TIGUAN R LINE I DRUŠTVO U VELIKOM PROBLEMU

Hyundai Tucson 1.6 CRDI ISG 136 7DCT 4WD N Line, sportski štih za osvajanje kompaktnog SUV segmenta

Još nedavno smo donijeli test nove generacije, benzinski Tucson i dalje je top priča u SUV segmentu. Sad je najnoviji dodatak N Line paket, svojevrsni odgovor R Line i sličnim izvedbama konkurencije…

Hyundai Tucson pravi je prodajni hit. To već sad možemo reći budući da domaći trgovci imaju pune ruke posla. Ništa čudno, budući da su Korejci još jednom ponudili vrhunski primjerak…

Kako smo već pisali, možemo se samo ponoviti. Novi Tucson je veliki korak naprijed i zasluženo je u vrhu prodaje kada je SUV segment u pitanju. S druge strane, veseli što i ostatak ponude, prije svega novi i20 i Bayon prate u korak izvedbom novi SUV.

N Line odmah se može prepoznati, od prednjeg branika, naplataka, do stražnjeg difuzora…

O dizajnu i hrabrom istupu korejskog tima ne treba više pričati. Reakcija javnosti je i više nego pozitivna, a sad kao šlag na tortu dolazi atraktivni N Line paket. Upravo takav smo i mi isprobali, s poznatim dizelskim 1.6 CRDi sklopom.

Sve je na ovom modelu podređeno detaljima. Od još naglašenijeg dizajna, u kojem posebno dojmljivo izgledaju naplatci od 19 cola. Veseli što je Hyundai i interijer ukrasio N Line detaljima, pa vozač dobiva utisak kako je ipak u nešto posebnijoj varijanti modela.

Naplatke je teško opisati na jednostavan način, odvažne poput cijelog automobila…

Podsjetimo, vozač i suvozač uživaju u potpuno digitaliziranom, ali i ergonomično posloženom okruženju. Ispred vozača je 10,25″ tablet koji donosi jedan od elegantnijih izgleda brzinomjera. Stvarno je ovo Hyundai odradio poput njemačkog premium trija.

Već puno puta pohvaljen izgled interijera Tucsona, donosi sad atraktivne crvene prošive, N Line detalji veselit će vozača…

Za zabavni dio tu je i 10,25-inčni AVN zaslon s prikazima vanjske kamere, aplikacija s pametnog telefona ili ugrađene navigacije. Sprijeda su i dva USB utora, klasična utičnica za punjač te mogućnost bežičnog punjenja mobitela, a dva USB utora imaju i putnici na stražnjoj klupi.

U zadnje vrijeme sve popularniji detalj je i ambijentalno osvjetljenje unutrašnjosti, zna to i Hyundai pa je svojim kupcima ponudio 64 nijanse boja. I to nije sve. Nova funkcija ambijentalnog zvuka “Sound of Nature” omogućuje mogućnost odabira niza opuštajućih prirodnih zvučnih kulisa u kabini. Totalno cool stvar.

U pogledu sigurnosti, Hyundai Tucson je iznimno napredan automobil. Donosi sedam zračnih jastuka, dok paket aktivne sigurnosti i pomoći u vožnji između ostalog uključuje Sustav pomoći u vožnji autocestom (Highway Driving Assist, HDA). Posebno je dojmljiv prikaz mrtvog kuta na brzinomjeru (Blind View Monitor, BVM). Tu je i pomoć pri izbjegavanju sudara u mrtvom kutu (Blind-spot Collision Avoidance Assist, BCA). Sustav za pomoć u izbjegavanju frontalnog sudara (Forward Collision-Avoidance Assist, FCA) sa zaštitom automobila, pješaka i biciklista također je nadograđena tako da uključuje i funkciju skretanja u raskrižju. Sve je podređeno sigurnosti.

Iako goropadno izgleda, ovaj testirani Tucson N Line stiže s pogonskom izvedbom, koju naši kupci još uvijek u najvećoj mjeri biraju – 1.6 CRDi. N Line zapravo je nadovezan na paket opreme Premium, tako ručica automatskog mjenjača nestaje i vozač dobiva eSHIFT mjenjač kroz tipke – P, N, R i D. Sve ispod Premium Plus paketa znači i donosi klasičnu ručicu mjenjača.

I ova izvedba stigla je u 48V blagoj hibridnoj verziji. Kao i mnogi drugi mild-hibridi, ovaj sustav ne djeluje kao kod klasičnih hibrida. Ali od Tucsona čini iznimno ugodnog suputnika u prometu.

Na testu smo trošili u pravilu oko 6-7 litara na 100 km. Što je za ovakav tip vozila uz stalno prisutni pogon na sva 4 kotača i više nego respektabilna brojka. Podsjetimo, ni benzinska verzija na testu nije se pokazala previše rastrošnom.

Snažni benzinac od 180 KS u prosjeku je eksplatirao 8 do 10 litara Supera.

Veseli činjenica što Hyundai Tucson nije samo lijep, već je i jako vozljiv SUV. Ne zaboravimo dodati kako je ovo prvi Hyundaijev SUV koji je dobio elektronički kontrolirani ovjes (ECS). Prilagodljivo podvozje ostaje prilično uravnoteženo u svim postavkama i solidno amortizira za jedan kompaktni SUV. U zavojima nema valjanja kao kod prethodnika, volan je precizan a karoserija stoji ravno poput svijeće.

BILI SMO I NA PREZENTACIJI NOVE GENERACIJE, POGLEDAJTE KAKVI BILI PRVI DOJMOVI

Tucson je već dugo vremena važan model za marku, a sad uz ovakve dodatke, bogatu opremu i jako hrabar korak u još profinjeniji svijet nudi gomilu opcija kupcima. Više to nije samo nekoliko motora i razigrane boje karoserije.

Bogato opremljeni testni N Line primjerak dostupan je od 275.990 kuna. Kako to komentirati? Pa najbolje konfigurirajte konkurenciju, za početak Volkswagen Tiguan R Line…

POGON
Motor: dizelski, turbo, 4 cilindarski, blok od sivog lijeva, sprijeda poprečno + MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle)
Obujam: 1.598 ccm
Provrt x hod: 77.0 x 85.8 mm
Kompresija: 15,9 : 1
Snaga: 100 kW/136 KS pri 4.000/min
Kapacitet baterije: 0,44 kWh
Moment: 320 Nm pri 2,000~2,250 o/min
Mjenjač: automatik, 7-brzina
Pogon: na sve kotače
Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: SUV, C-segment, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.500 x 1865 x 1651 mm
Međ. razmak: 2680 mm
Cd: 0,315
Masa: 1590 kg
Prtljažnik: 572 – 1756 l
Spremnik goriva: 54 l
Krug okretanja: 10.92 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE

Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi/diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/50 R19

PERFORMANSE

Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 11,4 s
Potrošnja: 5.2/4.7./4.2 l
Na testu: 7,1 l/100 km
CO2: 124 g/km

CIJENE
Osnovni benzinski model: 174.990 kuna (1.6T 150 6MT 2WD)
Osnovni dizelski model: 193.990 kuna (1.6 CRDI ISG 115 6MT 2WD)
Testni model: 275.990 kuna

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin