POTROŠNJA MANJA OD 6 litara

Jeep Compass MCA 1.6 Multijet 80th Anniversary, zadnji dizelski krik samo potvrđuje koliko je ovo najbolji izbor za sve SUV modele

Veliko osvježenje za ovogodišnju modelsku postavu, zapravo je najviše novosti donijelo u vozačkom okružju. Atraktivna slavljenička edicija vozi na 19 colnim kotačima, a čak i pored toga troši manje od 6 litara…

Kako je lako ovaj model zamjeniti za Gran Cherokee, i baš zato je totalno cool. Za broj manji, a opet dovoljno velik. Nakon što smo nedavno testirali Compass 4xe, sad je stigla osvježena verzija, ali u dizelskoj postavi. Da, opet nam je bio ponuđen i plug-in hibrid 4xe osvježenog lica, ali željeli smo vidjeti što provjereni dizelski Multijet može. A može puno, uz solidne performanse, potrošnja je ono što i velike ekonome i ekologe, preciznije strujaše može brinuti.

Compass u dvobojnoj slavljeničkoj izvedbi izgleda prilično efektno… (foto: Hrvoje Grguljaš)

Gotovo pa ispod radara, stiglo je veliko osvježenje Compassa. Oni pravi obožavatelji marke, dobro će znati odmah u startu što je drugačije. Sve dok ne zavire u interijer, koji je sada puno bolje vizualno posložen. Dok crno-plava kombinacija izgleda za “+5”, iako i košta, preko 10.000 kuna u doplati…

Prije pisanja o tehnikalijama, istkanut ćemo privrženost ljudi marki Jeep. Kroz druženje tijekom testa, ovaj model izazivao je brojne upite i zanimanja prolaznika.

Jeep s ovom edicijom proslavlja 80. rođendan marke s posebnim setom jedinstvenih značajki i stilskih detalja kojima su uljepšane osobnost i elegancija modela Compass. Izdanje poput testnog, 80th Anniversary dostupno je tako u dosad neviđenim bojama, zelenoj Urban Green i zelenoj Mimetic Green. Osim toga, oznaka 80th Anniversary na prednjim vratima i detalji u unutrašnjosti posebno naglašavaju ekskluzivnost i eleganciju ovog limitiranog izdanja.

Gorostansnog izgelda, pogotovo u prednjem dijelu, a opet tako spretan za grad (foto: Hrvoje Grguljaš)

Već standardno po redizajnirana vozila, tako i Jeep Compass nije mijenjao svoje dimenzije. Ostao je na svojih 4.394 mm i još jednom potvrdio kako dojam uživo može prevariti. Pomislili biste kako je puno veći, posebno kada ugledate moćnu masku vozila.

Redizajn je na modelu Jeep Compass donio je i premještanje legendarne prednje rešetke sa sedam utora prema naprijed i na sredini. Utori su sada dobili jedinstvene detalje u crnoj boji i dodatno zaokružuju sveukupan, željeni novi izgled.

Dojam pojačavaju i LED svjetla, kao i novi potpis za dnevna LED svjetla. Dok je stražnji kraj ostao gotovo nedirnut. Rekli bismo baš šteta, jer se nama osobno taj dio najmanje dopada. Kao da je ideje ponestalo…

Interijer je kompletno izmijenjen…

U pogledu interijera, Jeep je ovdje napravio veliki posao. Novi Compass dobio je novi volan, uz inovativni 10,1″ Uconnect Infotainment sustav (30% veći od prethodnih generacija ovog tipa) i novu 10,25″ digitalnu intrumentnu ploču. A tu je i glasovni pomoćnik Hey Jeep.

Kroz korištenje, primjetili smo kako novi Uconnect Infotainment sustav radi još brže od prethodnika. Razlog je procesor, koji između ostalog reagira brže na glasovne naredbe, a i brže izračunava navigacijsku rutu.

Primjetili smo kako je novi Compass još bogatiji za pretince. Redizajnirana unutrašnjost ima nove i prostranije pretince. Dokazuju to i brojke. U ovom kompaktnom SUV modelu zapremnina prostora za odlaganje povećana je s 2,8 l na 7,2 l.

Osim toga, ono najvažnije, putnici će se u ovom modelu osjećati prilično komforno. Od prostranosti za noge i glavu, do ugode u vožnji. Compass je odlično upijao neravnine, što vrijedi posebno pohvaliti kad se vozite na 19″ kotačima…

Da je osjećaj bolji unutar vozila od prethodnika i da ne “izmišljamo” je prisutnost boljih materijala. Evolucija na novom modelu obuhvaća čak i stranice vrata obložene ekskluzivnom Nappa kožom, koja poboljšava sveukupni izgled i dodatno naglašava kvalitetu unutrašnjosti. Prije je to bilo plastično, pomalo onako neuvjerljivo…

Novi Jeep Compass u ponudi je dostupan s tri motora, dva benzinska i jedan dizelski, s E6D odobrenjem. Svi dolaze u kombinaciji s pogonom na prednje kotače, što se sigurno neće svidjeti pravim obožavateljima marke.

80 godina marke slavi i Compass

Mi smo tako na testu isprobali učinkovit dizelski motor 1.6 Multijet II, koji donosi još bolje performanse na svim vrstama terena. U odnosu na Euro 6D-Temp, snaga ovog novog motora povećana je (za 10 KS), dok su štete emisije manje.

Dizelski sklop iz Stellantis grupe za svaku je pohvalu. Lijepo grabi, nešto je bučniji, ali svejedno osvaja malom potrošnjom…

Sa svojih 130 KS, Compass se u kombinaciji s 6-brzinskim ručnim mjenjačem jako dobro slaže. Što se tiče samog mjenjača i korištenja, možemo pisati pohvale prema Italiji. Dizelaš je nešto grubljeg rada, ali svojom malom potrošnjom popravlja sve te male prigovore.

Na testu smo tako trošili 5,9 litara. Dakle, ni 6 litara u SUV modelu ozbiljnih namjera. Barem na oko…

POGON
Motor: 4 cilindra, 16 ventila, turbo
Obujam: 1598 ccm
Ukupna snaga: 96 kW /  130 KS pri 3.750 o/min
Moment: 320 Nm pri 1.500 o/min
Provrt i hod: 80.5 x 79.5 mm
Omjer kompresije16.5 : 1
Mjenjač: ručni, 6-brzina
Pogon: na prednje kotače

KAROSERIJA
Izvedba: SUV, C-segment, 5 vrata
Gabariti: 4.394 / 1.819 / 1.644 mm
Međ. razmak: 2.636 mm
Cd: 0,32
Masa: 1.615 kg
Prtljažnik: 438 l
Spremnik goriva: 55 l
Krug okretanja: 10,9 m
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson sa stabilizatorom / Multilink sa stabilizatorom
Kočnice: ventilirani diskovi / puni diskovi
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 235/45 R19

PERFORMANSE
Brzina: 187 km/h
Ubrzanje 0 –100 km/h: 10,6 s
Potrošnja: WLTP: 5,9 / 4 /  5,3
Na testu: 5,9 l/100 km (na testu od 525 km)
CO2: 134 – 141 g/km

CIJENA
Osnovni benzinski model:
194.403 kuna (Jeep Compass MCA 1.3 GSE (130 KS) Longitude)
Osnovni dizelski model:
209.234 kuna (Jeep Compass MCA 1.6 Multijet (130 KS) Longitude)
Testni model: 237.534 kn

Foto: Hrvoje Grguljaš

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin