TESTIRALI SMO

Jeep Compass 1.3 PHEV 240 KS S 4xe, duh marke i dalje živi, čak i na punjaču

Jeep Compass, model koji svi prvo povežu s većim i puno poznatijim bratom – Gran Cherokee modelom. Jasno, ponajviše zbog izgleda. Od nedavno je dostupan na tržištu u elektrificiranom izdanju – Compass 4xe…

Kada smo najavili test, vaši upiti koji su nam stizali u ‘inbox’, u najvećoj su mjeri bili u domeni potrošnje i uglađenosti vozila. Ne čudi nas to, budući da je i Jeep zakoračio u novo elektro-doba. Dok dizajn modela svi već više manje dobro poznajemo i povezujemo s većim bratom unutar ove kultne marke. Testirani Compass 4xe bio je posebno upadljiv u dvobojnoj biserno bijelo-crnoj kombinaciji u doplati vrijednoj 11.400 kuna.

Masivan izgeld, koji se dobro snalazi u gradu (foto: Hrvoje Grguljaš)

Konkretno, ova plug-in hibrid izvedba ne razlikuje se od standardnih dizelskih i benzinski varijanti, osim po oznaci 4xe na vratima prtljažnika i dodatnom otvoru za punjač, na lijevoj strani. Slično je i u interijeru vozila…

Kada se vrlo lako smjestite na vozačku poziciju, odmah se osjeti masivnost modela. Iako njegove proporcije jasno sugeriraju kako je sa svojih 4.394 mm, zapravo u proporcijama kompaktnih automobila. Nova 4xe izvedba sugerira na svoje strujne ambicije već kroz 7″ TFT zaslon, koji kombinira sve važne funkcije, ali u prvi plan gura prikaz stanja baterije i mogućnosti punjenja, kako bi se maksimalno iskoristila plug-in hibridna tehnologija 4xe.

S druge strane, retro ‘Jeepovski’ dojam pojačavaju velike tipke i lijepo upakiran sirov dojam. Baš kako i priliči ovom kultnom brendu, a što svi aktualni i novi vlasnici cijene. Istina, neke stvari talijanski inženjeri mogli su napraviti drugačije, čvršće, ali to i daje na koncu draž…

No, da bi Compass 4xe ostao u duhu novog doba, pobrinuo se 8.4″ Uconnect NAV multimedija, koja podržava i glasovne naredbe i projicira sliku kamere tijekom vožnje u nazad. Također, podržava Android auto i Apple Carplay pristup. To su definitivno stvari, koje će mlađa publika gledati, dok će ergonomija sjedala svima prijati. Jeep je sve podredio ugodi u vožnji, iako 19″ kotači nisu baš previše naklonjeni lošim cestama, blatnjavim putevima. Na koncu, sigurno nisu najbolji odabir za pustolove i one koji gledaju na udobnost s povećalom. Na sreću, Jeep nudi drugi niz manjih naplataka…

Da Jeep ide u korak s vremenom, dokazuju i brojne tehnologije koje krase njihove modele.
Tako je Compass 4xe imao sustav upozorenja na promjenu trake (uvijek preporučujemo ako ste često na autocestama), tu je i napredni sustav otkrivanja prometa ispred vas  (pomaže vozaču u slučaju loše vidljivosti, na primjer pri kretanju s parkirnog mjesta, tada se sustav automatski aktivira čim vozilo krene unazad). Tu je i nezaobilazni dodatak danas, prilagodljivi tempomat (ACC). Izdvojit ćemo još kameru za vožnju unatrag, kao i sustav upozorenja na udar, ako dolazite značajno većom brzinom od vozila ispred vas.

No, kako se vozi i koliko dobro funkcionira taj plug-in hibrid sistem?

Život na punjaču ne treba biti problem. Štoviše, postane dobra zanimacija, ako volite kombinirati, bolje rečeno kalkulirati. Dnevne potrebe, odlazak na posao i “minglanje” po gradu s lakoćom možete odraditi s – nula emisija. Dakle, brojka od 50-ak kilometara dosega nakon boravka na punjaču sat i pol, do dva, stvarna je i realna.

Za punjenje na gradskim punionicama, izdvojite do 2 sata…

Novi plug-in hibrid Jeep 4xe standardno je dostupan s kabelom koji vam omogućuje jednostavno punjenje baterije od 11,4 kWh kod kuće u standardnoj zidnoj utičnici. Još brže punjenje može se postići učinkovitim vlastitim punjačem easyWallbox ili naprednijim modelom Connected Wallbox, koji omogućuje punjenje za manje od dva sata (do 7,4 kW) i dostupan je kao zasebna opcija. Treba naglasiti, kako sustav automatski prilagođava kapacitet punjenja kako bi izbjegao moguće prekide napajanja.

Iako je Jeep Compass 4xe u naravi postao električan, on se nije odrekao svojih terenski avantura. Za taj dio, na usluzi vam stoji Select-terrain sistem. Njime s lakoćom optimizirajte svoj stil vožnje, bez obzira na teren. Odaberite jedan od načina vožnje kao što su: Rock (dostupan samo u verziji Trailhawk), Sand (pijesak), Snow (snijeg) i sport. Također možete odabrati automatski način rada, a vaš će hibridni Jeep Compass 4xe odabrati optimalnu postavku.

Komocije u vožnji ne nedostaje, kako za vozača, tako i za suputnike. Sve je optimalno za ovaj segment vozila. Možda više uglađenosti ne bi bilo na odmet, posebno kada se pogon prebacuje i pali iz električnog načina, na benzinski. Promjene u dojmu same snage i pogona se tad baš osjete, ali na koncu, sinergijski 240 KS ima puno potencijala. Na papiru dobro zvuče, u praksi su solidno zastupljeni, a u potrošačkom djelu, ako niste svaki dan na punjaču, računajte na brojke do 7,5 litara. Zato se ipak raspitajte u kvartu, gdje je iduća punionica i izgradnja iste u planu? Jer, ovakvi se automobili ipak kupuju, zbog matematike (čitaj: računice na kraju dana, a onda i godine) i ugodnog boravka u gradskim gužvama.

No, računica kreće s 319.200 kuna. Zanimljiv materijal iz Jeep tvornice, Compass će sigurno osvojiti svoj dio publike, a možda pronaći i nove štovatelje marke…

POGON
Motor: 4 cilindra, 16 ventila, turbo
Obujam: 1.332 ccm
Ukupna snaga: 240 KS pri 5.750 o/min
Moment: 270 Nm pri 1.850 o/min
Provrt i hod: 86.5 x 70.0 mm
Omjer kompresije14.0 : 1
Električni motor: 44 kW (60 KS)
Baterija: 11,4 kWh
Mjenjač: automatski, 6-brzina
Pogon: na sve kotače

KAROSERIJA
Izvedba: SUV, C-segment, 5 vrata
Gabariti: 4.394 / 1.819 / 1.644 mm
Međ. razmak: 2.636 mm
Cd: 0,32
Masa: 1.935 kg
Prtljažnik: 420 – 1.230 l
Spremnik goriva: 36.5 l
Krug okretanja: 10,9 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson sa stabilizatorom / Multilink sa stabilizatorom
Kočnice: ventilirani diskovi / puni diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/45 R19

PERFORMANSE
Brzina: 200 km/h
Ubrzanje 0 –100 km/h: 7.3 s
Potrošnja: WLTP: 2.1 l /100 km
Na testu: 6,9 l/100 km (na testu od 630 km)
Doseg baterije (100%): 47 km (100%, 1:35h punjenje)
CO2: 45 g/km

CIJENA
Osnovni model:
319.200 kuna (Limited 4xe, 190 KS)
Testni model: 365.849 kn

foto: Hrvoje Grguljaš

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin