JEDAN OD NAJBOLJIH IZ STRUJNOG DOBA

Kia e-Niro, u svakom pogledu odlična, a doseg od 450 km zaokružuje priču!

Električna mobilnost i nije tako loša, kada isprobate izvedbe poput Kia e-Niro. Korejski “strujić” pokazao je sav potencijal koji posjeduje Kia, tako da se možemo veseliti svakom novitetu ove marke…

Kia e-Niro je sjajan automobil. Možemo reći bez puno pretjerivanja kako je ovo jako odmjeren model, koji će u nadolazećem razdoblju bilježiti dobre prodajne brojke. No, ono što još više veseli, to je spoznaja kako je e-Niro samo najava onoga što slijedi iz Južne Koreje. Jer ako je ovako fino posložen na neki način pionirski model ove marke u ovoj vrsti mobilnosti (nismo zaboravili na Soul, op.a), možemo samo zamišljati koliko će dojmljiv biti – EV6. Podsjetimo, taj dojmljivi električar već ima i definiranu cijenu za hrvatsko tržište i stiže već na jesen u naše krajeve.

Netipično smiren dizajn, Kia e-Niro osvaja jednostavnim nastupom i baš je pravi kontrast kada pogledamo sve ostale strujne modele u ponudi

Vratimo se ipak glavnoj temi ove priče. Kia e-Niro, kako i sam naziv otkriva, u potpunosti je električan model. Bolji poznavatelji, sjetiti će se kako je Niro kad je stigla na tržište bila dostupna kao hibrid. Već tad nas je takva izvedba osvajala, što smirenim nastupom, što uglađenim sustavom.

Novi e-Niro ne donosi nešto revolucionarno po pitanju dizajna ili tehnologije, ali to budućim vlasnicima sigurno neće smetati. Zapravo, možemo reći kako ovaj model u potpunosti odskače od neke zaigrane, futurističke forme, kakva inače krasi električne primjerke. I to je zapravo veliki plus iz naše perspektive gledanja. A još nismo do dosega i voznih osobina došli…

Kia e-Niro može se pohvaliti dosegom od čak 450 km. To je realna brojka, sasvim ostvariva. Stoga ne čudi da ovaj Korejac kako kod nas, tako i kod svih ostalih medija širom Europe kotira izrazito visoko.

e-Niro ubrzava kao i svaki električni model uvjerljivo…

U praksi, Kia e-Niro nudi domet od 300 do 500 kilometara, Zašto tolika varijacija brojki? Prilikom vožnje autocestom potrošnja struje se kretala na oko 20 kWh, što uz bateriju od 64 kWh znači domet od nekih 300 kilometara. Ovo je zasigurno vrlo dobra brojka za crossover model dug 4,3 metra i težak preko 1,8 tone. Istovremeno, vožnja otvorenim cestama već popravlja brojčano stanje prikaza dosega. Tako smo na otvorenim lokalnim cestama oko Zagreba bili na 12 kWh. S takvim tempom testni e-Niro ide i preko 500 km. Podcrtano, kombinirano smo trošili oko 16,4 kWh/100 km, a bilo je pri tome i prilično dinamične vožnje, što uz strujnih 150 kW/204 KS može biti jako zabavno.

Podsjetimo, u ponudi je i izvedba s baterijom kapaciteta 39.2 kWh.

Lijepo izbalansiran ovijes pobrinuo se da e-Niro u vožnji stvara ugodu, kako na neravninama, tako i nakon duljeg puta. Vožnja je udobna, zvučna izolacija zadovoljavajuća, pa čak i tijekom zavoja – iako ima gotovo pola tone baterija (457 kg) – vozi više nego solidno. Ni malo ne umara, štoviše, fascinira svojom jednostavnošću upotrebe. Od lagodnog smještanja, do automatskog mjenjača koji je poput joysticka.

Interijer koji će se svidjeti svima, sve djeluje skladno i dobro zategnuto, a djeluje nam da će tako ostati i nakon puno godina…

Život na punjaču onda ne mora biti problem. Niti ste prisiljeni svaki drugi dan biti na njemu, e-Niro već dopušta puno komotniji život i kombinacije. Kada pri tome dodamo bogati paket opreme već u seriji, poput grijanja i hlađenja sjedala, kamere za vožnju unatrag, dojam je i više nego potpun.

Zapravo, ovaj e-Niro je stvarno vrhunski izbor i u sve brojnijoj (i skupljoj) konkurenciji ima što za reći. No, struja na četiri kotača je i dalje skupa, cjenik otkriva kako ova izvedba starta s iznosom od 390.000 kuna. Poticaji će opet doći…

POGON
Motor: elektromotor
Snaga: 204 KS
Moment: 395 Nm
Mjenjač: reduktor sa stalnim omjerom
Kapacitet baterije: 64 kWh
Doseg: 455 kilometara
Pogon: prednji

KAROSERIJA
Izvedba: C-segment, kompakt, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4.375 / 1.805 / 1.570 mm
Međuosni razmak: 2.700 mm
Cd: 0,28
Krug okretanja: 10,6 m
Masa/nosivost: 1.812 kg
Prtljažnik: 451 – 1405 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson / multi-link
Kočnice: samov. diskovi (330 mm) / bubanj
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 215/50 R19

PERFORMANSE
Brzina: 167 km/h
0-100 km/h: 7,8 s
Doseg: 430 km (testirano)
Potrošnja na testu: 16.4 kWh/100 km
CO2: 0 g/km

CIJENA
Osnovni model: 213.999 kuna (39,2 kWh)
Testni model: 398.999 kuna

Foto: Hrvoje Grguljaš

 

 

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin