TESTIRALI SMO

Hyundai Tucson PHEV 1.6T 265HP 4WD Premium Plus, struja za ugodu, benzin za opuštenost

-

Novi Tucson sad je dobro poznato lice na prometnicama, a novost je njegov plug-in hibridni pogonski sistem. Korejci nude dobru kombinaciju života na punjaču, ali i 1.6-litrenog turbaka…

Hyundai živi jedan od najljepših perioda marke. Od najmanjeg u ponudi, svi redom imaju svoj obol u uspjehu Korejaca. U toj priči, posebnu priču ispisuje i novi Hyundai Tucson, odvažni SUV model koji (još uvijek) plijeni pažnju sa svojim izgledom, posebno prednjom maskom i anđeoskim krilima. A već je dvije godine prisutan na tržištu, među nama…

Proporcijama je ostao gotovo identičan prethodniku, ali prostora u ovoj generaciji ima puno više… (foto: Nikola Jurković)

Novi Tucson u nekoliko navrata smo već detaljno opisivali, testirali, a sad je na red stigao u PHEV izvedbi. Slova su to koja u zadnje vrijeme svi proizvođači guraju nekako u prvi plan. Kombinacija struje i benzina, u plug-in hibridnoj varijanti ima potencijala.

Dizajn nećemo više komentirati, ne vjerujemo da postoji netko tko je svakodnevno u prometu, a da se nije barem jednom zagledao u novi Tucson.

Podsjetit ćemo samo kako Tucson nije previše rastao u odnosu na prethodnika. S dužinom od 4,50, širinom od 1,87, visinom od 1,65 i s međuosovinskim razmakom povećanim za deset milimetara na 2,68 metara, izvana ostaje u okviru kompaktne konkurencije SUV modela kao što su Toyota RAV4, Volkswagen Tiguan…

Tucson interijer osvaja jednostavnošću, a opet je tako napredan (foto: Nikola Jurković)

Solidne dimenzije, idealne za obiteljske potrebe nisu uskratile komociju unutar vozila. Čvrsti materijali ostavljaju dojam dugotrajnosti. Izgled? Vizualno vjerujemo da će većini biti jako dopadljivo vozačko okruženje. Prostor je također odličan, osobito straga, gdje putnici udobno sjede s dovoljno prostora za noge i za glavu i imaju djeljivi naslon (40:20:40) podesiv po nagibu, kao i grijanje sjedala čak i na stražnjoj klupi. Dok vozač i suvozač koriste benefiti grijanog, ali i hlađenog sjedala. Dodatak koji jednostavno svi obožavaju. Pogotovo u hladne zimske dane, odnosno usred ljeta.

Tek 19 litara manji ‘zbog baterija’, PHEV varijanta nudi 558 litara kapaciteta…

Prtljažnik je pristojan, a sitni predmeti stanu u pretinac ispod podnice kako se ne bi labavo motali po njemu. Naravno, tu su i nezaobilazni kabeli. Prema proizvođaču, deklariran obujam prtljažnika iznosi 558 litara.

Vozač i suvozač na usluzi imaju 10,25″AVN zaslon s prikazima vanjske kamere, aplikacija s pametnog telefona ili ugrađene navigacije. Sprijeda su i dva USB utora, klasična utičnica za punjač te mogućnost bežičnog punjenja mobitela, a dva USB utora imaju i putnici na stražnjoj klupi.

Hyundai je Tucson nakrcao sa sigurnosnim stavkama. U kompletu od sedam zračnih jastuka je središnji bočni zračni jastuk koji ima zadatak spriječiti sudaranje vozača i suvozača u slučaju sudara. Paket aktivne sigurnosti i pomoći u vožnji između ostalog uključuje Sustav pomoći u vožnji autocestom (Highway Driving Assist, HDA) 1.5. Posebno je dojmljiv prikaz mrtvog kuta na brzinomjeru (Blind View Monitor, BVM). Tu je i pomoć pri izbjegavanju sudara u mrtvom kutu (Blind-spot Collision Avoidance Assist, BCA). Sustav za pomoć u izbjegavanju frontalnog sudara (Forward Collision-Avoidance Assist, FCA) sa zaštitom automobila, pješaka i biciklista također je nadograđena tako da uključuje i funkciju skretanja u raskrižju. Dakle, Tucson je uvijek na dežurstvu za vas…

A sad pogled i opći dojam oko pogonske izvedbe. Jednim pritiskom na tipku za pokretanje i ulazimo u pravi električni svijet. Dok benzinski sklop od 180 KS iz 1.6 litre obujma ‘odmara’, dok ima baterije, električni motor svoj dio odrađuje. I tako u praksi možete živjeti 50-ak kilometara. Tijekom hladnijih dana, doseg pada sigurno dobrih 10-15 km. U sinergiji, Tucson Plug-in Hybrid isporučuje 265 KS kombinirane izlazne snage – i potpuno električni način rada pritiskom na gumb. Nakon što se baterija od 13,8 kWh isprazni, rad se neprimjetno vraća na benzinski motor. Nema neočekivanih zvukova, ‘zapinjanja’, ovaj sustav se dobro nadopunjuje. U pogledu vožnje i snage, 8,2 sekunde do 100 km/h zvuče solidno. Ovdje je ipak fokus bio na uglađenosti i efikasnosti sustava…

U paketu opreme Premium Plus ručica automatskog mjenjača nestaje i vozač dobiva eSHIFT mjenjač kroz tipke – P, N, R i D. Dakle, sve ispod Premium Plus paketa znači da ćete imati klasičnu ručicu mjenjača.

Kroz test smo trošili u pravilu oko 8,5-9 litara na 100 km/h. Naravno, ova brojka se tako definirala nakon 3 dana bez punjača.

U vozačkom pogledu, Hyundai Tucson također staje u red najboljih. Ne zaboravimo dodati kako je ovo prvi Hyundaijev SUV koji je dobio elektronički kontrolirani ovjes (ECS). Prilagodljivo podvozje ostaje prilično uravnoteženo u svim postavkama i solidno amortizira za jedan kompaktni SUV. U zavojima nema valjanja kao kod prethodnika, volan je precizan a karoserija stoji ravno poput svijeće. Razmak od tla od 170 mm dozvoljava izlete i izvan asfalta, ali uz nešto veće naplatke (19 colni kotači na testnom primjerku), ipak treba biti na oprezu.

Samo trebate pronaći punjač i 2-3 sata u životu, za 50 do 55 km vožnje na struju (foto: Nikola Jurković)

Tucson je u dizelskoj i benzinskoj (pa i blago-hibridnoj) dokazao svoje talente. Stoga ne treba sumnjati u najnoviji tehnološki izdanak Korejaca. Čak i kad nije u N line paketu, ovaj model ostavlja dojam profinjenosti i naprednosti.

Premium Plus paket, kao top izvedba svojim popisom će svakom vlasniku donijeti gomilu zadovoljstva. Pričamo o modelu koji stoji preko 360.000 kuna. Konkurencija je skuplja, a nije bolja (C5 Aircross…)

POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cilindarski, blok od sivog lijeva, sprijeda poprečno + MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle)
Obujam: 1.598 ccm
Provrt x hod: 75.6 x 89.0 mm
Kompresija: 10,5 : 1
Snaga benzinskog motora: 132 kW/180 KS pri 5.500/min
Snaga elektromotora: 91 KS pri 2100-330o o/min
Kapacitet baterije: 13,8 kWh
Ukupna snaga: 265 KS pri 5.500 o/min
Ukupni moment: 350 Nm pri 1,500-4,500/min
Mjenjač:
eSHIFT automatski, 6-stupanjski
Pogon: na sve kotače
Start/stop: da

KAROSERIJA

Izvedba: crossover C-segment, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.500 x 1865 x 1651 mm
Međ. razmak: 2680 mm
Masa: 1818 kg
Prtljažnik: 558 – 1721 l
Spremnik goriva: 42 l
Udaljenost od tla: 170 mm
Krug okretanja: 10.92 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE

Ovjes: neovisan, MacPherson sprijeda/Multilink straga
Kočnice: samoventilirani diskovi/diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/50 R19

PERFORMANSE

Brzina: 191km/h
0-100 km/h: 8,2 s
Na testu: 8,4 l/100 km (2x punjenje)
CO2: 31 g/km

CIJENE
Osnovni benzinski model: 197.328 kuna (Tucson 1.6T 150 6MT 2WD)
Osnovni dizelski model: 220.375 kuna (1.6 CRDi ISG 115 6MT 2WD)
Testni model: 365.128 kuna

Autor