom dijelu puno je toga za ispričati. Benzinski 1.6 litreni turbak vozi u pranji elektromotora, za ukupnih 253 KS. Santa Fe je potentan, ali za sve buduće vlasnike najučinkovitiji kad se skine s punjača. Ako zaglibite i vozite samo na benzin, očekujte brojke do 9 litara u prosjeku. U gradu je i u takvim situacijama potentan hibrid, koji može voziti u koloni na struju…
Santa Fe je dojmljiv model. Ima taj krimen jer je cijenovno pozicioniran visoko, a naši kupci još uvijek u takvim sferama okreću prema njemačkim premium adutima. Iako, teško bi se s ovakvim popisom opreme mogao približiti našem ‘faktoru H’. Za ‘klasičnog’ benzinca dostupan je već od 54.990 eura. Plug-in karijera? Od 66.590 eura i dobivate gotovo sve. Nekako vjerujemo da će se brojni ljudi predomisliti…
POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, blok od sivog lijeva, sprijeda poprečno + PHEV
Obujam: 1.598 ccm
Provrt x hod: 75.6 x 89.0 mm
Kompresija: 10,5 : 1
Snaga benzinskog motora: 118 kW/160 KS pri 5.500/min
Snaga elektromotora: 72 kW
Kapacitet baterije: 13,8 kWh
Moment: 265 Nm pri 1500-3500/min
Mjenjač: automatski, 8-stupanjski
Pogon: na sve kotače
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: crossover D-segment, 5V, 7 sjedala
Gabariti: 4830 x 1900 x 1730 mm
Međ. razmak: 2815 mm
Krug okretanja: 11,6 m
Cd: 0,315
Masa: 2090 kg
Prtljažnik: 985 l
Spremnik goriva: 47 l
Krug okretanja: 10.92 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi 325 mm/diskovi 325 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 255/45 R20
PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 9,3 s
Na testu: 8,5 l/100 km
CO2: 121 g/km
CIJENE
Osnovni benzinski model: 54.990 € (Santa Fe 1.6 T-Gdi 160 6AT )
Testni model: 66.590 €











