Hyundai Tucson 1.6T 7DCT 4WD 48V Premium Plus, dizajn u sjenu bacio sve ostale odlike popularnog SUV modela

Nenametljiv dizajn je povijest, novi Tucson na odvažan način demonstrira put kojim Korejci voze. Dug popis tehnologija i zanimljiva motorizacija, zapravo su nepravedno u drugom planu…

U proteklih godinu dana Hyundai je obnovio gotovo čitavu svoju paletu modela. Iako je tek nedavno pristigla i najnovija generacija gradskog modela i20, svi još uvijek kad je Hyundai u pitanju, pričaju o njemu. A to je Hyundai Tucson, odvažni SUV model koji (još uvijek) plijeni pažnju sa svojim izgledom, posebno prednjom maskom i anđeoskim krilima.

Ništa značajnije veći od prethodnika, ali prostora u ovoj generaciji ima puno više… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Novi Tucson je stvarno veliki korak naprijed i zaslužio je biti uvršten u uži izbor ne samo mainstream kupaca, već i onih koji jednim okom pikiraju i na premium segment. To je poprilično velik odmak od nekadašnjeg poimanja Hyundaija kao low budget proizvođača.

Izgledom ga osim oznaka proizvođača baš ništa ne povezuje s prethodnikom. Neki će reći da u karakterističnim bočnim linijama vide nekadašnji Santa Fe, dok drugi u njemu vide veliku Konu. Ali to su sad već fikcije…

Dizajniran prema dizajnerskoj filozofiji Sensuous Sportiness, a ono što ga izdvaja iz “prometnog krda” su originalna dnevna, u prednju masku skrivena parametrijska svjetla koja mu daju prepoznatljivo “lice”, pogotovo u sumrak kad su najizraženija. Dvobojna karoserija s crnim krovom obrubljenim kromiranom trakom dodatni je mamac za poglede.

Pogled na stražnji dio također u prvi plan gura parametrijska svjetla, povezana svjetlećom LED trakom koja je razvučena čitavom širinom automobila. Kao i na Toyoti Land Cruiser, brisač stakla petih vrata je skriven ispod krovnog spojlera, čime su linije potpuno pročišćene. No, tu imamo prvu zamjerku, voljeli bismo da je taj brisač nešto većih dimenzija.

Prednja svjetla još dugo će izazivati pažnju… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Dimenzijama Tucson previše nije rastao u odnosu na prethodnika. S dužinom od 4,50, širinom od 1,87, visinom od 1,65 i s međuosovinskim razmakom povećanim za deset milimetara na 2,68 metara, izvana ostaje u okviru kompaktne konkurencije SUV modela kao što su Toyota RAV4, Ford Kuga, VW Tiguan i Opel Grandland X, no iznutra je prostraniji nego ikad prije.

Izgled interija na neki način prati i vanjski hrabri dizajn. Hvalimo izvedbu i zapravo jako profinjenu završnu obradu… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Tako u unutrašnjosti ostavlja vrlo uvjerljiv dojam. Korišteni materijali djeluju čvrsto i visokokvalitetno, sve izgleda lijepo i uredno. Prostor je također odličan, osobito straga, gdje putnici udobno sjede s dovoljno prostora za noge i za glavu i imaju djeljivi naslon (40:20:40) podesiv po nagibu, kao i grijanje sjedala čak i na stražnjoj klupi. Dok vozač i suvozač mogu uživatu i u grijanim, ali i u hlađenim sjedalima. Prtljažnik je sasvim pristojan, a sitni predmeti stanu u pretinac ispod podnice kako se ne bi labavo motali po njemu. Prema proizvođaču, deklariran obujam prtljažnika iznosi 577 do 1725 litara. Znači, odlazak na put s gomilom stvari neće biti problem.

Ima mjesta za sve, za duga putovanja… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Vozačevo okruženje je potpuno digitalizirano, ali i ergonomično, što je posljednjih godina sve teže za uskladiti. Ispred vozača je 10,25″ tablet koji ima funkciju ploče s instrumentima. Multifunkcionalna je i vozaču pruža pregršt bitnih informacija. Izgled pokazivača se mijenja ovisno koju postavku vožnje se izabere. Središnja armatura je zakrenuta prema vozaču, ravna, s dodirnim komandama svih funkcija. U prijevodu, očekujte vidljive otiske prstiju, ali ako ništa bar se lako čisti.

Na njoj je i 10,25-inčni AVN zaslon s prikazima vanjske kamere, aplikacija s pametnog telefona ili ugrađene navigacije. Sprijeda su i dva USB utora, klasična utičnica za punjač te mogućnost bežičnog punjenja mobitela, a dva USB utora imaju i putnici na stražnjoj klupi. Za ugodnu atmosferu brine Krell premium audio sound sustav s 8 zvučnika, dok je u seriji inače dostupno sasvim solidnih šest zvučnika. U zadnje vrijeme sve popularniji detalj je i ambijentalno osvjetljenje unutrašnjosti, zna to i Hyundai pa je svojim kupcima ponudio 64 nijanse boja. I to nije sve. Nova funkcija ambijentalnog zvuka “Sound of Nature” omogućuje mogućnost odabira niza opuštajućih prirodnih zvučnih kulisa u kabini. Totalno cool stvar.

Hyundai je Tucson nakrcao sa sigurnosnim stavkama. U kompletu od sedam zračnih jastuka je središnji bočni zračni jastuk koji ima zadatak spriječiti sudaranje vozača i suvozača u slučaju sudara. Paket aktivne sigurnosti i pomoći u vožnji između ostalog uključuje Sustav pomoći u vožnji autocestom (Highway Driving Assist, HDA) 1.5. Posebno je dojmljiv prikaz mrtvog kuta na brzinomjeru(Blind View Monitor, BVM). Tu je i pomoć pri izbjegavanju sudara u mrtvom kutu (Blind-spot Collision Avoidance Assist, BCA). Sustav za pomoć u izbjegavanju frontalnog sudara (Forward Collision-Avoidance Assist, FCA) sa zaštitom automobila, pješaka i biciklista također je nadograđena tako da uključuje i funkciju skretanja u raskrižju. Dakle, Tucson je uvijek na dežurstvu za vas…

A sad pogled i opći dojam oko pogonske izvedbe. Jednim pritiskom na tipku za pokretanje i ulazimo u novi blago-hibridni 48-voltni svijet benzinskog sklopa od 180 KS iz 1.6 litre obujma. U paketu opreme Premium Plus ručica automatskog mjenjača nestaje i vozač dobiva eSHIFT mjenjač kroz tipke – P, N, R i D. Sve ispod Premium Plus paketa znači i donosi klasičnu ručicu mjenjača.

I 48-voltni blagi hibridni dizelski i benzinski motor dostupni su i sa 7-stupanjskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, koji kombinira učinkovitost goriva i zabavu vožnje ručnog mjenjača s praktičnošću automatskog mijenjanja brzina. Hibrid je opremljen 6-stupanjskim automatskim mjenjačem, koji standardno ima shift-by-wire tipku. Radi dobro i gotovo djeluje kako nikada nije u “turbo lag” opticaju. Pogotovo ako se krenete malo iskušavati Drive mode select. U praksi, ovaj hibridni sustav ne djeluje kao kod klasičnih hibrida, na to zaboravite. Ali od Tucsona čini iznimno ugodnog suputnika u prometu.

Kroz test smo trošili u pravilu oko 8,5 do 9 litara na 100 km/h. Što je za ovakav tip vozila uz stalno prisutni pogon na sva 4 kotača i više nego respektabilna brojka.

U vozačkom pogledu, Hyundai Tucson također staje u red najboljih. Ne zaboravimo dodati kako je ovo prvi Hyundaijev SUV koji je dobio elektronički kontrolirani ovjes (ECS). Prilagodljivo podvozje ostaje prilično uravnoteženo u svim postavkama i solidno amortizira za jedan kompaktni SUV. U zavojima nema valjanja kao kod prethodnika, volan je precizan a karoserija stoji ravno poput svijeće. Razmak od tla od 170 mm dozvoljava izlete i izvan asfalta, ali uz nešto veće naplatke (19 colni kotači na testnom primjerku), ipak treba biti na oprezu.

Dojmljiv u pokretu, ali i svojim proporcijama… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Tucson je već dugo vremena važan model za marku, a sad je i stvarno prijelomni model za Hyundai, koji ostvaruje ambiciju tvrtke da ne budu više marka samo za one koji traže diskontnu cijenu, već u razumnoj sferi iznosa nude najviše uz premium prizvuk. Dinamički je čvrst, vrlo praktičan, očekivano učinkovit u hibridnom obliku i s vrlo dobro dizajniranom i izrađenom kabinom s brojnim i intuitivnim novim tehnologijama. Kad tome dodamo i vrlo konkurentnu cijenu, imamo dobitne sastojke s kojima se može uzdrmati tržište kompaktnih SUV modela i nanovo podijeliti karte.

Bogato opremljeni testni primjerak dostupan je od 292.571 kuna. Kada zbrojite i pogledate popis opreme koji se proteže na dvije stranice, onda ova cijena opravdava uloženo. A pri tome još nismo pogledali na konkurenciju, tek tada bi mogli ovog Korejca proglasit dobrim ulovom. Bilo kako bilo, zastupnik nam je potvrdio kako je interes kupaca izniman i kako su prve isporuke nadmašile sva očekivanja. Ne iznenađuje nas to, jer ova priča počinje od 174.990 kuna, a domaći kupci u ovoj priči najmanje gledaju početne modele…

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, blok od sivog lijeva, sprijeda poprečno + MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle)
Obujam: 1.598 ccm
Provrt x hod: 75.6 x 89.0 mm
Kompresija: 10,5 : 1
Snaga: 132 kW/180 KS pri 5.500/min
Kapacitet baterije: 0,44 kWh
Moment: 265 Nm pri 1,500-4,500/min
Mjenjač: eSHIFT automatski, 7-stupanjski
Pogon: na sve kotače
Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: crossover C-segment, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.500 x 1865 x 1651 mm
Međ. razmak: 2680 mm
Cd: 0,315
Masa: 1463 kg
Prtljažnik: 572 – 1756 l
Spremnik goriva: 54 l
Krug okretanja: 10.92 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE

Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi/diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/50 R19

PERFORMANSE

Brzina: 205 km/h
0-100 km/h: 9,0 s
Potrošnja: 6.2/5.2/5.8 l
Na testu: 8,9 l/100 km
CO2: 121 g/km

CIJENE
Osnovni benzinski model: 174.990 kuna (1.6T 150 6MT 2WD)
Osnovni dizelski model: 193.990 kuna (1.6 CRDI ISG 115 6MT 2WD)
Testni model: 292.571 kuna

 

Foto: Hrvoje Grguljaš

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin